עורך דין תאונות עבודה - מתי תזדקקו לו?

עורך דין תאונות עבודה – מתי תזדקקו לו?

עורך דין תאונות עבודה הוא האדם שאתם צריכים במקרה שנפגעתם בגלל העבודה שלכם, ולא משנה אם מדובר בפגיעה פיזית או נפשית

עורך דין תאונות עבודה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

עורך דין תאונות עבודה כשמו כן הוא: הוא מתמחה בטיפול בתאונות כאלה ואחרות אשר התרחשו במסגרת העבודה של הלקוח. תאונות כאלה עלולות להסתיים בפציעה, בנכות, או חלילה במוות. יש חשיבות רבה בפנייה לעורך דין תאונות עבודה כדי למצות את כל הזכויות המגיעות לאדם אם הוא נפגע במקום עבודתו, והכוונה היא גם למצב שבו התרחשה תאונת דרכים בדרך אל העבודה או ממנה, וגם בפגיעה נפשית. כל הפרטים בכתבה הבאה.

מיהו עורך דין תאונות עבודה?

עורך דין תאונות עבודה הינו עורך דין מוסמך שמתמחה בדיני נזיקין ויש לו ניסיון בתחום של תאונות עבודה. יש עורכי דין שמייצגים גם חברות וגם עובדים, ויש כאלה שמייצגים עובדים בלבד.

ככל שלעורכי דין אלו יש ניסיון רב יותר בעבודה עם לקוחות שחוו תאונות ופציעות בעבודה, כך גדל הסיכוי שהם יתמודדו גם עם מקרים פחות מבהקים שבהם מקום העבודה או חברת הביטוח ינסו להערים קשיים. לכן, בכל מקרה של פגיעה שנגרמה לעובד כתוצאה מעבודתו, מומלץ לפנות אל עורך דין בתחום תאונות עבודה.

עורך דין בתחום יכול להציע עזרה בשתי דרכים. ראשית, הוא יכול לייצג את הלקוח (העובד שנפגע) בבית המשפט. שנית, הוא יכול להוביל משא ומתן על חבילת פיצויים ולהבטיח שהעובד יקבל את מלוא הפיצוי המגיע לו – כאשר לעתים העובד עצמו אינו מודע לכלל הזכויות המגיעות לו.

פציעות שתוכלו להיעזר בגינן בסיוע של עורך דין תאונות עבודה

כשם שיש מגוון עצום של מקצועות ושל מקומות עבודה, יש מגוון עצום של פציעות ופגיעות שעלולות להתרחש בעבודה ויכולות להיחשב תאונת עבודה. בגין פציעות אלה עורכי דין בתחום תאונות עבודה יכולים לספק הכוונה מקצועית וייעוץ משפטי. הנה כמה דוגמאות:

  • עצמות שבורות
  • כוויות
  • פגיעה בחוט השדרה
  • פציעות ראש
  • נכות לצמיתות

למען האמת, אפילו עבודה "תמימה" מול מחשב עשויה להסתיים בתביעה לפגיעה בעבודה. לעתים אגב, כאשר אדם נפצע קלות בעבודה הוא בכלל מתלבט אם הפציעה הקטנה הזו מצדיקה נסיעה לרופא. תמיד כדאי לזכור: נפגעתם בעבודה? ייתכן ואתם זכאי לפיצוי.

תאונות במקום העבודה אינן רלבנטיות רק למקצועות מסוכנים כמו אתר בנייה. פציעות בעבודה אינן רק כוויה ממבער או התחשמלות. יש סוגים אחרים פחות ברורים של פציעות במקום העבודה. לעתים הפגיעה במקום העבודה היא בכלל פגיעה נפשית ולא גופנית. כך למשל, הפרעות דחק חוזרות ונשנות. במקרים אחרים, מדובר בבעיות אורתופדיות שמתעוררות רק אחרי זמן רב, כמו תסמונת התעלה הקרפלית שיכולה לנבוע מתנועות חוזרות כמו הקלדה או עבודה עם הידיים במשך פרקי זמן ארוכים.

מקרים אחרים הם מקרים של שאיפת אבק או שבבים, ויש גם מקרים שבהם הציוד שנדרש האדם להשתמש בו (כמו כפפות לטקס אל צוות רפואי) גורם לו נזק. כאמור, המגוון רחב ולעתים לעובד עצמו קשה אפילו לשים את האצבע על הגורם לנזק.

ומה התפקיד של עורך דין תעבורה?

עו"ד תעבורה גם הוא כשמו כן הוא: הוא מומחה בתחום דיני התעבורה. יש סיכוי די גדול שתמצאו את עצמכם ביום מן הימים נזקקים לשירותיו של עו"ד כזה, משום שהוא מספק סיוע משפטי לאנשים שהואשמו בעבירות נהיגה שונות ומגוונות.

מתי כדאי לשכור שירות עורך דין תעבורה?

הנה כמה מתחומי ההתמחות של עו"ד המתמחה בדיני תעבורה:

  • עבירות נהיגה
  • עבירות תנועה
  • נהיגה בקלות ראש
  • נהיגה ללא ביטוח

במקרים שבהם אתם מתמודדים עם האשמות בנושאים הללו, לא כדאי לוותר על שירותיו של עו"ד תעבורה. הוא יספק לכם ייעוץ משפטי ויוכל גם לפנות לבית המשפט ולייצג אתכם שם. בשלב מוקדם יותר הוא יכול לייעץ כיצד לפתור את התיק ולנהל משא ומתן על התוצאה הטובה ביותר בעבורכם.

שירותיו שעורך דין תעבורה מספק עשויים להשתנות וגם כאן יש עורכי דין שמתמחים בסיטואציות שונות. יש עורכי דין שמציעים שירותים מגוונים ויש כאלה המתמחים בדיני תעבורה בלבד.

1
נגישות