היום שאחרי (לילי הסדר) מה תכינו לילדים בבוקר? פנקייק? מצה בריי?

היום שאחרי (לילי הסדר) מה תכינו לילדים בבוקר? פנקייק? מצה בריי?

החל מפנקייק כשר לפסח ועד בלינצ'ס – לא תאמינו אילו מטעמים אפשר לאכול ביום שאחרי ליל הסדר. נצלו את אווירת החג לארוחה משפחתית גם בבוקר שאחרי

פנקייק כשר לפסח
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

ליל הסדר הוא ללא ספק האירוע המרכזי בפסח. כל ההכנות עבורו מתחילות בבוקר ואפילו כמה ימים מראש. מנות התפריט נקבעות שבועות מראש, הקניות נעשות בהתאם לרשימה מדויקת, ההכנות והבישולים נעשים לפי סדר עבודה והכול נעשה כדי שבערב ליל הסדר תונח על השולחן ארוחה מפוארת. אך מה לגבי היום שאחרי? מה אוכלים בבוקר שאחרי ליל הסדר? הנה כמה רעיונות מעניינים וטעימים, שאינם שונים בטעמם מהמקור.

הפתעה! יש פנקייק כשר לפסח

פנקייק כשר לפסח הוא לא מדע בדיוני. יש מתכונים נפלאים אשר מאפשרים הכנה של עיגולי הפנקייק העבים והעסיסיים כשרים במיוחד לפסח. אז כדאי שתוסיפו לרשימת הקניות גם מייפל כשר למזוג מעליהם.

מערבבים ביצים, סוכר, חלב, קמח מצה, אבקת אפייה ותמצית וניל וניחוח נהדר, עד שמתקבלת תערובת חלקה ממש כמו במתכונים רגילים. מחממים מחבת עם מעט שמן ומוזגים אליו כף גדולה מהתערובת. אם תרצו פנקייק קטנים יותר, תוכלו להכין במחבת אחד כמה יחידות במקביל. ממתינים עד שצד אחד של הפנקייק מוכן ומשחים והופכים לצד שני לעוד כדקה עד שגם הוא מוכן.

עורמים את כל הפנקייקים בצלחת גדולה אחת ומגישים לילדים יחד עם סירופ מייפל, סירופ שוקולד ואפילו פירות יער או פרוסות בננות. אל תדאגו למבוגרים, הם כבר אכלו תוך כדי ההכנה כמובן…

אין כמו מצה מטוגנת עסיסית

מצה מטוגנת עם ביצה, הלוא היא המצה בריי, היא אחת המנות המסורתיות והקלאסיות לארוחת הבוקר, הערב ואפילו הצוהריים. יש מגוון דרכים להכין אותה, ולכל משפחה יש את הסגנון הייחודי שלה.

להכנת המנה הקלסית, בסגנון מתקתק מעט המתאים מאוד לארוחת הבוקר, מתחילים בשבירת כמות גדולה של מצות בתוך קערה גדולה. למצות מוסיפים ביצים, חלב ומעט פלפל וסוכר. מערבבים הכול יחד ונותנים לעיסה לשבת עשר דקות כדי לרככך את המצות. בינתיים מחממים מחבת גדולה עם שמן ואליה מעבירים את התערובת המצות. מיישרים באמצעות כף או מזלג וממתינים עד שצידה התחתון של המצה בריי מתקשה ומתאחד כך שניתן להרימו. הופכים לצד השני ומחכים עד שגם הוא יהיה מוכן ורק אז מוציאים.

מגישים את המנה על צלחת גדולה וחותכים למשולשים ממש כמו פיצה. לפני ההגשה אפשר לפזר מעל אבקת סוכר או דבש למתיקות נוספת.

לגרסה מלוחה של המנה אפשר פשוט להחליף את הסוכר במלח ולהגיש בתוספת פרוסות גבינה צפתית או פטה.

בלינצ'ס מתוקים מגולגלים

עוד מנה נהדרת לבוקר מתוק של חג הפסח היא בלינצ'ס מגולגלים במגוון מילויים, רובם כמובן מתוקים וטעימים. אפשר להכין צלחת עמוסה בלינצ'ס ולאפשר לכל אחד לגלגל לעצמו עם המילוי המועדף ואפשר להכין מגש יפהפה של בלינצ'ס מוכנים ומגולגלים מלאי כל טוב.

להכנת הבלינצ'ס מערבבים בקערה ביצה, קמח תפוחי אדמה, מים ומעט מלח. מערבבים היטב עד שלא יישארו גושים ובינתיים מחממים מחבת ומרססים עליו שמן. יוצקים למחבת מעט מהתערובת ומוודאים באמצעות הזזת המחבת כי היא מתפשטת על כולה. ממתינים עד שהקצוות מתחילים להיפרד והופכים לצד שני לעוד דקה. מכינים בלינצ'ס מכל התערובת ורק אז אפשר להתפנות למילוי.

להכנת המלית מערבבים בקערית גבינה לבנה, סוכר, אינסטנט פודינג וניל וחופן צימוקים למי שאוהב. למילוי הבלינצ'ס מניחים שתי כפות מהמלית בקו ישר באחד מקצוות העיגול. מקפלים פנימה את הקצה הקטן יותר של העיגול, מחזיקים ומקפלים פנימה את הקצה הימני והשמאלי ואז מגלגלים לכיוון הקצה הרחוק הפתוח. בצורה זו הבלינצ'ס סגור מכל הצדדים ולא יפתח. מסדרים בתבנית ומפזרים למעלה קינמון או סירופ מייפל או שוקולד.

ניתן לשמור את הבלינצ'ס במקרר בקופסה אטומה גם לפני הגלגול.

גם אם נדמה כי מגוון המנות לפסח מצומצם, בפועל הדבר רחוק מאוד מהמציאות. כמעט כל המנות ניתנות להכנה במתכונת מתאימה לפסח והטעמים המתקבלים אינם רחוקים מהמקור. אין כמו ארוחות בוקר משפחתיות בבוקר החג. יום חופשה, כולם בבית, אין משימות או מטלות מיוחדות ואפשר לנצל את הבוקר לארוחה משפחתית נעימה ואינטימית. אפשר כמובן גם להזמין חברים או להעביר את הארוחה החוצה ולארגן פיקניק נהדר בחיק הטבע. אפשר לחלק משימות בין כמה משפחות ולצאת החוצה לבילוי משותף, נעים, טעים ומאוורר.

1
נגישות