לא על הבישול לבדו: איך הפך המטבח לזירת פנאי ואירוח שוקקת חיים

לא על הבישול לבדו: איך הפך המטבח לזירת פנאי ואירוח שוקקת חיים

החל מאי ועד טלוויזיה – עיצוב מטבח מאפשר לכם לשלב בין השיש למקרר אלמנטים רבים שמשדרגים את השהייה בחדר הכי שימושי בבית

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

המטבחים של היום אינם דומים למטבחים של פעם.  בעבר היו אלה חדרים מבודדים סגורים וסמויים מעיניהם של האורחים שהגיעו לבקר, בדר"כ בקצה של הבית. רק בעשורים האחרונים חל שינוי מהותי בתפיסת המטבח והוא נפתח אל המרחב ומככב בקדמת הבמה. כיום אין עוררין על כך שהמטבח הוא הממלכה האולטימטיבית של הבית ואפילו מהווה נקודת מוצא לתכנון ולעיצוב סביבת המגורים, מכתיב את השפה החזותית וקובע את הטון העיצובי. המטבח מתמזג עם הסלון ומתפקד כזירת פנאי דינאמית העומדת בפני עצמה. חוויית האירוח היא חלק בלתי נפרד מתכנון המטבח.

אז כיצד משלבים זמן איכות בתהליך התכנון ומעצבים בו זמנית מטבח הנעים לבישול ולבילוי?

הגודל קובע – האי שעושה הבדל

הנוכחות המרשימה של המטבח היא שממצבת אותו במרכז העניינים. ככל שהמטבח גדול יותר כך הוא מזמין יותר, אבל כמובן שהגודל הוא פונקציה של תנאי השטח וחלוקה חכמה של החלל. מומלץ לבחור חומרי גלם מעניינים, עץ אצילי המביא תחושת אירופאית בטוויסט עכשווי ולבצע עם חברת נגרות בהתאמה אישית תכנון מדויק על מנת שהמטבח יהיה אסתטי אך גם פרקטי וכזה שמשרת את צרכי המשפחה.
ניתן כמובן להגדיל את המטבח על חשבון אזור הסלון במיוחד כשמדובר במשפחה שנהנית לבשל ולארח ומעוניינת שהמטבח יהיה גולת הכותרת של הבית.

בניית אי גדול עם אפשרות פתיחה והרחבה וסביבו כיסאות נעימים לישיבה ממושכת תעמיד את המטבח באור הזרקורים. אפשר להמשיך את האי בפינת אוכל או להסתפק באי כפינת ההסבה העיקרית כאשר מדובר באי גדול המספיק לאירוח.

הטלוויזיה נכנסת למטבח

שינוי מהותי שקשור לסגנון החיים ובא לידי ביטוי בעיצוב המטבח הוא בדמותה של הטלוויזיה. דיירים רבים מעוניינים היום לצפות בטלוויזיה בעוד הם מבשלים, יושבים לארוחת בוקר לכוס קפה לצד האי ומכאן הדרישה לשלב את הטלוויזיה בדרך אינטגרלית בקונסטרוקציה של המטבח: בין אם בצורת תלייה על גבי חיפוי או קיבוע במשטח ייעודי, במיקום האידאלי לצפייה הן עבור מי שמבשל והן עבור מי ששוהה במרחב של המטבח.

המסכים הדקים של היום נראים נהדר על גבי הקירות ואפשר אפילו לתחום את המסך בתוך נישה מיוחדת או ארון נפתח, כך שניתן לשמור אותו בצורה סמויה באמצעות מסילה ולפתוח לצפייה רק בעת הצורך.

מובן שיש חשיבות לקביעת הגובה של המסך ביחס לגובה העיניים בין אם מדובר בעמידה במטבח או לישיבה על כיסאות הבר. כדאי לקבוע את גודל המסך לפי המרחק בין מקום הישיבה לתליית המסך. אפשר למסגר את הטלוויזיה כמו תמונה באמצעות מסגרת מעץ, אלומיניום או כל חומר ואלמנט דקורטיבי משדרג אחר.

החליטו אם מדובר במסך קבוע או מסתובב המאפשר צפייה מכל כיוון – בפנים המטבח ומחוצה לו.

בית הקפה או בר היינות – הגרסה הביתית

המטבח המושקע של היום יוצר חוויה של בילוי במסעדת שף, בר אטרקטיבי או בית קפה אופנתי. מי שתרמו לכך הם פתרונות כמו מקררי יין אקסקלוסיביים בעלי מראה עיצובי מהוקצע שניתן לשלב בארונות המטבח או באי וכמובן מוצרי חשמל מדוגמים.

כאשר מתכננים מטבח לפרטי פרטים בהתאם לצרכים מתייחסים להרכב התכולה ומייעדים מקומות ספציפיים על גבי השיש או בתוך הארונות למכונת קפה, אמצעים להכנת תה, בר משקאות מרהיב שמציג לראווה את אוסף המשקאות וכמובן מזנון סרוויסים מרשים לסעודות חגיגיות.

הרבו בפתרונות אחסון סמויים נועדו לשמור על המטבח מאורגן, מסודר ונקי לאורך זמן, כדי שיוכל לשרת אתכם ולשמש כפינת אירוח מזמינה.
רוצים מטבח כפרי מיוחד שיתאים בדיוק לצרכי המשפחה שלכם ולשלב החיים בו אתם נמצאים? בקרו באתר הבית של פשטות מטבחים ונתאם בגלריה.





1
נגישות