איך לבחור סכין מטבח מקצועית? תשובה לשאלת מפתח במטבח

איך לבחור סכין מטבח מקצועית? תשובה לשאלת מפתח במטבח

כדי לבחור סכין מטבח מקצועית, חשוב לתת את הדעת למגוון פרמטרים, החל מאורך הלהב ועד לאיכות הפלדה. היכנסו לקבלת טיפים

סכין מקצועית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




(תוכן מקודם)

סכין איכותית היא מסוג הפריטים החיוניים שעושים את ההבדל בין בישול מהיר ונוח לבין חוויה מייגעת ומתסכלת. בין אם אתם גרים באותו בית כבר שנים ובין אם אתם עוברים לבית חדש, הצטיידות בכל הפריטים למטבח היא עניין חשוב. כשמדובר בסכין, אתם זקוקים לסכין מטבח מקצועית. סכין כזו אפשר וכדאי מיצרן מקצועי ומנוסה, משום שהיא תלווה אתכם הרבה שנים קדימה. אבל איך תבחרו? הנה מדריך קצר שיסייע לכם לבחור סכין מטבח מקצועית:

רכישת סכין מטבח מקצועית – לא משימה מורכבת כל כך

כשמדברים על סכין מקצועית, מדברים בדרך כלל על סכין שף, ואפילו סכין שף יפנית. אבל אתם ממש לא חייבים להיות שפים כדי לרצות שתהיה לכם סכין מטבח מקצועית. לבשלנים ביתיים חשוב לעבוד עם סכין שתקל עליהם ותהפוך את הבישול לחוויה במקום למלחמה…

מה מבדיל סכין מטבח מקצועית מסתם סכין? האמת שלא מעט… החל מאיכות הפלדה, דרך משקל הסכין ועד החדות שלה. סכין כזאת תשמש אתכם שנים ארוכות ותהפוך כל פעם שאתם מבשלים לחוויה נעימה. במקום להילחם עם הבטטות ולהתקוטט עם הגזרים, היא פשוט תרחף בקלות ותחתוך אותם ללא מאמץ. החיתוכים המדויקים שלה לא יפגעו במרקם ובטעם של חומרי הגלם.

רכישה של סכין שף מקצועית במרבית המקרים מבוססת על כמה פרמטרים מאוד פשוטים.

1. מותג

ישנם כל כך הרבה מותגים שפועלים כיום על מנת לענות על צרכי הקהל, עד שאפשר להתבלבל. אם אין לכם היכרות עם המותגים הקיימים, מומלץ לקרוא קצת באינטרנט על המטרה ואיכות הייצור של כל חברה, וליצור רשימה של מותגים שיכולים לענות על צרכי הבישול של המטבח הביתי שלכם, על הצד הטוב ביותר.

2. סוג הסכין

יש מגוון סוגים, כמו סכין לחיתוך בשר, סכיני גבינות וסכיני חמאה, סכינים לחיתוך לחם וסכינים לחיתוך עוגות ומאפים. לכן, לא תוכלו להסתפק בסכין אחת. מבין המגוון, התמקדו בצרכים ובחרו את סוג הסכין שיכול לאפשר לכם עבודת הכנה איכותית של סוגי המזון העיקריים במטבח שלכם. זו החלטה אישית, המבוססת על הרגלי האכילה של כל בני הבית ואין פה עניין של נכון או לא נכון. כך למשל, אם אתם צמחונים או טבעונים, כדאי שתבדקו לגבי סכין שתתאים במיוחד לחיתוך ירקות.

3. סכין מטבח מקצועית – יש חשיבות לגודל

לכל בשלן ביתי יש את סגנון העבודה הנוח לו ביותר, כמו גם את המבנה האנטומי שלו. ועל כן אי אפשר לרכוש סכין מטבח מקצועית, מבלי לגעת בה ולהרגיש שנוח לכם לעבוד עם הסכין.

4. פלדה

סכין שף יפנית איכותית עשויה מפלדה קשה מאוד, דבר המאפשר לסכין לשמור על חדותה לאורך זמן רב. למעשה, איכות הפלדה היא אולי המרכיב החשוב ביותר בסכין, וכאשר אתם בוחרים סכין מטבח מקצועית, עליכם לברר מהו סוג הפלדה. גם אם נדמה לכם מובן מאליו שמדובר בפלדת אל-חלד למשל, דעו שזה לא כך וזה פרט שחשוב לבדוק מראש.

5. השחזה

סכין מקצועית מושחזת בצורה שמאפשרת לה לחתוך בקלות גם חומרי גלם קשים כמו גזרים או בטטות.

6. משקל

סכין שף היא סכין קלה שאינה מעייפת את היד.

7. אורך הלהב

הבחירה באורך הלהב תלויה גם ברמת הניסיון שלכם. בעוד שלמשתמשים מתחילים מומלצת סכין עם להב באורך 165-180 מ"מ, למשתמשים מנוסים מומלץ כבר אורך להב של 180-240 מ"מ. בכל מקרה, יש להניח שבשלב מסוים יהיו לכם סכינים בכמה אורכים.

חיפוש נכון – מתחיל בסינון המותגים

לרבים מהלקוחות שרוצים לרכוש סכין, עלות הרכישה של הסכין היא עוד פרמטר חשוב במיוחד, שהם לא רוצים לוותר עליו. אבל,

מדובר בענף שבו יש כמה מותגים בולטים ואמינים שפעילים כבר שנים. כדי להתחיל את החיפוש ולסיים אותו במהירות וביעילות, חשוב קודם כל לבחור את המותגים ולסנן את החברות שלא מספקות את התוצרת המתאימה למטבח שלכם. אם יש לכם חברים בשלנים, תוכלו לשמוע המלצות ואולי אף להתנסות בסכין במטבח שלהם. העיקר שתהיו בטוחים שאתם רוכשים את המוצר האיכותי והמקצועי ביותר בשבילכם.

מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!





    1
    נגישות