אי במטבח

מסביב לאי הפרטי – טיפים לעיצוב אי למטבח

אי במטבח הוא גם אלמנט עיצובי שמשדרג את נראות המטבח וגם מהווה משטח עבודה או מרחב אכילה. כך או כך, חשוב להקדיש מחשבה לכל ההיבטים, החל מהכיסאות ועד שטח האחסון

אי למטבח
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

ישנם כאלה החולמים על טיסה או הפלגה לאי בודד ומרוחק, וישנם כאלה המעדיפים ליהנות מהאי הפרטי שלהם כל יום – במטבח. אי למטבח הוא פריט שכבר השתדרג להרבה יותר מרהיט ואנחנו נציג כאן טיפים לתכנון ועיצוב אי שכזה

מהו אי למטבח?

אחד הטרנדים האופנתיים והשימושיים, יש לציין, הוא שימוש באי בחלל המטבח. אי כזה מוסיף סגנון, נוחות ויעילות לשימושים השונים שלנו במטבח.

האי הוא למעשה יחידה נפרדת, המזכירה אי ומכאן שמה, ואשר מותקנת בנפרד מארונות המטבח. האי נועד לאפשר נוחות מרובה ותוספת של שטח עבודה. את האי ניתן לשדרג ולהוסיף לו כיסאות בר, כיור נוסף, וכן שטחי אחסון כיד הדמיון הרחבה.

עיצוב האי – צבע וסגנון

מעבר לנוחות והיעילות שהוא מקנה לנו, אי עשוי להוות פריט עיצובי וייחודי המשדרג את המטבח גם מבחינת המראה הכללי. לכן, כשבוחרים אי, הבולט גם ככה, חשוב לשים לב לכך שהעיצוב יהיה בהתאם לסגנון של המטבח. במידה ואתם בכל זאת מעוניינים 'לשבור' את המראה או להוסיף נגיעה אישית, ניתן לשלב עם צבעים מתאימים.

מידות וגודל האי

אי המטבח נועד לשמש כעמדה שימושית ונוספת במתחם החשוב הזה, ולכן כדאי להקפיד שגודל האי יהיה בהתאם לגודל חלל המטבח. כך הוא לא יבלוט הרבה יותר ממה שצריך. במידה וחלל המטבח קטן, הרי שכדאי להקפיד על שטחי אחסון פונקציונאליים. לעומת זאת, בחלל מטבח מרווח נוכל לשלב באי גם כיסא בר מתאים לכל סועד.

עבודה ופנאי

האי יכול לשמש גם כפינה חברתית ומשפחתית, בדרך לארוחה קבועה בפינת האוכל, או כפינת פנאי לכל יושבי הבית. לכן, מומלץ לעצב אותו בצורה כזאת, שכל כיסא בר יתאים ליושבי הבית, אם מבחינת הגובה המתאים ואם מבחינת התאמתו לאי.

בעת בחירת כסאות הבר, מומלץ להשאיר מקום ישיבה נוח ומרווח לכל אחד מבני הבית. המידה המומלצת והסטנדרטית היא כ-50 ס"מ רוחב לכל סועד. למקום לרגליים יש חשיבות נוספת ולא פחותה, ולכן בדקו את גובה האי שלכם והתאימו את המרווחים בין הדפנות הפנימיות של האי לבין כסאות הבר.

מיקום הכיריים או הכיור

ישנן כמה דעות בנוגע למיקום פונקציות המטבח השונות ביחס לאי. הפופולרית ביניהן מעדיפה להותיר את האי נקי למראה כאשר מתחמי העבודה, כיור, כיריים והמקרר נמצאים במטבח עצמו. אלו המארחים לעיתים קרובות, או מעוניינים לשמור על היכולת לתקשר בנוחות עם שאר בני הבית, יעדיפו לעיתים להתקין כיור או כיריים נוספות במתחם האי.

במידה וקיימת התלבטות בין מיקום כיריים או כיור באי, ככל הנראה העדיפות נוטה כלפי הכיריים. שטיפה והדחת הכלים במשטח האי אינה תמיד דבר נוח ולעיתים אף יכולה לתפוס מקום רב ומיותר. במידה והאי משמש גם לישיבת בני הבית מסביבו, רצוי להרחיק ככל האפשר את הכיריים מהאזור המיועד לישיבה.

נגישות