קינג ביבי: אם אתם מאוהבי נתניהו ואם משונאיו, לסרט הזה ביס דוקו לא תישארו אדישים - פואנטה

קינג ביבי: אם אתם מאוהבי נתניהו ואם משונאיו, לסרט הזה ביס דוקו לא תישארו אדישים

נדמה לכם שאתם יודעים עליו הכול? במלאת 10 שנים לכהונת נתניהו, הסרט "קינג ביבי" מביא הצצה מרתקת לכמה מהאירועים והתובנות שהפכו אותו למי שהוא היום

הסרט "קינג ביבי" ביס דוקו - החומרים שמהם עשוי נתניהו
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מהו סוד קסמו של בנימין נתניהו, שבזכותו הוא ראש הממשלה שמכהן הכי הרבה שנים בתולדות מדינת ישראל? ממה קורץ האדם הזה, המנהיג, הפוליטיקאי – שהופך אותו לדמות כה דומיננטית, נערצת על-ידי רבים – שנואה על-ידי אחרים? צפייה בסרט "קינג ביבי" אמנם לא מספקת את כל התשובות למורכבות הזאת, אבל בהחלט שופכת אור על כמה מהנדבכים המרתקים המרכיבים את אישיותו. החל משיעורי המשחק מול מצלמה ועד הצורך באהבת הקהל, קווים רבים ומגוונים שזורים באופיו – ויחד יוצרים מארג של תכונות והתנהגויות מולדות ונרכשות. השורה התחתונה של אותו שתי וערב היא ששום דבר לא קורה במקרה, לא נאמר במקרה ולא נשמט במקרה: בנימין נתניהו הוא האדם הכי מתוכנן, מחושב וממוקד מטרה בפוליטיקה הישראלית בעשורים האחרונים.

הסרט קינג ביבי ביס דוקו: "הכול בשליטה". צילום: לשכת העיתונות הממשלתית ו-yes

גם מי שסבור שהוא מכיר את תולדות משפחת נתניהו, את סיפורו של יוני נתניהו, את השפעתו של פרופ' בן ציון נתניהו או את תחילת דרכו של בנימין נתניהו, ילמד כנראה פרטים חדשים מסרטו של דן שדור, אשר מיטיב להמחיש – באמצעות קטעי ארכיון מרתקים – את ההשפעה הדרמטית שיש לתרבות האמריקנית שבה גדל נתניהו על גורלנו כאן במדינת ישראל.


ומה באשר לעיתוי שידורו של הסרט? האם שידורו של סרט ששמו "קינג ביבי", בימים אלה של טרום בחירות, הוא המועד הנכון? האם יש בכלל מועד נכון? באירוע השקת הסרט התייחס מנהל yes דוקו, גיא לביא, לשאלה הזו: "ההסכמה לשדר את הסרט התקבלה מזמן, וגם ההחלטה על מועד השידור היא החלטה שהתקבלה לפני חודשים ארוכים – הרבה לפני שהבחירות הוקדמו ופורסם מועדן". הסרט, אגב, אינו נוקט עמדה, ונראה שהשפעתו על הצופים תהיה בעיקר חיזוק של העמדות הקיימות שלהם לגביו. כלומר, נראה שאוהדי נתניהו יקבלו חיזוק לתחושות ההערכה שהם חשים כלפיו, והמסתייגים מנתניהו יקבלו הסברים לכמה מההתנהגויות שגורמות להם להירתע ממנו.

שידור הסרט קינג ביבי – מתי ואיפה?

עד כה הוקרן הסרט קינג ביבי בסינמטקים. שידור הבכורה בטלוויזיה יתקיים ביום רביעי, 9.1, בשעה 21:00 ב-yes דוקו וב-STINGTV.

בימוי: דן שדור | הפקה: לירן עצמור | תסריט: דן שדור | עריכה: נטע דבורקיס, דן שדור | עיצוב פסקול: איציק כהן | מוסיקה: קרני פוסטל | הפקה: לירן עצמור – "עצמור הפקות".

הסרט הופק עבור yes דוקו בתמיכת הקרן החדשה לקולנוע וטלוויזיה ומועצת הפיס לתרבות ולאמנות (87 דק', ישראל, 2018).



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות