החללית הישראלית הראשונה תנחת על הירח ב-13.2.2019

החללית הישראלית הראשונה תנחת על הירח ב-13.2.2019

עמותת Space IL והתעשייה האווירית הכריזו על מועד נחיתתה הצפוי של החללית הישראלית הראשונה על הירח. מדובר בהישג אדיר. החללית הישראלית על הירח תצטרף ל-3 חלליות בלבד שהצליחו להגיע לשם – השייכות לארה"ב, סין ורוסיה

החללית הישראלית הראשונה על הירח
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

גאווה ישראלית אמיתית! בפברואר הקרוב תנחת החללית הישראלית הראשונה על הירח.

ישראל צפויה להיות המדינה הרביעית בעולם שמנחיתה חללית על הירח – כאשר המדינות היחידות שעשו זאת עד כה הן ארה"ב, רוסיה וסין.

לא מדובר בפרויקט ממשלתי, אלא בפרויקט שהתחיל ביוזמה פרטית לגמרי של כמה צעירים בשנת 2010, אשר הצליחו לגייס לשם כך את המיליארדר היהודי מוריס קאהן ועוד מספר שותפים עם כיסים עמוקים כמו שלדון אדלסון. אליהם חברו התעשייה האווירית ועמותת Space IL – ואחרי 8 שנים של עבודה מאומצת, החללית תשוגר בדצמבר 2018 מארצות הברית ותנחת כעבור חודשיים על הירח.

כאמור, מועד הנחיתה המדויק יהיה 13.2.2018 – והוא נקבע על פי מהלך הירח סביב כדור הארץ. אם מסיבה כלשהי החללית לא תצליח לנחות על הירח במועד זה, היא תצטרך לחכות עוד 28 יום למועד הנחיתה האפשרי הבא.

לאחר הנחיתה, החללית תפרוס את דגל ישראל.

החללית הישראלית תצלם תמונות סטילס (כולל סלפי) וגם סרטוני וידאו, ובנוסף תחקור את השדה של המגנטי של הירח כחלק ממחקר שמתנהל במכון ויצמן.

משימתה תושלם כעבור יומיים, והיא תישאר על הירח כמו החלליות האחרות של רוסיה, ארה"ב וסין.

השיגורעצמו לא יתבצע מישראל. הוא יתבצע באמצעות משגר של חברת SpaceX של אילון מאסק, ולשם כך תוטס החללית בדצמבר אל קייפ קנווארל מישראל במטוס.

מדובר בחללית הקטנה והקלה ביותר ששוגרה לחלל ומשקלה 600 גרם בלבד. למשקל הנמוך יש חשיבות להצלחת המשימה. זאת, הודות לפיתוחים ישראלים של מהנדסי התעשייה האווירית, הודות לשימוש בחומרים מתקדמים קלי משקל והודות לוויתור על מערכות מסוימות.

בבניית החללית הושקעו כ- 320 מליון שקל, רובם גויסו מתורמים פרטיים ובראשם נשיא SpaceIL, הפילנתרופ היהודי מוריס קאהן, שתרם כ-100 מליון שקל. 

לדברי קאהן, הממשלה הבטיחה מימון של 10% מהפרויקט – והכסף עדיין לא הגיע.

כך או כך, קאהן התחייב שכסף לעולם יהווה מכשול בדרך להגשמת החזון הזה, והסיבה שמניעה אותו היא לא פחות מאשר תחושת שליחות.

גם מוריס קאהן וגם יוסי וייס, מנכ"ל התעשייה האווירית, הדגישו כי חקר החלל העמוק הוא רק בראשיתו – וכי לחלל תהיה חשיבות גדלה והולכת מבחינת האנושות.

 

 

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות