סינון תכנים באינטרנט: הטריק של בזק בינ"ל, סלקום וספקיות האינטרנט יעלה להן ביוקר

סינון תכנים באינטרנט: הטריק של בזק בינ"ל, סלקום וספקיות האינטרנט יעלה להן ביוקר

סינון תכנים באינטרנט הוא שירות שהצרכנים אמורים לקבל חינם – אבל ספקיות האינטרנט לא גילו זאת לצרכנים. איזו ספקית אינטרנט תחטוף יותר מ-200,000 שקל קנס?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אין הורה שחי בשלום עם המחשבה שהילדים שלו חשופים לפורנו או לתוכן פוגעני ברשת, ולכן המדינה מחייבת את ספקיות האינטרנט לספק סינון תכנים. אלא שחוק לחוד ומעשים לחוד. כל ספקיות האינטרנט צפצפו על החוק ולא יידעו את הלקוחות שמגיע להם סינון תכנים, וכעת הן נקנסות בסכום מצטבר של כ-1.1 מיליון ש"ח.

סינון תכנים: מה מגיע לכם לקבל?

נתחיל במה שמגיע לצרכנים. בין אם אתם לקוחות בזק בינלאומי ובין אם לקוחות סלקום, פרטנר, הוט נט או ספקית אחרת, חוק התקשורת קובע כי חובה על החברה לספק לכם שירות של סינון תכנים פוגעניים ואתרים פוגעניים. המטרה היא כמובן שהילדים לא ימצאו את עצמם גולשים בטעות לאתרי פורנו או אתרים אחרים, בעודם צופים בסרטון תמים של דורה או של מיכל הקטנה. שירות הסינון אמור למנוע גישה לאתרי אינטרנט פוגעניים ולתכנים פוגעניים כגון: פורנוגרפיה, הימורים, הסתה גזענית או לאומנית ומשחקים הכוללים אלימות.

חשוב להבין כי יש הורים שאפילו אינם מודעים לכך שהילדים עלולים להיתקל בתכנים הללו, ולכן ההנחיה היא ליידע את המנויים על עצם קיומה של הסכנה. ספקיות האינטרנט וחברות הסלולר מחויבות ליידע את המנויים בדבר קיומם של תכנים פוגעניים ואתרים פוגעניים אינטרנט. מעבר לזה, מוטלת עליהם החובה לעדכן אותם בדבר אפשרויות ההגנה, כולל האפשרות לקבל, ללא תשלום, שירות סינון בסיסי ויעיל.

משרד התקשורת: "החברות לא טרחו לעדכן את הצרכנים"

במשך תקופה מסוימת בדקו במשרד התקשורת אם ספקיות האינטרנט עומדות בדרישה ליידע את הלקוחות שמגיע להם סינון תכנים חינם על מנת להגן על קטינים מפני אתרים ותכנים פוגעניים ברשת – וגילו שהתשובה שלילית. בראש רשימת החברות שהפרו את הוראת הרישיון נמצאות בזק בינלאומי, סלקום, פרטנר והוט נט.

חובתם של הנציגים במוקדי השירות הייתה ליידע את הלקוחות מבלי לחכות שהלקוחות ישאלו ומבלי להציע להם קודם כל שירותים בתשלום.

מינהל פיקוח ואכיפה במשרד התקשורת ביצע פיקוח אחר הליכי המכירה של ספקיות אינטרנט ללקוחות, ובמהלכו התברר כי כאשר צרכנים ניהלו שיחות עם נציגי המכירות במוקדים הטלפוניים של סלקום, הוט נט, בזק ושאר ספקיות האינטרנט – הנציגים לא עדכנו את הלקוחות על הזכות שמקנה להם החוק ולא הציעו למנויים אפשרות לקבל חינם כלים לסינון אתרים או תכנים, כפי שהן מחויבות ברישיונן.

לאור זאת, איתן כסיף, סמנכ"ל הפיקוח במשרד התקשורת, החליט להטיל עיצומים בסך של כ-1.1 מיליון ש"ח על ספקיות אינטרנט שלא הציעו שירותי סינון.

בזק בינלאומי בראש

העיצומים שהוטלו הם בסכומים הבאים:

  • חברת בזק בינלאומי – 298,020 ש"ח
  • חברת סלקום – 282,370 ש"ח
  • חברת פרטנר – 225,750 ש"ח
  • חברת הוט נט – 111,060 ש"ח
  • חברת אקספון – 37,370 ש"ח
  • חברת פרימו – 19,560 ש"ח
  • חברת טלזר – 87,060 ש"ח
  • חברת טריפל סי – 59,620 ש"ח

פרגנו לנו בלייק, תהיו נחמדים.

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות