אינטרקום - כל המידע על פתרונות כניסה מאובטחים ועל תקשורת פנים קלה

אינטרקום – כל המידע על פתרונות כניסה מאובטחים ועל תקשורת פנים קלה

מערכת אינטרקום היא אמצעי חיוני להגברת האבטחה בבית. קבלו כאן את כל המידע על ההבדל בין מערכת קווית למערכת אלחוטית, העלויות והיתרונות של כל אחד מהסוגים

אינטרקום
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

בימים אלה, בהם אוטומציה ביתית כבר מזמן הפכה לנורמה בבתים ובעסקים רבים, אודיו, וידאו או טכנולוגיה רובוטית מסוגלים להסיר אחריות רבה מכתפיהם של בעלי בתים ועסקים. התוצאה היא שביצוע משימות יומיומיות נעשה יותר פשוט וקל לביצוע – החל מחיזוק האבטחה כדי להגן על הבית, המשפחה והנכסים, ועד לתקשורת מהירה ופשוטה בין אנשים שונים באזורים שונים בבית. אחד הכלים הבסיסיים ביותר לאוטומציה של הבית או העסק הוא האינטרקום.

מערכת אינטרקום היא מערכת הכוללת מערך של מוצרים המסייעים לזרימת תקשורת בין אנשים. זה יכול להיות באמצעות תקשורת וידאו, באמצעות אודיו למהדרין (רמקול ומקלט), או באמצעות שילוב בין השניים.

חלק מהמערכות הללו מתניידות בקלות, ואחרות ניתנות לתלייה על קיר או על שולחן.

עבור מי שתוהה לגבי התועלת במערכות אלה בעידן של סמארטפונים, שבו אפשר פשוט להתקשר או לשלוח הודעה לאדם אחר, יש כמה תשובות. כך למשל, יש להן יתרון במקרה שבו הבית משמש גם כעסק וצריך לפקח על הכניסה ולהפריד בין בני הבית לבין אנשים שנכנסים למבנה לצרכי עבודה. בנוסף, אינטרקום פותר את הצורך לצעוק בקול בין החדרים – מה שמייצר סביבה יותר נעימה ואף מקצועית, בין אם מדובר בבני הבית ובין אם אם בעובדים בעסק.

בנוסף לכך מערכות אינטרקום משמשות אנשים בעלי נכויות ומקלות עליהם מאוד, שכן הן מאפשרות התנהלות נוחה ויעילה  בתקשורת בבית או במקום העבודה.

היתרונות של מערכת אינטרקום

מערכות האינטרקום כבר מזמן הוכיחו את עצמן כמוצר חיוני לאבטחת הבית. מערכת זו מסייעת לבעלי בתים ולבעלי עסקים לשפר את אבטחת הבית ולמנוע מפולשים או גורמים לא רצויים, לזכות לגישה למקומות היקרים להם.

מערכות אינטרקום זמינות בצורות שונות, החל ממכשירים פשוטים ועד ציוד מסובך יותר. בדרך כלל הן מותקנות לצד פעמוני הדלת.

ניתן להתקין מערכת אינטרקום אלחוטית או קווית, בהתאם לצרכים ולתקציב הלקוח.

להלן מספר יתרונות שיש מערכת אינטרקום:

התקנה קלה

אינטרקום אלחוטי קל יותר להתקנה מאשר אינטרקום בחיבור קווי. לרוב, אין צורך להזמין איש מקצוע להתקנת אינטרקום אלחוטי. המכשירים מגיעים מוכנים לשימוש ישירות מהקופסה. כל שיש לעשות הוא לטעון ולהפעיל אותם.

לעומת זאת, מערכות קוויות צריכות להיות מותקנות על ידי איש מקצוע. עדיף לבצע את ההתקנה במהלך בניית הבניין. התקנתם במבנה קיים מורכבת יותר, מפני שכדי להימנע מחוטים גלויים, יש לשבור קירות ולטמון את הכבלים. לאחר מכן יש לתקן את הקיר ולהשיב את המצב לקדמותו.

ביטחון

החזקת מערכות אינטרקום מעלה את רמת האבטחה הביתית שלך והופכת אותה למתקדמת יותר. עיצוב המערכת בנוי כך שדלת הכניסה החיצונית ופנים הבית מחוברים עם רמקולים ומיקרופונים. כך, בכל פעם שצלצול הדלת שלך מצלצל, אתה מקבל התראה מיידית, ואתה יכול לדבר ישירות עם מי שנמצא ליד הדלת. מכיוון שמדובר במכשיר תקשורת דו כיווני, המבקר יוכל לענות על שאלותיך. כמובן, שהדבר מפחית למינימום את הפוטנציאל לכניסה של אדם מסוכן.

מעבר לכך, יש כאן עניין של נוחות, משום שאין צורך לקום מהכיסא כדי לפתוח את הדלת לפני שיודעים מי נמצא מאחוריה.

מחיר

כאן יש יתרון לשימוש באינטרקום אלחוטי. מי שבוחר מערכת אינטרקום אלחוטית או פעמון דלת אלחוטי, חוסך מעצמו את עלויות החיווט הכבלים והקידוח (וגם את הטרחה הכרוכה בכך).

הוזלת דמי ביטוח

הוספת מערכת אינטרקום מאפשרת לקבל הצעה זולה יותר ועסקה טובה יותר מחברות הביטוח. זאת, בשל יעילות המערכת כאמצעי אבטחה נוסף כנגד פריצות ופגיעות.

כיצד לבחור מערכת אינטרקום?

בחירת מערכת אינטרקום אינה דבר שצריך לעשות באופן עיוור. יש להבין את מהותו של כל מוצר ולחפש חוות דעת מקצועית.

כאמור, יש לבחור בין שתי קטגוריות של מערכות אינטרקום – מערכות האינטרקום החוטיות והאלחוטיות.

הבחירה בין התקנה קווית לבין התקנה אלחוטית תלויה בהרבה גורמים, ובראשם עלות הציוד והתקנתו. לשתי המערכות יכולות להיות פונקציות וידאו ושמע והן ניתנות להפעלה מרחוק.

להלן מספר דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני הבחירה במערכת אינטרקום אלחוטית או קווית:

נגישות

ניתן לגשת מרחוק הן למערכות אינטרקום אלחוטיות והן למערכות אינטרקום אלחוטיות; עם זאת, נראה כי האינטרקום האלחוטי ידידותי יותר לטלפונים ניידים מאשר עמיתו.

עלות

עלות היא תמיד שיקול בקבלת החלטת רכישת מוצר, בין אם זה לבית או לעסק. מערכות אינטרקום אלחוטיות ידידותיות יותר לכיס. מערכות קוויות מגיעות עם חיווט, ועלויות ההתקנה הנובעות מהעסקת איש מקצוע. כמו כן, ככל שהמרחק בין הרמקולים ארוך יותר, העלות גבוהה יותר. אז כאשר זה מסתכם בעלויות, האינטרקום האלחוטי מנצח.

ביטחון

מערכות אינטרקום יכולות לגשת למידע רגיש. ניתן גם לפתוח דלתות בקלות באמצעות מערכות אלה.

כן, מטעמי אבטחה, עדיף תמיד להשתמש במערכות קוויות מכיוון שלא ניתן לפרוץ אותן בקלות. אינטרקום אלחוטי צריך להשתמש ברשתות לתקשורת, מה שעלול לגרום לו להיות רגיש לפריצה.

אמינות

מערכות אינטרקום קוויות תמיד מחוברות. כל מה שהן צריכות הוא אספקת חשמל יציבה, מכיוון שהן לא צריכות רשתות כדי לתפקד. לעומתן, מערכות האינטרקום האלחוטי מושבתות כאשר אין חיבור לאינטרנט. עם זאת, חלק ממערכות האינטרקום האלחוטי משתמשות בתדר רדיו לתקשורת, הדומה מאוד למכשיר הקשר. למרות שהן אינן מושפעות מאובדן הרשת, הן יכולות להיות מושפעות מהפרעות רדיו.

כפי שנאמר קודם לכן, עליכם להחליט מה אתם צריכים בבית ולבחור מערכת המתאימה לתקציב שלכם. המערכת האלחוטית חסכונית יותר בהשוואה לרכישה והתקנה של המערכת החוטית, אך בכל הנוגע לאבטחה, המערכת החוטית היא האפשרות הטובה ביותר.

מערכות אינטרקום הן יותר ממה שנראה לעין, הן משפרות את התקשורת בבית ובמקום העבודה, באופן שמקל ומנגיש את חיינו במהלך היום.

רכישת אינטרקום בחנות המקוונת של ZBM

החנות המקוונת של זד בי אם ZBM מכילה את כל הפתרונות הטובים ביותר לצרכי התקשורת במערכת סגורה, שתוכל לספק לכם את כל היתרונות של שימוש במערכת אינטרקום. בחנות המקוונת של חברת ZBM, ניתן למצוא מערכות אינטרקום, ייעודיות לסוגים שונים של חדרים, מבנים וחללים שונים. כנסו לחנות של ZBM והתחילו לבחור את מערכת האינטרקום, המושלמת עבורכם בהתאם לצרכים שלכם.

בחנות של ZBM תוכלו למצוא מערכות אינטרקום ממיטב החברות והיצרנים בשוק העולמי. המבחר בחנות המקוונת של ZBM כולל חברות כגון: וויז'ן נט, היקוויז'זן, Comelit ועוד.

אנו מזמינים אתכם ליצור עימנו קשר, בנוגע לכל שאלה או התלבטות ואנחנו מבטיחים לכם שצוות המומחים שלנו ישמח לענות לכל שאלה שלכם ולכוון אתכם באופן המדויק ביותר למערכת האינטרקום המושלמת עבורכם. רק בחנות המקוונת של ZBM תוכלו למצוא את מערכות האינטרקום הטובות ביותר ובמחיר המשתלם ביותר בשוק.

אם אתם מתלבטים בין מערכת אינטרקום קווית, אנלוגית או אלחוטית, בחנות המקוונת של ZBM תוכלו למצוא את מערכת האינטרקום המושלמת עבורכם, לשימוש בבית או בעסק שלכם.

1
נגישות