HTC U11 Plus – סמארטפון מהיר וטוב עם תכונת ה"סחיטה" הייחודית

HTC U11 Plus – סמארטפון מהיר וטוב עם תכונת ה"סחיטה" הייחודית

HTC מציעה בדגם U11 PLUS שוליים דקיקים וחוויה עשירה. מה לגבי המצלמה והסוללה?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן

לפני יותר מחצי שנה השיקה HTC את ה-U11 שהוגדר סמארטפון דגל, וכעת היא משיקה גרסה משודרגת שלו, כנראה כדי לא לגרום לצרכנים להמתין עד להשקת HTC דגם U12.

מסך

HTC מצטרפת בדגם ב-U11 Plus לטרנד המסכים עם השוליים הדקיקים בפורמט 18:9, מה שמאפשר להכניס מסך גדול יותר בגוף קטן.

גודל המסך – 6 אינץ', עם רזולוציה של 1440 על 2880 פיקסלים וצפיפות פיקסלים של 538ppi.

הנתונים טובים ומאפשרים לקבל תמונה חדה מאוד. עם זאת, אפשר היה לצפות לקצת יותר עושר בצבעים ולתאורה אחורית מעט יותר חזקה. בכל מקרה, עדיין רואים את המסך באור שמש ישיר.

עיצוב

בדומה ל-U11, גם דגם הפלוס מגיע עם גב מזכוכית מבריקה. החיסרון – טביעות האצבע שלכם יעטרו במהירות את גב המכשיר. מסיבה זו, בחברה אפילו מצרפים לערכה מטלית ניקוי.
המראה המעוצב כולל זכוכית גם בחלק הקדמי ופס מתכת המחבר ביניהם. השוליים הדקיקים הופכים אותו לעדכני יותר מהדגם הקודם.
עובי המכשיר – 8.5 מ"מ, והמשקל 188 גרם (כבר יחסית).

עמידות למים וטביעת אצבע

המכשיר עמיד למים לפי תקן IP68.
מנגנון טביעת האצבע ממוקם בגב המכשיר, והוא מהיר ומדויק.

סחיטה

ב-U11 הציגה HTC את מנגנון הסחיטה שלה (Squeeze) הנקרא Edge Sense. מדובר בפתרון נוח להפעלה מהירה של ישומים שונים. בצדי הסמארטפון ממוקמים חיישנים, המזהים את עוצמת הלחיצה של היד. ניתן בצורה הזו לקבוע, שסחיטה ראשונה מפעילה את המצלמה וסחיטה נוספת מבצעת צילום.

ניתן להגדיר את המנגנון לביצוע פעולות אחרות, כמו כניסה לפייסבוק או צילום מסך. אפשר להשתמש למשל במנגנון הסחיטה לצילומי סלפי, וכך להחזיק את הסמארטפון ולבצע את הצילום בקלות.

ממשק

HTC מנסה לשמור על חוויה דומה לזו של האנדרואיד המקורית. ה-U11 Plus מגיע עם אנדרואיד אוריאו (8.0) והוא כולל עוזר בשם Sense Companion של HTC, אשר מעדכן על זמני יציאה לפגישות, מספר צעדים ביום ומתי כדאי לטעון את הסוללה (על סמך היומן).
ב-HTC יודעים שמשתמשים רבים מעוניינים להשתמש בסמארטפון ביד אחת, לכן, מלבד הפעלת אפליקציה מסוימת דרך מנגנון הסחיטה, אפשר להחליק את האגודל באמצע המסך כלפי מטה ומסך ההתראות ייפתח, החלקה מלמטה כלפי מעלה תפתח את מגירת האפליקציות.
חבל ש-HTC עדיין מכניסה את אפליקציית News Republic המספקת עדכוני חדשות – ואי אפשר להסיר אותה.

חומרה

ה-U11 Plus הוא מכשיר מהיר מאוד. הוא מצויד במעבד סנפדרגון 835 עם 6 ג'יגה זיכרון עבודה, נפח אחסון של 128 ג'יגה ואפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 2 טרה).
לסמארטפון שני רמקולים חזקים מאוד – אחד בחלק התחתון והשני מהרמקול של האזנה לשיחות.

מצלמה

ה-U11 Plus עדיין לא הצטרף לטרנד העדשות הכפולות, אבל הוא מציע עדשה בודדת עם חיישן 12 מגה פיקסל ומייצב תמונה אופטי ודיגיטלי. המצלמה הרגישה לי קצת פחות טובה מזו של ה-U11 ולא ברור לי למה? צילום ילדים בתנועה, יצר תמונות עם הרבה מריחות. מצד שני, תמונות בתנאי תאורה אופטימליים וגם כאלו שבמקומות קצת יותר חשוכים סיפקו תוצאות טובות, גוון צבע עשיר וחדות. מפתח הצמצם עומד על F1.7. מצלמת הסלפי מציעה חיישן 8 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F2.0. מדובר בצילומי סלפי טובים בהרבה ממצלמות אחרות שנתקלות בהן, במיוחד ברמת הפירוט והשמירה על תוצאה נקייה ביחס לקטגוריה.

סוללה

הסוללה החזיקה לי משעה שבע בבוקר עד אזור עשר/אחת עשרה בלילה. לא מספיק לטעמי, אבל סביר. HTC מציעה טעינה מהירה (כולל מטען מהיר בערכה). זה מספק בתוך רבע שעה טעינה של 18% ובתוך חצי שעה 38% אנרגיה. לא רע. מחבר הטעינה הוא USB-C וקיבולת הסוללה עומדת על 3930 מיליאמפר/שעה. מדובר בקיבולת סוללה גדולה, אבל עדיין כמו שכתבתי, משהו בניהול האנרגיה לא עובד מספיק חכם.

אוזניות

ב-HTC מאמצים את הגישה של חברות אחרות ועברו מהחיבור הרגיל של האוזניות לחיבור USB-C. הפיצוי על כך מגיע מצד אוזניות מיוחדות המגיעות בערכה וטכנולוגיה בשם USonic. טכנולוגיה זו מבצעת התאמה של הצליל למבנה האוזן והסביבה, מגבירה את הצלילים הפחות ברורים ומנמיכה את החזקים. התחושה אחר ההתאמות הדרושות, שהצליל פתוח יותר, מרגיש קצת יותר נעים ובעיקר אוטם מעט את רעשי הרקע החיצוניים מלהיכנס לאוזן. מדובר באוזניות חוטיות מוצלחות, כשמסתכלים עליהן כאוזניות אשר מקבלים בתוך הערכה המקורית. בנוסף, הערכה גם כוללת מתאם 3.5 מ"מ ל-USB-C, עבור אוזניות רגילות.

בשורה התחתונה

HTC U11 Plus הוא שדרוג קל לדגם הקודם, אך השוליים הדקיקים שמאפיינים אותו ולא אפיינו את קודמו מעשירים את החוויה.
הממשק ידידותי, ומנגנון הסחיטה הוא רעיון שימושי. היה נחמד לסוללה קצת יותר טובה.

מחיר

3,170 שקל (יבואן רשמי: טאץ' גרופ).

הכתבה פורסמה לראשונה בבלוג הגאדג'טים The Gadget Reviews של צחי הופמן

קראו עוד כתבות של צחי הופמן

סקירה: סוני WF1000X – אוזניות טרולי וויירלס עם נטרול רעשים אקטיביסקירה: ג'ברה Steel – אוזניה שרוצה שתדברו איתה ברוח ובגשםסקירה: SoundGear של JBL – מי צריך רמקולים לצוואר?

 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות