האם משכנתא חוץ בנקאית יכולה לעניין אתכם?

האם משכנתא חוץ בנקאית יכולה לעניין אתכם?

עבור מי שלא מצליח לקבל משכנתא מהבנק, פתוחה האפשרות לקבל משכנתא חוץ בנקאית. מי נותן הלוואות כאלה והאם הן מפוקחות?

משכנתא
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

יש לא מעט ישראלים שמעדיפים להפסיק לשלם שכר דירה ולהתחיל לשלם משכנתא, אבל מתקשים לקבל משכנתא מהבנק. לבנקים יש סיבות משלהם, אבל חשוב לדעת שיש גם אפשרות לקבל משכנתא חוץ בנקאית. בנק הוא לא הכתובת היחידה שעליה תוכלו לחשוב אם אתם רוצים לקחת משכנתא. משכנתא חוץ בנקאית ניתנת ע"י מגוון רחב של גופים, החל מחברות ביטוח ועד משקיעים פרטיים או חברות ציבוריות. המשכנתאות חוץ בנקאיות הולכות ונכנסות למודעות הציבור, במיוחד מאז שנכנס מאגר נתוני האשראי לחיינו ויש יותר אנשים עם BDI שלילי.

ניתן לקבל הלוואה כנגד שעבוד נכס (בדרך כלל עד 90% מערך הנכס), לטווח קצר או ארוך ובהחזרים חודשיים בדיוק כמו במשכנתא רגילה.

האם משכנתא חוץ בנקאית משתלמת עבורכם?

למען האמת, אם אתם לא מצליחים לקבל משכנתא מהבנק, משכנתא חוץ בנקאית (משכנתא למסורבים) היא האופציה העיקרית שפתוחה בפניכם. עם זאת, גם כאן חשוב לעשות תחקיר והשוואה כדי לוודא שהמשכנתא החוץ בנקאית משתלמת עבורכם.

יש לבדוק היטב לפני קבלת ההחלטה לגבי הגורם חוץ בנקאי שאתם בוחרים ולחשוב למי אתם פונים כדי לקבל את המשכנתא הדרושה לכם. עוד קודם לכן, בצעו את כל החישובים כדי להחליט באיזה סכום של הלוואה מדובר. וכמובן, הנתון החשוב ביותר כמעט שעליכם לברר הוא גובה הריבית שתשלמו על ההלוואה.

חשוב לדעת שהריבית על הלוואות מסוג כזה גבוהה יותר מהריבית הממוצעת על משכנתאות בבנק (כיום היא נעה בין 6.5% ל-15%).

לפני הפנייה אל גופים חוץ בנקאיים – חשוב להתייעץ

אם לאור הנסיבות אתם חושבים על משכנתא חוץ בנקאית משום שהבנק סרב לתת לכם משכנתא, כדאי מאוד לקבל ייעוץ מאיש מקצוע. הרבה מונח כאן על הכף. מדובר על הלוואה שתלווה אתכם לאורך שנים ארוכות, אולי אפילו 30 שנה. בכל מקרה, חשוב לדעת כי קיים פיקוח על גופים שמעניקים משכנתא חוץ בנקאית. לא מדובר בבנק ישראל, משום שבנק ישראל מפקח רק על בנקים, אולם מאז שנת 2016 הפיקוח קיים והוא הדוק. הממונה על שוק ההון, הביטוח והחיסכון במשרד האוצר החיל רגולציה על הענף באמצעות חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים. נותני האשראי וקרנות הנדל"ן במדינת ישראל מחויבים כולם לעמוד בדרישות, והם אף מעמידים למדינה ערבויות.

באמצעות התייעצות עם גורם שמכיר את הנושא של משכנתא חוץ בנקאית, תוכלו לוודא שאתם אכן מתנהלים מול גוף מפוקח שקיבל רישיון למתן אשראי.

 

1
נגישות