היט אנד ראן: ביקורת / המלצת צפייה בנטפליקס על "פגע וברח" של ליאור רז

היט אנד ראן: ביקורת / המלצת צפייה בנטפליקס על "פגע וברח" של ליאור רז

אקשן, תל אביב, ניו יורק, עברית, אנגלית, ליאור רז, מורן רוזנבלט – קבלו המלצת צפייה על היט אנד ראן בנטפליקס, שנכנסת לרשימת הסדרות המומלצות…

היט אנד ראן
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

אחרי חודשים של ציפייה ובילד-אפ רציני, הסדרה החדשה של ליאור רז, היט אנד ראן (Hit and Run), עלתה לשידור בנטפליקס ותוך זמן קצר התברגה בראש העשירייה הפותחת של התוכן הנצפה ביותר בנטפליקס בישראל ובמדינות רבות בעולם, כולל מדינות ערביות ומוסלמיות.

לנו כישראלים, הסדרה הזאת כמובן מדגדגת קצת יותר מלכל צופה אחר בעולם… בכל זאת מדובר בסדרה שנכתבה ע"י ליאור רז ואבי יששכרוף, יוצרי פאודה, ויש בנו כרגיל איזושהי גאווה לאומית בשל ההצלחה שלהם להרשים את שירות הסטרימינג הבינלאומי הגדול בעולם…

אז האם הסדרה "פגע וברח" עומדת בציפיות, ראויה להמלצת צפייה בנטפליקס ושווה להשקיע בה את זמנכם היקר? בהמשך הסקירה תחליטו בעצמכם.

אגב, ליאור רז הוא אמנם גיבור הסדרה, אבל משחקים בה עוד שחקנים ישראלים רבים וטובים, החל מגל תורן, דרך מורן רוזנבלט ועד ליאור אשכנזי, יעל שרוני, אביב אלוש ועוד.

כל מי שצופה בסדרה היט אנד ראן ומכיר מעט את היכולות של היוצרים ליאור רז ואבי יששכרוף, מגיע עם רף ציפיות גבוה. אחרי 4 עונות של פאודה, קשה שלא להשוות באופן אוטומטי בין הסדרות. הציפיות הגבוהות הן בעוכריהם. הפרק הראשון של "פגע וברח" מעניין אך לא מאוד מהיר. כך גם הפרק השני – ולכן ההמלצה שלנו היא לא לחרוץ דעה אחרי שני הפרקים הראשונים. לטעמי, הסדרה הופכת למעניינת באמת רק מהפרק השלישי ואילך. עם זאת, לכל אורך הסדרה התחושה היא שהיא לא מגיעה לאיכויות של פאודה, לא מבחינת תסריט ולא מבחינת איכות המשחק.

כאשר מחפשים המלצת צפייה או ביקורת על היט אנד ראן, חשוב לא לצפות לסוג של "פאודה". מדובר בסדרה שונה מבחינת המעורבות הרגשית, המתח והטלטלה הנפשית שעוברת על הצופים. העלילה המרכזית כאן אמנם כן נוגעת בעברו הצבאי של גיבור הסדרה (שגב אזולאי, המגולם ע"י ליאור רז), אבל הקונפליקטים העוצמתיים שהורגלנו אליהם מפאודה לא נמצאים כאן.

מה שכן נמצא כאן בכמויות נאות הם אקדחים, גופות, טובים ורעים, אהבה, בגידה וחברות מהסוג שישראלים ששירתו בצבא מכירים היטב ויזדהו איתה בקלות. סצנות שצולמו בכיכר הבימה או ברחוב הירקון בתל אביב מיד מחברות את הצופים להתרחשויות ברמה הרגשית הכי אינטואיטיבית שיש.

היט אנד ראן – כמה מילים על העלילה

שמה של הסדרה "פגע וברח" מרמז על נקודת הפתיחה שלה: תאונת פגע וברח.

מדובר בתאונת פגע-וברח שבה נהרגת דניאל, אשתו האמריקנית של שגב אזולאי, גיבור הסדרה, אשר מתגלה כלא מקרית בכלל. שגב הוא מדריך טיולים ישראלי גרוש, שנשוי בשנית לרקדנית היפה שהגיעה לישראל מארצות הברית כדי לרקוד בישראל בלהקת בת שבע. אחרי מותה הטרגי של אשתו בתאונת דרכים בדיוק כשהייתה בדרכה לשדה התעופה בישראל, הוא מתחיל לגלות שהתאונה לא הייתה תמימה או מקרית, ומתחיל לחשוף עוד ועוד פיסות מידע.

החשד מתגבר כאשר הוא עצמו כמעט הופך קורבן רצח בביתו שלו.

בהמשך העונה של היט אנד ראן יסתבר שעברו של אזולאי קשור למציאות שנכפתה עליו, אבל בפרק הראשון – שנפתח בסצנה אלימה שבה הוא מסתבך בקטטה בכלא האמריקני – יש רק עוד ועוד סימני שאלה שמשאירים את הצופה מתוח מאוד לקראת ההמשך.




 

"שגב אזולאי סובל מפוסט טראומה עקב שירותו הצבאי ביחידה מובחרת", סיפר ליאור רז באחד הראיונות לקראת עליית הסדרה, "והמסע שהוא עובר הוא מסע כפול. ראשית, מדובר במסע אחרי מי שפגע באשתו האהובה ועלול גם לפגוע בבתו. הוא חווה טלטלה איומה בגלל הפוסט טראומה שלו. העובדה שאשתו איננה משאירה אותו אבוד. שנית, מדובר במסע רגשי של אבל וכמיהה לדעת אם אשתו אהבה אותו או לא".

כדאי לשים לב גם לקעקועים הרבים שעל גופו של אזולאי, שמספרים חלק גדול מהסיפור על החוויות המטלטלות שעבר במסגרת שירותו ביחידת קומנדו.

וגם… גל תורן, ליאור אשכנזי, מורן רונבלט ואביב אלוש

הצופים הישראלים יתחברו מיד ל-Hit and Run, לרחובות תל אביב, לשחקנים המוכרים והאהובים ולעברית שנשמעת כל העת.

אם יש שחקן שמחבר אותנו מיד אל הישראליות של הסדרה, הרי שזה גל תורן – שמגלם את רון הראל, חברו הטוב של אזולאי. הראל, שמתגורר בניו יורק, סוחב איתו פוסט טראומה מעברו הצבאי. גם הוא גרוש עם ילד, אבל בניגוד לאזולאי – הוא לא מצליח למצוא את עצמו. תורן, כרגיל, מביא לתפקיד את החינניות והקלילות המאפיינת אותו ופשוט אי אפשר שלא להתאהב בו.

כאמור, בין השחקנים הראשיים אפשר למצוא גם את מורן רוזנבלט המצוינת, ששיחקה גם בפאודה. רוזנבלט מגלמת את טלי שפירא, חוקרת משטרה בעלת קרבה משפחתית לשגב אזולאי, אשר מסייעת לשגב לפענח את התעלומה. דמותה של רוזנבלט – שוטרת בהריון שצפויה להיות אם חד הורית, היא דמות מרכזית בסדרה, ורוזנבלט משחקת נהדר.

רוזנבלט זוכה לשבחים מקיר אל קיר בארץ ובעולם. הדמות שהיא מגלמת אמנם צפויה מבחינת התסריט, וכמו בכל סדרה מהז'אנר הזה היא מוצאת את עצמה מתמודדת מול המערכת שבה היא עובדת – אבל רוזנבלט מצליחה להתמודד עם הבנאליות של הדמות בהצלחה רבה ותענוג לצפות בה.

את ליאור אשכנזי כיף לראות בכל תפקיד, וגם כאן. אשכנזי הוא מגלם את אסף, אדם בכיר ועשיר שבוגד באשתו ומתאהב גם הוא בדניאל.

כאמור, יעל שרוני ועוד כמה וכמה פרצופים ישראלים מוכרים מגיחים אל המסך, וכיף לראות אותם בסדרה של נטפליקס.

לטעמי, השחקנים הישראליים עושים כולם עבודה טובה שלא נופלת מעמיתיהם האמריקנים.

 

 

גם את אביב אלוש אנחנו אוהבים לאהוב, ובסדרה הזאת הוא אמנם לא שחקן ראשי, אבל הוא מגיח מדי פעם ומביא את הקסם שלו למסך.

ההשוואה לפאודה מתבקשת

כאמור, אי אפשר להימנע מהשוואה בין הסדרה  לסדרה פאודה – אשר בקרב הצופים הישראלים מהווה שילוב כואב בין מציאות חיינו לבין סדרת דרמה עשויה היטב.

אז מי שמחפש את אווירת פאודה יגלה שלמרות שזו סדרה שונה לגמרי, אבל יש גם גם קווי דמיון – בעיקר בקצב המהיר ובניחוח הצבאי שקיים גם פה.

עם זאת, הקצב בפאודה מהיר יותר והמעורבות הרגשית שלנו כישראלים כמובן גדולה יותר.

המלצת צפייה – היט אנד ראן

בשורה התחתונה, מה אנחנו מצפים מסדרה טובה? לשילוב בין תסריט טוב, עלילה סוחפת, שחקנים מעולים וצילום יצירתי.

ליאור רז ואבי יששכרוף, העומדים מאחורי הסדרה הזאת, ורז שגם מככב בה – עושים את זה ב"פגע וברח" ומביאים הרבה כבוד לתעשיית הטלוויזיה הישראלית.

יש לציין שבקרב המבקרים בארץ ובעולם אין תמימות דעים, ויש מי שמתח ביקורת על המשחק של ליאור רז. את משחקו של רז אנחנו מכירים היטב מ"פאודה", וגם כאן הוא משחק דמות גברית קשוחה אך רגישה, שהמיומנויות הצבאיות שלה כמובן באות לידי ביטוי גם שנים אחרי שהשתחרר מהצבא. בכל פרק תמצאו את רז שולף אקדח, מותקף ומתקיף.

בשורה התחתונה, שחקנים משובחים (ישראלים ובינלאומיים), הרבה הרבה אקשן, עברית ואנגלית, תל אביב וניו יורק ועלילה שמסתעפת בכל רגע שחולף – היט אנד ראן היא סדרה מעניינת שעשויה טוב, שווה לצפות.

העונה הראשונה של Hit and Run כוללת עשרה פרקים, ובנטפליקס כבר עדכנו שתהיה עונה שנייה – אז יש למה לחכות.

רוצים לקבל עוד המלצת צפייה? היכנסו לפודקאסט טריפל

 

פואנטה בטלגרם

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק כאן למטה. זה קל… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות