אושר סופית: חובת חבישת קסדה לרוכבי אופניים חשמליים בכל גיל - פואנטה

אושר סופית: חובת חבישת קסדה לרוכבי אופניים חשמליים בכל גיל

עד כה, חובת חבישת קסדה לרוכבי אופניים חשמליים בדרכים עירוניות חלה רק על צעירים עד גיל 18

חובת חבישת קסדה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

ברגע האחרון עבר השבוע בכנסת חוק הקסדות – שמחייב חבישת קסדה לרוכבי אופניים חשמליים בכל גיל בכבישים עירוניים. עד כה רק רוכבי אופניים חשמליים מתחת לגיל 18 נאלצו לחבוש קסדה בכבישים עירוניים – ואילו בכבישים בין-עירוניים הייתה חובת קסדה על כולם.

הסיבה לפטור המקורי הייתה לעודד נסיעה במיזמי השכרת אופניים חשמליים, אך האסונות הרבים, הפציעות הקשות ומקרי המוות של רוכבי אופניים חשמליים היטו את הכף לטובת הרחבת החובה על חבישת קסדה.

לפי נתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עו”ד אשר הלפרין, בשנה האחרונה נהרגו 19 רוכבים ונפצעו קרוב ל-2,000, מרביתם ספגו פגיעת ראש.
בעת אישור החוק נכחו במליאה 7 ח"כים בלבד – אשר הצביעו בעד. מדובר בתיקון פקודת התעבורה (תיקון מס' 126), התשע"ט-2019.

לפי התיקון, הורחבה סמכותו של בית המשפט להטיל צו איסור שימוש ברכב בשל כלל עבירות התעבורה, על פי שיקול דעת בית המשפט, ללא תלות בסוג העבירה.


מבחני תיאוריה לרוכבי אופניים חשמליים

כפי שפורסם בפואנטה, שנת 2019 מביאה איתה עוד תקנות לגבי רכיבה באופניים חשמליים – למשל החובה לעבור מבחן כשירות (מעין טסט). רוכבי אופניים חשמליים יצטרכו להציג אישור כשירות – בדיוק כפי שנהגי רכב פרטי צריכים להציג רישיון נהיגה שאותו הם מקבלים רק אם עברו טסט ומבחן תיאוריה.

היכנסו לכתבה לקבלת פרטים נוספים על מבחני תיאוריה לרוכבי אופניים חשמליים.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות