משולש של בריאות

משולש של בריאות

פיצה ללא גלוטן, פיצה מקמח כוסמין או פיצה מקמח מלא… מגוון הפיצות הולך וגדל, כך שגם שוחרי הבריאות יכולים ליהנות בלי ייסורי מצפון

פיצה ללא גלוטן
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




(תוכן מקודם)

מעטים האנשים שלא יסכימו עם האמירה כי פיצה היא מאכל טעים במיוחד, אבל האם הוא בריא? על הטענה הזאת הדעות חלוקות. מקובל לחשוב שפיצה היא מזון מהיר שאין בו ערך תזונתי רב, אך עדיין כדאי להכיר כמה עובדות לגביה. כמו כל מאכל אחר, מה שמכריע את ערכה התזונתי של הפיצה הוא המרכיבים שלה. כיום ניתן למצוא בפיצריות איכותיות שלל אופציות בריאות יותר של המאכל הפופולרי, אפילו פיצה מבצק מקמח כוסמין או פיצה ללא גלוטן. מופתעים? אנחנו כאן כדי להסביר.

הכול מתחיל בבצק

בצק של פיצה הוא לא שומני במיוחד, או לפחות אינו אמור להיות כזה. דרך טובה לדעת אם הפיצה שאתם מתכננים לאכול בריאה או לא, היא לבדוק אם הבצק משאיר את האצבעות שלכם שמנוניות. אם כך הדבר, סביר להניח שלא מדובר בגרסה מזינה במיוחד. בצק שמייצרים בפיצריות איכותיות לא מכיל אחוזים גבוהים של שומן, וכאמור, ניתן למצוא גם פיצה ללא גלוטן, מקמח מלא או מקמח כוסמין. פיצה ללא גלוטן תתאים גם למי שנמנעים מגלוטן בגלל רגישות, וגם לאלו שמעדיפים להימנע מסיבות של דיאטה ובריאות.

גבינה – מקור מצוין לסידן

בפיצריות בדרך כלל משתמשים בגבינה צהובה או במוצרלה. שתיהן מכילות כמות גבוהה סידן – הדרוש לגוף כדי לשמור על עצמות חזקות. פיצה שמכילה גבינה איכותית יכולה להיות מקור טוב לסידן.

הסוד שברוטב

רוטב עגבניות הוא מרכיב בסיסי בפיצה הקלאסית שכולנו מכירים, אבל האם ידעתם על הערך התזונתי שלו? עגבניות מכילות נוגד חמצון חזק במיוחד הנקרא ליקופן, שנהוג לייחס לו סגולות בריאותיות לא מעטות. החלק המעניין הוא שליקופן שנמצא ברסק עגבניות זמין לצריכה של הגוף פי ארבע מליקופן שנמצא בעגבניות טריות. זה לא אומר שכדאי לוותר לגמרי על עגבניות טריות, אבל יש להן לא מעט יתרונות בריאותיים גם כשהן בצורת רוטב.

תוספות של בריאות

אין כמו פיצה עמוסה בתוספות, גם מבחינת הטעם וגם מבחינת הערך הבריאותי שהתוספות הנכונות יכולות לתת. כשאנחנו בוחרים להעמיס על הפיצה שלנו ירקות מכל מיני צבעים, אנחנו צורכים מגוון של ויטמינים ומינרלים. ירקות שעשירים בוויטמין סי, כמו פלפל אדום, יכולים להיות תוספת בריאה במיוחד. הם מסייעים לספיגת הסידן בגוף ומפחיתים את הנזק שיוצר שומן רווי.

היום האופציות הן אינסופיות: בכל פיצרייה יציעו לכם רשימה ארוכה של תוספות לבחירה, ביניהן פטריות, זוקיני, חצילים, עגבניות טריות, בצל, שום וארטישוק. את כל הטוב הזה אפשר לשלב לפי הטעם, וליצור את הקומבינציה הצבעונית והטעימה שהכי מתאימה לכם.

מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!





    1
    נגישות