המזונות הכי טובים למערכת העיכול

המזונות הכי טובים למערכת העיכול

אנשים רבים סובלים מתחושה של אי נוחות בבטן, שלשולים, צרבות ועוד. לעתים קרובות, שינוי בתפריט יכל להקל. הנה הצצה למזונות טובים למערכת העיכול

מזונות קלים לעיכול

(תוכן מקודם)

מערכת עיכול בריאה חיונית לרווחה כללית, וצריכת מזונות נכונה יכולה לתמוך בבריאות מערכת העיכול. אם אתם רוצים למנוע או לצמצם כאבי בטן, שלשולים, עצירות או בחילות, חשוב שתכירו ותכניסו לתפריט כמה מהמזונות הטובים ביותר למערכת העיכול:

מזונות עשירים בסיבים

סיבים עוזרים לווסת את תנועות המעיים ומקדמים את בריאות העיכול הכללית. מזונות עתירי סיבים כוללים בין היתר: דגנים מלאים (למשל, שיבולת שועל, אורז חום, קינואה), קטניות (למשל, עדשים, שעועית), פירות (למשל, תפוחים, אגסים, פירות יער) וירקות (למשל, ברוקולי, גזר, תרד וירקות נוספים).

יוגורט ומזונות פרוביוטיים

יוגורט, כרוב כבוש, קימצ'י ועוד מזונות עשירים בפרוביוטיקה מכילים חיידקים מועילים אשר תומכים בבריאות המעיים ומאזנים את המיקרוביום. פרוביוטיקה יכולה לסייע לעיכול ולהפחית תסמינים כמו גזים ונפיחות.

ג'ינג'ר

לג'ינג'ר יש תכונות אנטי דלקתיות וכחלק מכך, הוא יכול לעזור להרגיע קלקול קיבה ושלשולים. זה עשוי להפחית בחילות ולשפר את העיכול.

מנטה

מנטה יכולה להקל על תסמינים של הפרעות עיכול ולהרפות את שרירי מערכת העיכול, ומסייעת להקל על אי הנוחות.

פפאיה

הפפאיה מכילה אנזים הנקרא פפאין, שיכול לסייע בעיכול חלבון. זה עשוי לעזור להפחית נפיחות ואי נוחות במערכת העיכול.

בננות

בננות נחשבות כפרי עדין ומתאים לקיבה הן מספקות אשלגן, שיכול לסייע בשמירה על תפקוד שרירים תקין במערכת העיכול.

שומר

זרעי שומר או פקעות יכולים להקל על הפרעות עיכול ונפיחות. הם עשויים לעזור להרפות את שרירי מערכת העיכול.

דגנים מלאים

דגנים מלאים, כמו אורז חום, חיטה מלאה ושיבולת שועל, עשירים בסיבים, אשר מעודדים יציאות סדירות ותומכים בבריאות מערכת העיכול.

חלבונים רזים

מקורות רזים לחלבון, כגון עופות, דגים, טופו וקטניות, יכולים להיות קלים יותר לעיכול – זאת בהשוואה לחלבונים אשר נחשבים לשמנים יותר כמו: בשר שומני או מעובד בכבדות.

שתיית מים

שמירה על לחות טובה היא חיונית לשמירה על עיכול בריא. מים מסייעים לפרק מזון, לספוג חומרים מזינים ולהעביר פסולת דרך מערכת העיכול. לכן, קיימת חשיבות גבוהה לשתות כמויות מספקות של מים – וזאת לאורך כל עונות השנה.

מרק עצמות

מרק עצמות מכיל קולגן וחומצות אמינו שיכולים לעזור לתמוך בבריאות רירית המעי. זה עשוי להיות מרגיע עבור אנשים עם בעיות עיכול.

זרעי צ'יה

זרעי צ'יה הם מקור טוב לסיבים מסיסים, אשר יכולים לספוג עודפי נוזלים במערכת העיכול ולסייע בוויסות של יציאות.

אבוקדו

אבוקדו עשיר בשומנים בריאים, סיבים ואשלגן, שיכולים לתמוך ולתרום במידה רבה לבריאות מערכת העיכול.

שיבולת שועל

שיבולת שועל היא אופציה נהדרת לארוחת בוקר בריאה ומזינה, לגוף ולמערכת העיכול. שיבולת שועל מספקת סיבים מסיסים ואת האנרגיה הנדרשת בכדי להתחיל את היום.

רסק תפוחים

רסק תפוחים נחשב לקל וטוב לקיבה ויכול לעזור להקל על תסמיני שלשול.

כורכום

כורכום מכיל כורכומין, בעל תכונות אנטי דלקתיות ועשוי להועיל למצבי עיכול כמו תסמונת מעי רגיז (IBS) ובעיות נוספות אשר עלולות להוות את נחלתן של מערכת העיכול.

שזיפים מיובשים ומיץ שזיפים מיובשים

שזיפים מיובשים עשירים בסיבים ובסורביטול, אלכוהול סוכר טבעי שיכול להיות בעל השפעה משלשלת ולסייע בהקלה על עצירות.

חשוב לציין שצורכי העיכול האישיים יכולים להשתנות, וחלק מהמזונות אשר יכולים להיחשב כיעילים במיוחד עבור אדם אחד עשויים שלא להיות מועילים לאחר. אם יש לכם בעיות עיכול או שאתם מתמודדים עם מצבים ספציפיים, חשוב שתקפידו להתייעץ עם איש מקצוע רפואי או דיאטן רשום לצורך קבלת המלצות תזונתיות מותאמות עבורכם באופן אישי.

 

1
נגישות