כך מתמודדים עם המערכת - עו"ד לרשלנות רפואית

כך מתמודדים עם המערכת – עו"ד לרשלנות רפואית

לא פעם קורה שאדם נקלע למצב בריאותי קשה בגלל רשלנות. כדי למצות את מה שמגיע לו, יש צורך בפנייה אל עו"ד רשלנות רפואית

עו"ד רשלנות רפואית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אחת התביעות הנפוצות ביותר בדין האזרחי, היא תביעת רשלנות רפואית. תביעה זו מוגשת כנגד צוותים רפואיים (רופאים/רופאות, אחים/אחיות, וגורמים אחרים שנכללים בצוות הרפואי) וכן כנגד המרכז הרפואי שמעסיק אותם. התביעה מוגשת בגין טענה למעשה רשלנות אשר גרם לנזק רפואי קבוע או זמני.

מי שאמון על הגשת תביעות מסוג זה, הוא עו"ד לרשלנות רפואית. אליו פונים במטרה להגיש תביעה, הוא בוחן את המקרה, מוודא שאכן יש סיבה לכך, במידה וכן אז הוא פועל על מנת להגיש תביעה כנגד הגורמים הרלוונטיים, ובאיזו אסטרטגיה לפעול, במטרה שהתביעה אכן תתקבל.

במאמר זה נבחן היבטים שונים כיצד עו"ד לרשלנות רפואית יכול לעזור לנו במקרה לטענה על רשלנות רפואית, וכן כיצד אפשר לבחור עורך דין ברמה הגבוהה ביותר. לפני כן, חשוב לציין, מדובר בהליך לא פשוט, לא עבור התובעים ולא עבור הנתבעים, ויחד עם זאת הרבה פעמים המקרה לא מגיע לבית משפט אלא לפשרה בין הצדדים, מחוץ לבית המשפט. הפשרה כוללת כמובן סכום כספי משמעותי המשולם לתובעים.

מה אנחנו צריכים לדעת על תביעת רשלנות רפואית ואיך עורך דין יכול לעזור בעניין?

תביעות רשלנות רפואית יכולות להיות מוגשות לא רק על ידי מי שחווה את מקרה הרשלנות בעצמו. כלומר, לא רק החולים או המאושפזים שנאלצו להתמודד עם מקרה הרשלנות יכולים להגיש תביעה, אלא גם בני משפחתם. הרבה פעמים, תביעות כאלו מוגשות על ידי בני משפחה אם חס וחלילה מדובר על מקרה של מוות או מקרה של נזק בלתי הפיך אשר נגרם כתוצאה מרשלנות.

כמו כן, התביעות אינן חייבות להיות מוגשות מיד בתום האירוע. ישנם מקרים, בפרט אצל עוברים או ילדים, בהם הנזק יכול להתגלות אחרי שנים ארוכות. לכן אפשר להגיש תביעות רשלנות רפואית אחרי שנים רבות מהתקופה בה התרחש המקרה.
יחד עם זאת, חשוב לומר, לא כל פרוצדורה רפואית שאינה מצליחה היא בהכרח מקרה רשלנות. זה אחד הדברים אותם עורך דין רשלנות רפואית צריך לבדוק, האם אכן המקרה נגרם כתוצאה מרשלנות והאם הרשלנות הובילה לנזק. במידה והתשובה היא חיובית בשני המקרים, אזי שיש קייס לתביעה.

במקרה כזה, עורך דין יאסוף את החומרים הרלוונטיים, ימצא עדים מומחים ויוודא שיש לו את כל הכלים הנדרשים בשביל להגיש תביעה.

איך בוחרים עורך דין רשלנות רפואית?

הדרך הטובה ביותר לבחור עורך דין מתאים, היא לבחון את הניסיון שעומד לרשותו, לבחון את היכולות המקצועיות שלו ובאילו מקרים הוא טיפל בעבר. אפשר להשתמש בהמלצות וחוות דעת של לקוחות שנעזרו בשירותיו, ורצוי כמובן גם להיפגש איתו לפני שמחליטים לשכור אותו.

חשוב שהוא יהיה עורך דין אמין, ישר והגון, אשר ידע לומר בצורה ברורה, האם קיימת סבירות לתביעה ומה סיכוי ההצלחה שלה.

1
נגישות