חסדי נעמי – להרבות טוב במדינה גם ובמיוחד בתקופת המלחמה

חסדי נעמי – להרבות טוב במדינה גם ובמיוחד בתקופת המלחמה

עמותת חסדי נעמי מעניקה כבר עשרות שנים סיוע לנזקקים ולניצולי שואה. כעת היא מנצלת את הניסיון העשיר כדי לסייע גם לחיילים ולאנשים שנפגעו במלחמה

חסדי נעמי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

עמותת "חסדי נעמי" היא מהעמותות הוותיקות הפועלות במדינה (כבר קרוב לארבעים שנה). העמותה מסייעת לנזקקים ולאוכלוסיות הנמצאות במצוקה וזקוקות לסיוע, דוגמת ניצולי שואה ומשפחות ללא הכנסה מספקת. כעת, בתקופת מלחמת "חרבות ברזל", התגייסה העמותה גם לסיוע לנפגעי המלחמה ולחיילים המשרתים את המדינה.

מה הפעילות בה מתמקדת עמותת "חסדי נעמי" בזמני שגרה וכיצד היא מסייעת לאוכלוסיות הזקוקות לכך ולכמויות גדולות של אנשים מדי שנה? מה השתנה בפעילות העמותה בחודשים האחרונים בעקבות המצב במדינה, וכיצד מגויסים משאבי העמותה לסיוע לאוכלוסייה האזרחית והצבאית גם יחד?

סיוע רחב היקף לאוכלוסיות נזקקות

פעילותה של חסדי נעמי גם בזמני שגרה

גם כשישראל אינה נמצאת במצב של מלחמה עם מאות אלפי מפונים ועשרות אלפי משפחות אשר נפגעו ישירות מהמצב, גם בזמני שגרה "רגילים", פועלת עמותת חסדי נעמי במלוא המרץ על מנת לסייע לנזקקים מאוכלוסיות שונות. העמותה בנתה מערך רחב היקף של תרומות לנזקקים ובפרט תרומה לניצולי שואה, ודואגת להשתמש בתרומות הללו על מנת לדאוג לארוחות חמות עבור עשרות אלפי אנשים ברחבי המדינה, אשר ידם אינה משגת.

אחת האוכלוסיות העיקריות בהן מתמקדת העמותה היא כאמור אוכלוסיית ניצולי השואה – אנשים קשישים אשר בתחילת חייהם צלחו את הגהנום של השואה ומחנות ההשמדה, ובישראל של המאה העשרים ואחת עדיין מוצאים עצמם נאבקים על קיומם ובמקרים רבים אף נאלצים לבחור בין מוצרי יסוד בסיסיים, דוגמת מזון או תרופות. בעמותה שמו למטרה להגיע לכמה שיותר ניצולי שואה, כמו גם נזקקים מאוכלוסיות אחרות, ולסייע להם לסגור את החודש וליהנות מביטחון תזונתי בסיסי ומתבקש כל כך.

פעילות חסדי נעמי במהלך מלחמת חרבות ברזל

במהלך חודשי הלחימה הנוכחיים התגייסו בעמותת "חסדי נעמי" על מנת לסייע לנזקקים ולחיילים גם יחד. תרומות לנזקקים המגיעות לעמותה מופנות כעת גם אל עבר אוכלוסיות אשר נפגעו משמעותית כתוצאה מהמלחמה, דוגמת תושבי הדרום והעוטף ומפונים מגבול הצפון.

במסגרת מיזמים מיוחדים העמותה גם משלבת בין האוכלוסיות השונות הזקוקות לסיוע, ומאפשרת למשל לניצולי השואה ולקשישים לקחת חלק פעיל בתרומה לחיילי צה"ל. העמותה השיקה מיזם בשיתוף קשישים וניצולי שואה, במסגרתו משנעים "אוכל של סבתא" שמבשלות נשים מבוגרות אשר אוהבות (ויודעות) לבשל, אל בסיסי צה"ל ואל חיילים הנמצאים בשטח.

עמותת חסדי נעמי
צילום: חסדי נעמי

מלבד תרומה לניצולי שואה משתמשים בעמותה בכספי התרומות לנזקקים המתקבלים על מנת לספק את צרכיהם של הנזקקים והקשישים, אך גם על מנת לשלב אותם בפעילות האזרחית הערה המתקיימת כיום בישראל, ולאפשר להם להשתתף בתחושת התרומה והסיוע למאמץ המלחמתי.

בנוסף, מפעילה העמותה מיזמים נוספים במסגרתם מגייסים תרומות ואוספים מוצרי מזון וביגוד עבור משפחות מיישובי עוטף עזה, שנשארו חסרי כל לאחר השבת של השביעי באוקטובר.

עמותת חסדי נעמי פועלת תמיד, גם בזמני שגרה, להרבות טוב במדינה ולסייע לאלו הזקוקים לסיוע יותר מכל. על אחת כמה וכמה כעת, כאשר הצורך בסיוע וערבות הדדית בין כלל אזרחי המדינה הוא גדול במיוחד. היכנסו לתרומה לעמודה >>

1
נגישות