אתר GROO (לשעבר גרופון) רוכש את אתר באליגם

אתר GROO (לשעבר גרופון) רוכש את אתר באליגם

שבועיים אחרי קריסת אתר הקופונים באליגם, אתר GROO רוכש את באליגם בכ-4 מיליון שקל. מה יהיה עם הקופונים שנרכשו ולא כובדו?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

קריסת אתר באליגם מקבלת עוד תפנית. אם תאושר העסקה, אתר GROO (לשעבר גרופון ישראל) ירכוש את פעילות אתר באליגם מידי כונסי הנכסים של מפעילתו הנוכחית, חברת "סיטי לייף". חברת "גרו" גם מקצה כ-200,000 לטובת לקוחות שנפגעו מבאליגם. לקוחות אלה יקבלו שוברים למימוש באתר באליגם החדש. כרגע לא ברור בכמה לקוחות מדובר, שכן בשלב הנוכחי הלקוחות הנפגעים שלא קיבלו את המוצרים או השירותים שהזמינו, מתנהלים מול כונסי הנכסים. בסוף התהליך תתגבש רשימת לקוחות ש"גרו" תספק להם שוברים לבאליגם כפיצוי על עגמת הנפש.

נזכיר כי כפי שפורסם כאן באתר פואנטה, אתמול הודיעה הרשות להגנת הצרכן כי הוא פותחת בחקירה נגד באליגם (ליתר דיוק, נגד חברת סיטי לייף, מפעילת האתר) בחשד שהגם כאשר האתר היה קרוב לחדלות פירעון – הוא המשיך למכור קופונים בידיעה שאולי אי אפשר יהיה לממשם. חקירה נוספת נפתחה נגד ספקי תיירות של באליגם, שהפעילו על צרכנים לשלם שוב על חופשות שכבר נרכשו – בטענה שאחרת לא יהיה מקום.

בינתיים, חברות איסתא והשטיח המעופף הודיעו כי הן יכבדו את השוברים לחופשות שנקנו אצלן.

אתר GROO, אשר נמצא בשליטת קרן הפרייבט אקוויטי SKY ובשותפות עם חברת גרופון (GROUPON) האמריקנית, מנכ"ל החברה תומי שנפלד ומנהלי החברה, רוכש את באליגם ב-4.6 מיליון שקל במזומן ועוד 0.2 מיליון בקרדיטים ללקוחות באליגם שלא הצליחו לממש את שובריהם או להזדכות בגינם.

נציין כי רכישת באליגם ע"י GROO מותנית באישור סופי של בית המשפט ורשות התחרות, אך יש להניח כי העסקה תאושר.

עוד נציין כי חברת סיטי לייף, שהפעילה את אתר באליגם עד כה, תמשיך בתהליך כינוס הנכסים מול הנושים, אך לא תהיה מעורבת כלל בפעילות אתר באליגם תחת גרופון.

שני האתרים ימשיכו לפעול בנפרד, עם כתובת שונה ומיתוג שונה. "נביא לידי ביטוי את הניסיון ואת החוסן הפיננסי של GROO, על מנת להחזיר עטרה ליושנה עבור באליגם. המודל הכלכלי שלנו מאוד שונה מבאליגם, אנחנו משלמים לספקים סמוך יותר לביצוע העסקה", אומר תומי שנפלד, מנכ"ל GROO. לדבריו, הוא מאמין שבסוף התהליך לא יישארו כמעט לקוחות שנפגעו.

תומי שנפלד, מנכ"ל GROO. צילום: מייקי מור


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות