חדשות תיירות וקורונה: האם חברות תעופה מחייבות לטוס עם מסכה?
לטוס עם מסכה

חדשות תיירות וקורונה: האם חברות תעופה מחייבות לטוס עם מסכה?

האם מעכשיו חובה לטוס עם מסכה? אילו חברות תעופה מחייבות את הנוסעים לעטות מסכה במטוס? האם צריך לבוא עם מסכה מהבית? פואנטה עם חדשות התיירות




הרבה בלגן יש סביב הקורונה והתיירות. חוויית הטיסה הולכת להשתנות וחלק מחברות התעופה כבר הודיעו כי הן מטילות חובה לטוס עם מסכה או כיסוי לפנים. למעשה, נראה שזו מגמה הולכת ומתרחבת, בין היתר בגלל לחץ שמפעילים נוסעים במטוסים עצמם. המשמעות היא שעות ארוכות של שהייה עם מסכה במטוס על הפנים, ויש נוסעים אחרים שזה ללא ספק ירתיע אותם.

אגב, בחברות תעופה רבות גם הדיילים ואנשי הצוות מחויבים לטוס עם מסכה, כאשר הדרישה היא להיות עם מסכה במטוס כאשר לא ניתן לשמור על ריחוק חברתי.

בנוסף, יש חברות תעופה, כמו בריטיש איירווייס, שהפסיקו להגיש מזון בטיסות.

באילו חברות תעופה חובה לטוס עם מסכה?

קבוצת לופטהנזה הודיעה היום כי נוסעים יחויבו לעטות מסכה במטוס במהלך הטיסות של חברות התעופה לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן איירליינס.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

לפי הודעת החברה, החל מיום שני, 4 במאי, חברות התעופה של קבוצת לופטהנזה ידרשו מכל הנוסעים לעטות מסכות בכניסה למטוסים. בנוסף, ממליצה החברה לנוסעים לעטות את המסכות לפני ואחרי הטיסה ובזמן השהות בשדה התעופה.

החובה לעטות מסיכה תקפה, בשלב זה, עד 31 באוגוסט 2020 והיא תחול גם על צוות המטוס.

הנוסעים יתבקשו להצטייד במסכה מראש, המלצת הקבוצה היא שימוש במסכות בד הניתנות לשימוש רב פעמי, אך כל סוגי המסכות, כולל מסכות חד פעמיות, יאושרו לשימוש.

איך ייראו הטיסות בעידן הקורונה? היכנסו לכתבה >

מצד שני, לופטהנזה ביטלה את התקנה לשמור על כיסא פנוי במחלקת התיירים ובמחלקות הפרימיום. הנוסעים ימוקמו ברווח גדול ככל הניתן בכל המחלקות. בלופטהנזה אומרים כי מערכות האוורור במטוסי הקבוצה הינם בתקן המחמיר ביותר ומבטיחים איכות אוויר גבוהה. כמו כן, על פי נתוני הקבוצה לא ידוע על מקרי הדבקות וודאיים במטוסיה במהלך ההתפרצות.

לעומת זאת, בחברת הלואו-קוסט וויזאייר לא מחייבים לטוס עם מסכה.

מסכה במטוס – יונייטד, דלתא ואמריקן איירליינס

חברת התעופה יונייטד מחייבת את הנוסעים ואת אנשי הצוות לטוס עם מסכה. במקביל, היא מצמצמת ככל האפשר את האפשרות למגע באמצעות הגשה של ארוחות ארוזות מראש, הגשת משקאות סגורים, החלפה של הכוסות החד-פעמיות לאחר שימוש אחד וכו'.

בחברת התעופה דלתא מחייבים את הנוסעים לעטות מסכה לא רק בטיסה, אלא כבר משלב הצ'ק-אין. גם הדיילים והדיילות נדרשים להיות עם מסכה לכל אורך הטיסה. הנוסעים יקבלו על כך התראות לפני הטיסה באימייל ואמורים להביא את המסכה עמם מהבית. עם זאת, נוסעים שאין להם מסכה יוכלו לקבל מסכה במטוס.

גם באמריקן איירליינס  כל הנוסעים חייבים להיות על המטוס עם מסכה, למעט כמובן בזמן האוכל. ילדים ונוסעים שיש להם קשיים בנושא – אינם מחויבים לעטות מסכה.

חיטוי בשדה התעופה בהונג קונג

חוויית הטיסה משתנה לא רק במטוס עצמו. השינוי מתחיל עוד בשדה התעופה.

חברות התעופה מבקשות מהנוסעים לעשות פעולות רבות ככל האפשר מבעוד מועד, כדי לצמצם את המגע בשדה התעופה עצמו. בנוסף, מודדים לנוסעים את החום.

מי שמבקש לבלות בדיוטי םריף מגלה במקומות רבים שרוב החנויות סגורות.

בשדה התעופה בהונג קונג מגדילים לעשות ומכניסים את אנשים הצוות למכונת חיטוי למשך 40 שניות. ייתכן שהפיילוט הזה יורחב גם לנוסעים עצמם.

אין ספק שהתהליך הזה, בשילוב עם הבידוק הביטחוני המכביד שגם כך מופעל בשדות התעופה ביתר שאת מאז פיגועי 11 בספטמבר, יהפכו את כל השהות בשדה התעופה להרבה פחות נעימה.

היה לכם מעניין? יופי, פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

קראו עוד חדשות צרכנות בפואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות