פיילוט באל על: בדיקות קורונה מהירות לנוסעים לפני הטיסה. מי שייצא חיובי לא יטוס

פיילוט באל על: בדיקות קורונה מהירות לנוסעים לפני הטיסה. מי שייצא חיובי לא יעלה לטיסה

באל על בוחנים אפשרות לבצע בדיקות קורונה מהירות (בדיקות אנטיגן) לנוסעים הלא מחוסנים. מי שיתגלה כנשא קורונה – לא יעלה לטיסה

ביטול טיסות אל על
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




פיילוט חדש של אל על עשוי לשנות את נהלי הטיסה בחברה – ואולי גם בחברות אחרות. בטיסה לניו יורק שתצא ב-8.3, תתבצע בדיקת קורונה מהירה לנוסעים הלא מחוסנים. מי שיימצא חיובי לא יוכל לעלות על הטיסה, וכך גם בני משפחתו. הפיילוט מתבצע במסגרת מתווה EL AL Extra Care הטיסה לניו-יורק ב-8 במרץ.

בדיקות קורונה מהירות לפני טיסת אל על – כך יתנהל הפיילוט

מדובר בתהליך בדיקות חדשני, בשיתוף המרכז הרפואי שיבא וקבוצת גלובל, שמטרתו לוודא שנוסעים שאינם מחוסנים או מחלימים אינם נשאי קורונה. הבדיקה היא בדיקת אנטיגן מהירה לפני תהליך הבידוק. נוסע אשר יימצא חיובי בבדיקת האנטיגן לא יורשה להמשיך לתהליך הבידוק לטיסה.

 

בהתאם להנחיות שיבא ומשרד הבריאות, נוסע שיקבל תשובה חיובית בבדיקת האנטיגן לא יוכל לעלות על הטיסה, וכך גם שאר הנוסעים הנלווים אליו באותה הזמנה. זאת, גם אם הנוסעים הנלווים בהזמנה יקבלו תשובה שלילית בבדיקת האנטיגן (אלא אם הנוסעים המלווים מחוסנים או מחלימים ובעלי תעודה מתאימה).

נוסעים שלא יעלו על הטיסה יבחרו אם לקבל החזר כספי על הכרטיס או להעביר את הכרטיס לטיסה אחרת ללא עלות (לטיסה בחודשים מרץ או אפריל). מדיניות זו תיושם גם לבני משפחה של נוסע אשר טיסתו בוטלה, אשר יבקשו גם הם לבטל בשל כך את טיסתם.

מהי בדיקת אנטיגן?

בדיקת אנטיגן בדיקה מהירה המבוצעת באמצעות ערכת בדיקה אישית וחד פעמית, המזהה את החלבון הייחודי המאפיין את נגיפי הקורונה בשלב המדבק. תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן, מהווה אינדיקציה לכך שהנבדק אינו מדבק בטווח של 48 עד 72 שעות ממועד הבדיקה.
ביצוע בדיקת האנטיגן בנוסף לבדיקת PCR מוסיפה רובד נוסף של הגנה לכלל הנוסעים בטיסה.

מי יצטרך לעשות בדיקת קורונה מהירה לפני טיסת אל על?

כלל הנוסעים הרשומים לטיסה (לרבות ילדים בכל הגילאים), פרט לנוסעים שקיבלו תעודת חיסון/ מחלים ממשרד הבריאות.

מאל על נמסר כי מחקרים מעידים על כך שמחוסנים אינם מדבקים ועל כן בדיקת שאר הנוסעים שאינם מחוסנים מאפשרת לוודא עד כמה שניתן, שכלל הנוסעים ואנשי הצוות בטיסה אינם עלולים להדביק את זולתם בזמן הטיסה.

מתווה Extra Care של אל על

כאמור, הפיילוט יתבצע בטיסה אחת לניו יורק, טיסה LY003, כחלק ממתווה טיסות Extra Care EL AL שאל על אימצה. המתווה הזה כולל היבטים נוספים, כמו חיטוי המטוסים בין טיסה לטיסה, התקנת מערכות סינון אוויר מיוחדות במטוסים, התאמת שירות הטיסה, חיסון צוותי קרקע ואוויר, הצעת מדיניות מסחרית גמישה לשינויים בכרטיס הטיסה ועוד.

מנכ"ל אל על, אביגל שורק: "מתווה טיסות Extra Care יאפשר לאל על לסייע לממשלת ישראל בהחלטות לפתיחת השמים ובהמשך לשיקום תעשיית התיירות, לרווחת כלכלת ישראל. אנו נציע בעתיד לציבור הנוסעים לטוס עם חברה המקפידה על סביבת טיסה בריאה ובטוחה".

חוויית הטיסה השתנתה לחלוטין

מאז הקורונה חוויית הטיסה השתנתה לחלוטין. כך למשל ברוב חברות התעופה קיימת חובה לטוס עם מסכה או כיסוי לפנים. המשמעות היא שעות ארוכות של שהייה עם מסכה במטוס על הפנים. הדיילים עטופים מכף רגל ועד ראש.

בנוסף, ברוב חברות התעופה הפסיקו להגיש מזון בטיסות.

באילו חברות תעופה חובה לטוס עם מסכה?

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

מצד שני, לופטהנזה ביטלה את התקנה לשמור על כיסא פנוי במחלקת התיירים ובמחלקות הפרימיום. הנוסעים ימוקמו ברווח גדול ככל הניתן בכל המחלקות.

חיטוי בשדה התעופה?

חוויית הטיסה משתנה לא רק במטוס עצמו. השינוי מתחיל עוד בשדה התעופה.

חברות התעופה מבקשות מהנוסעים לעשות פעולות רבות ככל האפשר מבעוד מועד, כדי לצמצם את המגע בשדה התעופה עצמו. בנוסף, מודדים לנוסעים את החום.

פואנטה

בשדה התעופה בהונג קונג מגדילים לעשות ומכניסים את אנשי הצוות למכונת חיטוי למשך 40 שניות.

אין ספק שהתהליך הזה, בשילוב עם הבידוק הביטחוני המכביד שגם כך מופעל בשדות התעופה ביתר שאת מאז פיגועי 11 בספטמבר, הפכו את כל השהות בשדה התעופה להרבה פחות נעימה.

היה לכם מעניין? יופי, פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות בפואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות