גולן טלקום ממשיכה עם טריק התא הקולי בתשלום ומייקרת אותו - פואנטה

גולן טלקום ממשיכה עם טריק התא הקולי בתשלום ומייקרת אותו

גולן טלקום לא נבהלת מהזעם הציבורי, ומתחילה לגבות כ-4 שקלים על שירות התא הקולי המיותר, שאיש לא משתמש בו

תא קולי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מה דעתכם לשלם על שירות מיותר שאתם לא משתמשים בו? נשמע מופרך? לא בחברות הסלולר, אשר חלקן החלו לגבות תשלום עבור תא קולי כבר לפני מספר חודשים. למרות הזעם הציבורי, בחברת גולן טלקום הגיעו למסקנה שאפשר לשכלל את הגבייה – ואם עד עתה גבו 1.90 ש"ח לחודש, השבוע קיבלו חלק מהמנויים על מחיר גבוה יותר: 3.90 ש"ח בחודש. על פי ההודעה – אשר נשלחה כמסרון ויש להניח שרבים כלל לא ראו אותה – הגבייה תחל אוטומטית, אלא אם כן המנוי יודיע ביוזמתו לחברת גולן טלקום כי הוא מבקש לבטל את התא הקולי.

כפי שפורסם במדור הסלולר בפואנטה כבר לפני כמה חודשים, ההחלטה לגבות תשלום על שירות תא קולי – שירות שבעידן הוואטס-אפ איש אינו משתמש בו – היא החלטה מקוממת ומכוערת שהתקבלה אצל חברות הסלולר הגדולות: פלאפון, פרטנר, סלקום הוט מובייל וגולן טלקום. צרכנים שלא מוכנים שיתייחסו אליהם כאל פרה חולבת, יכולים עדיין למצוא יחס הגון יותר בחברות סלולר אחרות, כמו We4G או רמי לוי.



מסימני התחרות: חבילת סלולר זולה ואותיות קטנות

חברות הסלולר נמצאות במצב של תחרות עזה ומלחמת מחירים שמאפשרת לצרכנים למצוא חבילת סלולר זולה עם נפח גלישה עצום. כמה זולה? כפי שדיווחנו כאן באתר פואנטה חדשות צרכנות, רמי לוי השיק חבילת סלולר של 50 ג'יגה ב-12.50 שקל – עבור לקוחות שמזמינים שני קווים ומשתייכים למועדון הלקוחות שלו עם כרטיס האשראי רמי לוי.

אלא שנראה שהתחרות גם מוציאה מחלק מחברות הסלולר טריקים ישנים שכבר היו צריכים להיעלם מהעולם. למעשה, בעוד שיש חברות, כמו We4G, שמתנערות מאסטרטגיית האותיות הקטנות – החברות הוותיקות יותר מחזירות את האותיות הקטנות, הערפול והטריקים. אחד הטריקים האלה הוא התא הקולי – שירות מיותר שאיש לא משתמש בו וחברות סלולר מסוימות החלו לגבות עליו תשלום. ביולי האחרון הוגשה בקשה לייצוגית נגד סלקום, פרטנר והוט מובייל בדיוק בנושא זה. גולן טלקום לא הייתה כלולה בבקשה – וכעת יש לה את עזות המצח להודיע על גביית 3.90 שקל לחודש באופן שרירותי מכל מי שלא יבטל את התא הקולי ביוזמתו.

תא קולי בגולן טלקום מכניס לה מיליוני שקלים בחודש

לאחרונה פרסמה גולן טלקום את הדוחות הכספיים שלה לרבעון השני, ולפיהם יש לה כעת כ-906,000 לקוחות. אם כל אחד מהם משלם לפתע עוד 3.90 ש"ח בחודש, הרי שהיא מגלגלת לכיסה יותר מ-3.5 מיליון שקל בחודש מבלי שעשתה דבר – שכן כאמור, זה שירות שהיא בפועל לא מספקת לאף אחד. אמנם, יש להניח שלא כל הצרכנים יחויבו, אבל אפילו רק אם מחציתם יחויבו בסכום החודשי הלכאורה פעוט הזה, הרי שמדובר בעוד 1.75 מיליון שקל שגולן טלקום מגלגלת לכיסה מכיסי לקוחותיה – בלי להניד עפעף.

השורה התחתונה היא שלקוחות גולן טלקום צריכים להתקשר בהמוניהם למוקדי השירות של גולן טלקום, להעמיס על קווי המוקדים ולדרוש מנציגי השירות לבטל את התא הקולי.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות