מיהי חברת הסלולר שמחייבת לקוחות שלא התניידו אליה?

מיהי חברת הסלולר שמחייבת לקוחות שלא התניידו אליה?

לא זו בלבד שהשירות לא סופק, החברה סירבה להפסיק את החיוב ואף איימה בהוצאה לפועל

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מה הייתם עשים אילו חברת סלולר הייתה מחייבת אתכם מבלי שאתם בכלל לקוחות שלה? זה בדיוק מה שקרה ל-ס' במשך כמעט שנה – ולא על קו אחד, אלא על 3 קווים. ולא בסכום נמוך, אלא בסכום של 100 שקל לכל קו.

בימים אלה מובילה גולן טלקום קמפיין ענק לגיוס לקוחות במחירים נמוכים ואטרקטיביים – ומומלץ למי ששוקל להצטרף, לקרוא את הסיפור הבא.

מדובר באדם שביקש להצטרף למבצע של גולן טלקום, אך מאחר שכרטיסי הסים לא הגיעו אליו – לא ביצע את הניוד לחברה מעולם. זה לא מנע מגולן טלקום לחייב אותו.

כאשר הוא גילה זאת, החברה סירבה להפסיק את החיוב, עד שנאלץ לבטל את הוראת הקבע – ואז הוא קיבל מן הכחברה איום בהוצאה לפועל.

ראשיתו של הסיפור בדצמבר 2015, אז התקשר ס' למוקד גולן טלקום וביקש להצטרף למבצע שהיה באותה עת ולרכוש 3 כרטיסי סים. הכרטיסים לא הגיעו, וכעבור כמה ימים הוא התקשר לעדכן בכך את החברה. הוא התבקש להמתין, אך הם לא הגיעו גם כעבור שבוע נוסף.

במשך שבועיים ניסה להתקשר למוקד ולעדכן כי הכרטיסים לא הגיעו – ולבסוף הצליח להשיג את המוקד.

לאור העיכוב, הוא ביקש שהעסקה תבוטל ולמעשה לא התנייד מעולם מחברת פרטנר לגולן טלקום. במוקד נאמר לו שהדבר הטופל.

למרות שהוא לא קיבל את כרטיסי הסים ולא נויד מעולם – הוא חויב ב-150 שקל על ידי החברה בגין כרטיסי הסים, אך לא התפנה לפנות לחברה ולדרוש את כספו חזרה.

הזמן חלף, וכעבור כמעט שנה, בסוף אוקטובר 2016, הוא גילה שבמשך כל החודשים גבתה ממנו החברה 297 שקל בחודש עבור 3 קווים – שלכאורה נוידו. למעשה, לא רק שהם לכאורה נוידו, הם גם לא חויבו בהתאם למבצע שאליו היה אמור להצטרף.

יצוין שגולן טלקום גם לא נוהגת לשלוח חשבוניות בדואר, ומאחר ש-ס' מבחינתו לא היה לקוח שלה, לא הייתה לו שום סיבה לבדוק חשבוניות באתר. החיובים הופיעו אך ורק בפירוט כרטיס האשראי – והוא לא הבחין בהם. 

בשלב הזה כבר גבתה גולן טלקום מ"הלקוח" ס' כמעט 3,000 שקל על שירות שלא צרך, ועוד 150 שקל על כרטיסי סים שלא קיבל.

ס' התקשר למוקד ונאמר לו שיש לו 3 כרטיסי סים ולכן הוא מחויב.

כאמור, הוא ביקש שיפסיקו לחייבו וזה לא קרה. במקום זאת, המשיכו לחייב אותו עד שהוא נאלץ לבטל את הוראת הקבע בכרטיס האשראי. כתוצאה מכך הוא קיבל לא רק חיוב אלא גם איום בהוצאה לפועל, כולל דרישה לשלם שכר טרחה לעו"ד.

רק לאחר פנייתי לחברת גולן טלקום – טרחו בחברה לפתור את הבעיה ואף להחזיר את הכסף.

תגובת גולן טלקום: "תחילת התקשרות הלקוחות בגולן טלקום מתחילה בעת הפעלת הסים או 30 יום ממשלוח הכרטיס. למרות שבמקרה הנ"ל התקיימו התנאים לחיוב הלקוח, לאחר בחינת המקרה לעומקו ולפנים משורת הדין החליטה חברת גולן טלקום לזכות את הלקוח מכלל החיובים".

השיטה של גולן: אותיות קטנות להפעלת הסים

לא מעט תלונות יש נגד שיטת גיוס הלקוחות של גולן טלקום – חלקן הגיעו לכדי תביעות קטנות ולתביעה ייצוגית. הסיבה היא שהחברה מציעה מבצע אטרקטיבי, אך היא מתנה אותו בקבלת והפעלת כרטיס הסים תוך ימים ספורים.

כפי שפרסמתי כאן, לאחרונה היא הפסידה בתביעה קטנה שהגיש נגדה לקוח ונאלצה לשלם לו 1,000 שקל משום שהסים לא הגיע בזמן, כך שהוא חויב ב-100 שקל בחודש במקום ב-30. 

עוד פרסמתי כאן לאחרונה את התביעה הייצוגית שהגיש עו"ד עומר פיינטוך נגד גולן טלקום בדיוק בגין "משחקי הסים".

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות