גלקסי נוט 20 אולטרה: סקירה על המכשיר היוקרתי של סמסונג

גלקסי נוט 20 אולטרה: סקירה על המכשיר היוקרתי של סמסונג

גלקסי נוט 20 אולטרה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




נתחיל מהסוף. גלקסי נוט 20 אולטרה הוא מכשיר מצוין. עבור מי שמחפש מכשיר פרימיום ומעוניין בעט מגע, NOTE 20 ULTRA מספק תמורה טובה מאוד, ומה שמבדל אותו מסמארטפונים אחרים הוא שמדובר בכלי עבודה של ממש. יש לו מסך ענק ואיכותי, עט מגע ומצלמות טובות. עם זאת, בדגם שהגיע לישראל יש לפחות פשרה אחת שחשוב לקחת בחשבון: הוא לא מכשיר דור 5. זו נקודה שחשוב לדעת אותה, משום ש-Galaxy note 20 Ultra הוא אחד המכשירים היקרים בשוק כרגע. יש מי שדור 5 לא חשוב לו, אבל דווקא מי שקונה מכשיר כל כך מתקדם, בדרך כלל רוצה לקבל את כל החבילה.

נזכיר כי כפי שפרסמנו באתר פואנטה, רוב חברות הסלולר כבר תומכות בגלישה בדור 5. יש כבר דור 5 בפלאפון, פרטנר והוט ויש דור 5 בסלקום. מנויי חברת WE4G אמנם ממתינים עדיין, אבל בסופו של דבר גם היא תצטרך להציע זאת ללקוחות כדי שהם לא ינטשו. ומה שמדהים הוא שדווקא סמארטפונים הרבה יותר זולים מגלקסי נוט 20 אולטרה כן מציעים 5G, כמו שיאומי Mi 10T PRO או POCO F2 PRO, נוקיה 8.3 ועוד.

אבל, כאמור, מדובר במכשיר מצוין. הנה סקירת גלקסי NOTE 20 ULTRA:

גלקסי נוט 20 אולטרה – מסך

המסכים בסמארטפונים של סמסונג בדרך כלל לא מאכזבים, אפילו לא בסדרות זולות יותר כמו גלקסי A. בסדרת גלקסי נוט 20 סמסונג כמובן שילבה את המסך הכי איכותי שלה, וזה פשוט תענוג לעיניים.

מדובר במסך Dynamic AMOLED מאוד גדול, בגודל 6.9 אינץ', ברזולוציית 3088*1440 פיקסלים, HDR10 וקצב רענון של 120 הרץ. הזכוכית היא גורילה גלאס Victus (לעומת גורילה גלאס 5 הקצת פחות מתקדמת בגלקסי נוט 20).

תצוגת המסך מרהיבה, הצבעים עזים וחיים והשימוש גם באור שמש נוח לעין. השחור הוא שחוק מוחלט (בזכות פאנל ה-OLED).

במסך מוטמע מנגנון זיהוי טביעת אצבע שעובד יפה (וזו הפתעה לטובה אחרי לא מעט מכשירים של סמסונג שבהם זיהוי טביעת האצבע לא מספיק מהיר).

החיסרון במסך הוא שכדי לקבל תצוגה באיכות המקסימלית וקצב רענון חלק, יש לרדת לאיכות FHD+. כדי לקבע את מהירות רענון המסך ל-120 הרץ, צריך לסמוך על המכשיר שיחליט לבד מתי הוא רץ ב-120 הרץ ומתי ב-60.

לטעמנו, זה לא מאוד פוגע בחוויית השימוש, אבל חשוב לדעת את זה.

מצלמות

המכשיר מגיע עם 3 מצלמות:

  • עדשה ראשית של 108MP ומפתח צמצם ƒ/1.8
  • עדשה רחבה של 12MP ומפתח צמצם ƒ/2.2
  • עדשת טלפוטו של 12MP וזום אופטי כפול 5. מפתח צמצם ƒ/3.0
המצלמה קדמית היא של 10MP עם מפתח צמצם ƒ/2.2.

המצלמות של גלקסי נוט 20 אולטרה מספקות תמונות מעולות שהן פשוט תענוג לעיניים. הן עשירות בצבעים, וכמו שסמסונג יודעת, הצבעים עזים ורוויים. בצילומים באור יום, הפרטים ברורים וחדים וכמעט אי אפשר להוציא תמונה לא מוצלחת.

בצילומי לילה התמונות טובות מאוד, אך יש קצת יותר רעשים ופחות חדות.

גלקסי נוט 20 אולטרה - מצלמות
תמונה בעדשה רגילה בגלקסי נוט 20 אולטרה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

מצלמות גלקסי נוט 20 אולטרה
תמונה מאותה נקודה בעדשה הרחבה של גלקסי נוט 20 אולטרה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

צילום בגלקסי NOTE 20 ULTRA
תמונה שצולמה ב GALAXY NOTE 20 ULTRA ללא הגדרות מיוחדות. צילום: דפנה הראל כפיר

 

סמסונג גלקסי נוט 20 אולטרה - צילום במצלמה רגילה
תמונה בעדשה רגילה של סמסונג גלקסי נוט 20 אולטרה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

תמונה שצולמה ב GALAXY NOTE 20 ULTRA
תמונה מאותה נקודה בעדשה הרחבה של גלקסי נוט 20 אולטרה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

תמונת מאקרו שצולמה מאותה נקודה בגלקסי נוט 20 אולטרה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

צילום בעדשת טלפוטו של גלקסי נוט 20 אולטרה
צילום בעדשת טלפוטו של גלקסי נוט 20 אולטרה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

צילום לילה בגלקסי נוט 20 אולטרה
צילום לילה בגלקסי נוט 20 אולטרה. צילום: דפנה הראל כפיר

 

גלקסי NOTE 20 ULTRA – עט מגע מעולה

מי שקונה דווקא את גלקסי נוט – שהוא תמיד מכשיר יותר יקר משאר המכשירים של סמסונג, קונה אות בעיקר בשביל העט. בגלקסי נוט 20 אולטרה סמסונג מביאה את היכולות של עט המגע (S-Pen) ליכולות מעולות. גם העט בדגם הקודם ובדגם שקדם לו היו מצוינים, וסמסונג כהרגלה משפרת עוד קצת את הנוחות, הרגישות והמהירות של העט. בסמסונג אומרים כי הביצועים מהירים פי שלושה בהשוואה לדור הקודם, כאשר הכוונה היא למהירות התגובה ולזמן שחולף מרגע המגע של העט על במסך ועד לכתיבה עצמה.

סדרת הנוט מיועדת במידה רבה למי שרוצה להשתמש בסמארטפון שלו ככלי עבודה, והעט ללא ספק עושה כאן עבודה טובה מאוד. אחד היתרונות הוא שאפשר לכתוב על המסך כאשר המכשיר כבוי.

העט מאפשר גם לתפעל את הסמארטפון מרחוק – לצלם, להחליף בין המצלמה הקדמית והאחורית ועוד.

נתוני חומרה ומערכת הפעלה

המכשיר מוצע בשתי גרסאות – האחת של 512GB והשנייה של 128GB, כאשר בשני המקרים מדובר בזיכרון עבודה של 12GB RAM.

הוא מגיע עם מעבד סנאפדראגון 865 פלוס ועם מערכת הפעלה אנדרואיד 10.

מה לא תמצאו בגלקסי נוט 20 אולטרה?

כאמור, החיסרון העיקרי בגלקסי נוט 20 אולטרה שנמכר בישראל הוא שאין תמיכה בדור 5. גלישה בדור 5 תהיה דרישה בסיסית – וכאשר רוכשים מכשיר כל כך יקר, הגיוני לצפות שמכשיר סופר פרימיום של סמסונג יתמוך ב-5G.

בנוסף, מי שמחפש את שקע האוזניות הסטנדרטי (3.5 מ"מ), לא ימצא אותו – וגם לא מתאם. למעשה, כבר בגלקסי נוט 10 פלוס השקע הזה הוסר. סמסונג כן כוללת בערכה זוג אוזניות של AKG עם חיבור USB Type-C.

סוללה

הסוללה של הנוט 20 אולטרה היא סוללה טובה שמאפשרת להגיע לסוף היום עם יתרה של כ-20% – לאחר שימוש אינטנסיבי יחסית. זה די מפתיע ביחס לסמסונג, שלרוב הסוללות של הסמארטפונים שלה לא משובחות. לפי נתוני סמסונג, מדובר בהספק של 4,500 מילי-אמפר/שעה.

בשורה התחתונה

סמסונג גלקסי נוט 20 אולטרה הוא סמארטפון מצוין שמציע פתרון נהדר באמצעות עט המגע. יש לו מצלמות משובחות ומסך איכותי ביותר. מי שלא חשובה לו גלישה בדור 5 ומוכן להשקיע אלפי שקלים במכשיר פרימיום

את הכתבה הזאת אתם חייבים לשתף, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות