סקירה: נוט 10 לייט - סמארטפון עם עט מגע במחיר ביניים

סקירה: נוט 10 לייט – סמארטפון עם עט מגע במחיר ביניים

גלקסי נוט 10 לייט הוא המכשיר היחיד עם עט מגע שמוגדר כ"סמארטפון ביניים" מבחינת תכונות ומחיר. האם הוא משתלם יותר מגלקסי נוט 10 או 10 פלוס? פואנטה בודקת

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




סמארטפון עם עט מגע הוא בדרך כלל מוצר יקר, אשר מיועד לצרכנים שהעט מבחינתם הוא "שובר שוויון". החברה היחידה שמציעה מוצר כזה היא סמסונג, שבכל שנה מוציאה דגם חדש של גלקסי נוט. לאחרונה היא השיקה את גלקסי נוט 10 לייט כדי לפנות גם לצרכנים שלא מוכנים או לא יכולים להוציא כל כך הרבה כסף. גלקסי נוט 10 לייט הוא גרסה משונמכת וזולה יותר של גלקסי נוט 10 ונוט 10 פלוס, אשר מחירם נע סביב 3,700 ש"ח ו-4,200 ש"ח בהתאמה. לאחר כמה שבועות עם המכשיר, פואנטה מפרסמת את סקירת גלקסי נוט 10 לייט, כדי לעמוד על ההבדלים בינו לבין נוט 10 ונוט 10 פלוס, אשר הושקו רק לפני כחצי שנה. אז מה מציע המכשיר הזה ועל מה תתפשרו כדי להיות מצוידים בסמארטפון עם עט מגע במחיר מוזל?

גלקסי נוט 10 לייט – מסך

המסך של גלקסי נוט 10 לייט קטן רק במעט בהשוואה למסך של נוט 10 ונוט 10 פלוס. מדובר במסך 6.7 אינץ', לעומת 6.8 במכשירים היקרים יותר. אך גודל המסך הוא החלק המינורי. ההבדל העיקרי במסך של הנוט 10 לייט הוא באיכות, כאשר מדובר במסך סופר AMOLED עם 1080×2400‏ פיקסלים וצפיפות פיקסלים של 394ppi, לעומת מסך Dynamic Amoled עם 1440×3040‏ פיקסלים וצפיפות פיקסלים של 498ppi בנוט 10 ובנוט 10 פלוס. האם זה קריטי? בעינינו לא כל כך, משום שמהסך מאוד איכותי והצבעים נראים עשירים ומדויקים.

על המסך יש מנגנון זיהוי טביעת אצבע, שעובד טוב אך לא מעולה. במהלך הבדיקה קרה כמה פעמים שהמכשיר לא נפתח מיד בניסיון הראשון.

גלקסי נוט 10 לייט – חומרה

ערכת השבבים והמעבד של נוט לייט יותר חלשים יותר מאשר בנוט 10 ובנוט 10 פלוס. סמסונג בחרה לשלב בנוט לייט את המעבד של הדגם הקודם – נוט 9, כלומר Exynos 9810. בנוסף, יש לו זיכרון עבודה של 8 גיגה זיכרון עבודה ונפח אחסון של 128 גיגה, לעומת זיכרון עבודה של 12ג'יגה ונפח אחסון של 256 ג'יגה בדגמים היקרים.

גם כאן – עבור רוב המשתמשים, ההבדלים האלה לא יהיו משמעותיים והם לא יחושו שום בעיה. נוט 10 לייט הוא מכשיר חזק שמגיב מהר.

גלקסי נוט 10 לייט – מצלמה

באיכות הצילום יש הבדלים בין גלקסי נוט לייט לבין הדגמים היקרים. למי שמחפש מצלמות מעולות, ייתכן שהסעיף הזה יפריע יותר. בגלקסי נוט 10 לייט יש 3 מצלמות אחוריות, כולן של 12 מגה פיקסל. זאת, לעומת המצלמות של נוט 10 ונוט 10 פלוס – שם המצלמה העיקרית היא של 16 מגה פיקסל. גם צילום הווידאו קצת פחות איכותי בנוט לייט.

בבדיקה שלנו, בסה"כ היינו מרוצים מהתמונות שצילמנו בתנאי תאורה טובים, אך יש כבר סמארטפונים שמציעים מצלמות טובות יותר.

מצלמת הסלפי דווקא שופרה ומגיעה עם 32 מגה פיקסל לעומת 10 פיקסל בדגמים היקרים.




גלקסי נוט 10 לייט – עט מגע

בסופו של דבר, הסיבה לקנות דווקא נוט 10 לייט ולא דגם ביניים אחר, היא עט המגע (S-PEN). העט עובד באמצעות תקשורת בלוטות' ומשמש גם כשלט רחוק (למשל בעט צילום סלפי).

הכתיבה בעט נוחה מאוד, המסך רגיש לעט ומגיב מצוין, ויש ללא ספק תועלת רבה ביכולת לשלוף את העט ולשרבט מה שמתחשק. אפשר לכתוב על המסך כשהוא סגור, אפשר לכתוב פתקים ותזכורות ועוד. אמנם, בסמסונג ויתרו על כמה מחוות שאפשר לבצע בעט בהשוואה לדגמים היקרים, אך את מירב השימושים הוא מאפשר.

גלקסי נוט 10 לייט – סוללה

למרות שעל הנייר, הסוללה של גלקסי נוט 10 לייט היא סוללה יותר חזקה משל הדגמים היקרים (4500 מיליאמפר/שעה), היא אוזלת מהר יותר וכבר באמצע היום התחיל מפלס הדאגה לעלות בשל הירידה היחסית מהירה ברמת האנרגיה. כאשר משתמשים במכשיר הרבה זמן לצרכי צילום או כנקודה חמה, האחוזים בסוללה יורדים מהר יותר.

בסמסונג לא מספקים כאן טעינה אלחוטית – וזאת בניגוד לדגמים היקרים.

בסמסונג מבטיחים טעינה מהירה של 25 וואט באמצעות המטען המצורף בערכה, אך לא ניתנה לנו אפשרות לבדוק שאת במכשיר שנשלח אלינו.

הלייט לא כולל טעינה אלחוטית.

מה עוד קיים ומה חסר גלקסי נוט לייט?

הבשורה המשמחת היא שסמסונג השאירה כאו את שקע האוזניות הסטנדרטי, אשר כבר לא נמצא בדגמים היקרים.

מצד שני, גלקסי נוט 10 לייט אינו עמיד למים ואבק (בניגוד לאחיו הגדולים והיקרים).

גלקסי Note 10 Lite – בשורה התחתונה

עבור מי שלא מחפש את הסמארטפון שנמצא בחוד החנית אך מבקש לרכוש סמארטפון עם עט מגע , גלקסי נוט 10 לייט הוא פתרון טוב. הוא יספק לצרכן תמורה טובה מבחינת איכות המסך, התמונות ומהירות המכשיר. מבחינת סוללה, המכשיר קצת מאכזב.

מחיר: כ-2,250 שקל

היה לכם מעניין? איזה יופי, פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד סקירות סמארטפונים באתר פואנטה חדשות צרכנות





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות