מה ההבדלים בין גלקסי S9 לגלקסי S9 פלוס ומה עדיף לקנות?

מה ההבדלים בין גלקסי S9 לגלקסי S9 פלוס ומה עדיף לקנות?

הבחירה בין גלקסי S9 לגלקסי S9 פלוס היא בעצם בחירה בין מכשיר מעולה למכשיר מעולה, אז איך בוחרים? שני מכשירי הדגל של סמסונג מציעים תכונות דומות מאוד, אבל יכולות הצילום שונות ולגודל המסך יש השפעה על חוויית השימוש. הנה כמה נקודות למחשבה שיעזרו לכם לבחור

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

סמסונג גלקסי S9 הוא המכשיר הבא שלכם, את זה כבר החלטתם, אבל כעת אתם מתלבטים בשאלה האם ללכת על ה-S9 או על ה-S9 פלוס… שניהם מצוידים במסך ללא גבולות, Quad HD+ SAMOLED ברזולוציה גבוהה של 1440X2960, ומותקן בהם אותו מעבד: Octa-core, 10 nm process.

המצלמה הקדמית שלהם זהה (8 מגה פיקסל) ושניהם עמידים באותה מידה למים ולאבק.

בקיצור, שני המכשירים מאוד דומים ברוב התכונות המתקדמות והחומרה שהם מציעים, ולמעשה אתם תוהים מה בכלל ההבדל, חוץ מגודל המסך.

גלקסי S9 פלוס כמובן יקר יותר מגלקסי S9. המחירים של שני המכשירים ירדו מאז ההשקה בשיעור ניכר, אפילו ביותר מ-500 שקל!

מה יותר נוח לכם, מסך ענק או מסך גדול?

חשוב לזכור, הבחירה כאן אינה בין מסך גדול למסך קטן, אבל בין מסך גדול למסך ענק.

גלקסי S9 מגיע עם מסך 5.8 אינץ', והוא גם קל יותר (גובה – 147.4 מ"מ, רוחב -68.7, עובי – 8.5 מ"מ, משקל – 163 גרם).

גלקסי S9 פלוס מגיע עם מסך 6.2 אינץ' והוא כבד יותר (גובה – 158.1 מ"מ, רוחב – 73.8 מ"מ, עובי – 8.5 מ"מ, משקל – 189 גרם).

עבור צרכנים רבים (ובעיקר צרכניות שידיהן מעט קטנות יותר), דווקא הגודל של גלקסי S9 יהיה אידיאלי לאחיזה ביד, במיוחד בגלל העיצוב הצר שמאפיין את הסדרה הזו של סמסונג עוד מאז ה-S8, וזאת למרות הקסם שבמסך גדול.

המסך הגדול נוח לעבודה, תענוג לראות בו את התמונות המדהימות שהמכשיר מצלם וכיף לצפות בו בסרטים או לקרוא בו מסמכים, אבל קשה לתפעל אותו ביד אחד.

בסופו של דבר, גלקסי S9 פלוס כבד יותר ב-15% מאחיו הצעיר, ארוך יותר ב-10 מ"מ ורחב יותר ב-5 מ"מ. עבור מי שמחזיק את המכשיר שעות ארוכות ביד – הנתונים האלה משמעותיים.

 

מצלמה אחת או שתיים?

אלא שיש עוד שיקולים, חלקם פחות נראים לעין. אז הנה כמה נקודות למחשבה על שני מכשירי הדגל של סמסונג, שיסייעו לכם לבחור בין גלקסי S9 לבין גלקסי S9 פלוס.

אם תכונות מתקדמות בתחום הצילום חשובות לכם, כדאי שתהפכו את שני המכשירים: בגבו של גלקסי S9 תמצאו עדשה אחת עם 12 מגה-פיקסל וצמצם דינמי שנע בין f/1.5 ל-f/2.4 בהתאם למצב ולתנאי התאורה. בגלקסי S9 פלוס תמצאו שתי מצלמות – האחת עם נתונים זהים לזו של ה-S9 ועוד מצלמת 12 מגה פיקסל. לצמד המצלמות יש חשיבות רבה. בזכותן מספק הגלקסי S9 פלוס זום אופטי X2 (בדומה למה שתקבלו באייפון X או ב-NOTE 8).

אם אתם מאוהבים בתכונה של "מיקוד חי", או מה שמכונה "מצב בוקה" (צילום אובייקט בפוקוס כאשר הרקע מאחוריו מטושטש מאוד) – לא תמצאו את התכונה הזאת בגלקסי S9 אלא רק בגלקסי S9 פלוס. לחובבי הצילום האדוקים, הנתון הזה משמעותית.

צילום באמצעות "מיקוד חי" בגלקסי S9 פלוס. צילום: דפנה הראל כפיר
צילום באמצעות "מיקוד חי" בגלקסי S9 פלוס

מעבר לכך, בכל הנוגע לצילום – לא מדובר בפער של שמיים וארץ בין שני המכשירים. גם כאשר תצלמו בגלקסי S9 תקבלו תוצאות נהדרות, משום שתכונת הצמצם הדינמי – שמאפשרת צילום בכל תנאי התאורה – קיימת בשני הדגמים.

כפי שפורסם כאן בפואנטה, המצלמה של גלקסי S9 מספקת תמונות מצוינות מבלי שום צורך לגייס יכולות צילום מקצועיות כאלה או אחרות, כשאחת הסיבות המרכזיות היא הצמצם הדינמי שסמסונג שילבה גם בגלקסי S9 וגם בגלקסי S9 פלוס. עוד על המצלמה של סדרת גלקסי S9 תוכלו לקרוא כאן.

זיכרון פנימי מורחב

הבדל אחר מסתתר בתוך המכשיר. גלקסי S9 מגיע עם זיכרון פנימי 4 ג'יגה RAM. זהו נפח נדיב ודי סטנדרטי בסמארטפוני הדגל היום, אבל לאחיו הגדול והיקר יותר יש נפח גדול יותר: 6 ג'יגה RAM. הנפח המוגדל מעניק לגלקסי S9 פלוס יתרון שבא לידי ביטוי במהירות ובקלילות שבה הוא מתפקד.

סוללה – קיים הבדל, אך קטן

גלקסי S9 מצויד בסוללה 3000mAh, ואילו גלקסי S9 פלוס מצויד בסוללה 3500mAh.

הסוללה של גלקסי S9 פלוס על הנייר חזקה יותר, אבל עליה גם להספיק לתפעול של מכשיר גדול יותר.

בדיקות שונות שנעשו מגלות שהיא מספקת כמה דקות עבודה יותר.

מחירים – איפה הכי זול לקנות גלקסי S9 וגלקסי S9 פלוס?

מטבע הדברים, גלקסי S9 פלוס יקר יותר, אז האם שווה להשקיע יותר כסף?

התשובה מורכבת וצריכה לשקלל את כל ההיבטים – המחיר, הגודל, המצלמה וכו'.

כאשר אתם מתחילים לעשות השוואת מחירי גלקסי S9 – זכרו שמכשיר בייבוא לא רשמי יהיה זול יותר, ויש לו יתרון מסוים: היבואן הרשמי (סאני) מייבא ארצה את גלקסי S9 פלוס רק עם סים אחד, בעוד שבחו"ל נמכרת גרסה עם סים כפול. יבואנים לא שמיים בארץ מייבאים ארצה גלקסי S9 פלוס עם סים כפול, ומחירו נמוך יותר מגלקסי S9 פלוס שמיובא ע"י היבואן הרמי. בכל מקרה, להשוואת מחירים של הייבוא הרשמי, היכנסו לכתבה ובדקו איפה הכי משתלם לקנות גלקסי S9 וגלקסי S9 פלוס.

אז מה עדיף – גלקסי S9 או גלקסי S9 פלוס?

אם אתם בעלי ידיים קטנות או מאלה שלא אוהבים מכשיר מסורבל, הדגם הקטן יותר יתאים לכם יותר – משום שהמכשיר הגדול כבד יותר ופחות נוח לאחיזה. אם ההיבט הזה לא משמעותי מבחינתכם, גלקסי S9 פלוס כנראה עדיף לכם, בזכות המצלמה הכפולה והזיכרון הפנימי המוגדל.

ואם ההתלבטות שלכם היא בין אייפון X לגלקסי S9, תמצאו פער מחירים שללא ספק מכריע את הכף לטובת גלקסי S9. פרטים נוספים אפשר למצוא בכתבה "איך לעבור מאייפון לגלקסי S9".

מצא את ההבדלים: גלקסי S9 מול גלקסי S9 פלוס

S9 S9 PLUS
מסך 5.8 אינץ', גורילה גלאס,

Quad HD+ SAMOLED, רזולוציה 1440X2960

6.2 אינץ', גורילה גלאס,

Quad HD+ SAMOLED, רזולוציה 1440X2960

יחס תצוגה

 

18.5:9 18.5:9
מעבד Octa-core, 10 nm process

 

Octa-core, 10 nm process

 

מצלמות Dual Pixel 12MP בעלת מפתח צמצם כפול (F1.5 +F2.4)

 

2 מצלמות של 12 מגה פיקסל. הראשית Dual Pixel בעלת מפתח צמצם כפול (F1.5 +F2.4), המשנית מאפשרת זום X2

 

 

מצלמה קדמית  8 מגה פיקסל AF (F1.7)

 

.
זיכרון נפח של GB 4 (RAM) נפח של GB 6 (RAM)
זיכרון אחסון פנימי 64 ג'יגה / 128 ג'יגה 128 ג'יגה
אפשרות הרחבה עד 400GB באמצעות כרטיס זיכרון עד 400GB באמצעות כרטיס זיכרון
סים Nano SIM

 

Nano SIM

 

עמידות דירוג IP68 למים ולאבק, מוגן מפני טבילה עד עומק של 1.5 מטרים במים מתוקים למשך 30 דקות דירוג IP68 למים ולאבק, מוגן מפני טבילה עד עומק של 1.5 מטרים במים מתוקים למשך 30 דקות
סוללה 3000mAh

 

3500mAh

 

מחיר בסאני 64 ג'יגה   – 3,200 שקל
128 ג'יגה – 3,350 שקל
128 ג'יגה – 3,750 שקל

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

 



תגובות: 0

נגישות