מעתה: שיחות חינם לחברת החשמל מהסלולרי

מעתה: שיחות חינם לחברת החשמל מהסלולרי

הישג יפה למועצה לצרכנות: גם הסדרת פנייה חינמית ל-103 מהסלולרי וגם הנחה של כ-90 שקל בחשבונות החשמל של ניצולי השואה

 

עד כמה שזה נשמע מוזר, שיחות לחברת החשמל מהסלולרי עלו לנו עד עכשיו כסף. לפני מספר ימים אושר הסדר פשרה בבקשה לייצוגית שהגישה המועצה לצרכנות (11284-11-09), וכעת תאפשר חברת החשמל לטלפן אליה חינם מטלפונים ניידים לכל פנייה.

הישג לא פחות יפה הוא הנחה שהושגה עבור ניצולי שואה. לפי הסדר הפשרה, צריכה חברת החשמל לפצות את הצרכנים ב-1,423,787 שקל, אך מאחר שיש קושי לאתר את חברי הקבוצה לפיצוי (כלומר, אותם צרכנים שחייגו לחברת החשמל מהסלולרי שלהם וחויבו), יוענק הסכום הזה ללקוחות חברת החשמל המוגדרים אצלה 'ניצולי שואה הזכאים להנחה'. ההערכה היא שמדובר בכ-15,500 איש, כך שכל אחד מהם יהיה זכאי לקבל הנחה בחשבון החשמל בשיעור של כ-92 שקל.

לדרישת המועצה לצרכנות היו שתי סיבות: ראשית, משום שבשנת 2015 נכנס בחוק הגנת הצרכן תיקון שקובע כי קו חינם צריך להינתן לכל פנייה (ולא רק לפניות בענייני תקלות ופגמים) – וטלפון נייד הוא אמצעי הפנייה המקובל והנפוץ ביותר.

שנית, משום שהחוק נועד לייעל את השירות. במקום שהצרכנים ייאלצו להמתין על חשבונם זמן ממושך על הקו, כעת לחברת החשמל יהיה אינטרס לקצר את משך ההמתנה משום שההמתנה תהיה על חשבונה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות