פתרונות ריצוף – חומר למחשבה

פתרונות ריצוף – חומר למחשבה

החומרים שבהם אנו משתמשים לעיצוב הבית קובעים את המראה, את האווירה ואת הפונקציונליות של החללים. חומר למחשבה לפני בחירת פתרונות הריצוף לביתכם

פתרונות ריצוף
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

בתהליך של עיצוב בית חדש או שיפוץ בית קיים, אנחנו רוצים ליצור בבית אווירה מוגדרת ואחידה וקו עיצובי שנמשך בין החללים השונים ויוצר הרמוניה לעין ולנפש. הדרך להשגת מטרה זו מתחילה לפני הכול בחשיבה כוללת על הסגנון העיצובי שאנחנו אוהבים, על הצרכים שלנו מהחללים השונים בבית ומהתייחסות מעמיקה לכל פרט ופרט שישתלבו בהם. על מנת לגבש לעצמנו סגנון עיצובי מומלץ לספוג השראה מעיצובי בתים אחרים, מפריטי ריהוט שאנחנו אוהבים, מצבעים שמרגשים אותנו ובעיקר, מחומרים שמלהיבים אותנו – וליצוק אותם יחד לכדי חזון עיצובי מלא לתכנון הבית שלנו.

אחד מן הגורמים שיש להם השפעה רבה על עיצוב הבית הוא פתרונות הריצוף שנבחרו בעבורו. כאשר אנו מתכננים בית חדש או שיפוץ של בית קיים, עלינו ברוב המקרים לבחור בעבורו את פתרונות הריצוף בעבור החללים השונים. היום מקובל לרצף את הבית כולו בריצוף אחיד, אך בחדרים רטובים, כגון מקלחות וחדרי שירותים, ובאזורים החיצוניים, נשתמש לרוב בריצוף שונה שמתאים יותר לתנאי רטיבות או לחשיפה לשמש ולפגעי מזג האוויר. לחילופין, ניתן להשתמש באותו ריצוף בעבור כל האזורים הללו גם יחד, אך אז חשוב לוודא כי יהיה זה ריצוף שמתאים לכל התנאים ולכל רמות הרטיבות.

אחד מן הגורמים שיש להם השפעה רבה על עיצוב הבית הוא פתרונות הריצוף שנבחרו בעבורו. כאשר אנו מתכננים בית חדש או שיפוץ של בית קיים, עלינו ברוב המקרים לבחור בעבורו את פתרונות הריצוף בעבור החללים השונים. היום מקובל לרצף את הבית כולו בריצוף אחיד, אך בחדרים רטובים, כגון מקלחות וחדרי שירותים, ובאזורים החיצוניים נשתמש לרוב בריצוף שונה שמתאים יותר לתנאי רטיבות או לחשיפה לשמש ולפגעי מזג האוויר. לחלופין, ניתן להשתמש באותו ריצוף בעבור כל האזורים הללו גם יחד, אך אז חשוב לוודא כי יהיה זה ריצוף שמתאים לכל התנאים ולכל רמות הרטיבות.

כחומר ביד היוצר

כאשר אנו בוחרים פתרונות ריצוף לביתנו, חשוב שנבחן לפני הכול את החומר שממנו עשוי הריצוף. כפי שכתבנו קודם, פתרונות ריצוף שונים נותנים מענה שונה לתנאי הסביבה וחשוב להתאים את החומר שממנו עשוי הריצוף למיקום שבו הוא יותקן בבית ולפעילויות המתקיימות עליו.

אחד החומרים האהובים על אנשים רבים, ושזוכה היום לפופולריות רבה, הוא העץ הטבעי. עץ טבעי משתלב היום בסגנונות עיצוב שונים, מהמראה הכפרי והחמים ועד למראה המודרני והיוקרתי. העץ הטבעי משמש לבניית רהיטים ואבירי עיצוב שונים, אך הדרך הטובה ביותר לשלבו בחלל היא כפתרון ריצוף המספק רקע יפהפה לפריטי העיצוב האחרים בבית. ריצוף פרקט העשוי מעץ טבעי יבטיח לכם גם מראה נפלא וגם פונקציונליות טובה וניתן לקבלו במגוון דגמים ועיצובים, שיתאימו בדיוק לאווירה שאתם רוצים ליצור.

חומר מעניין נוסף, שגם הוא טבעי לחלוטין, הוא האבן הטבעית. ריצוף אבן טבעית הוא דרך נפלאה נוספת להכניס הביתה אלמנט טבעי ופראי, שהוא גם מהמם ביופיו, וליצור בבית אווירה יוקרתית ומיוחדת. המבחר הגדול של אבנים טבעיות המשמשות לריצוף הבית – משיש לבן ובוהק בגימור חלק ומבריק ועד אבן חול חומה ורכה בגימור מחוספס וטבעי. האבן עצמה נחשבת לחומר עמיד מאוד לכל פגעי מזג האוויר וללחות ועל כן ניתן להשתמש בה ברחבי הבית, וגם במרחבים החיצוניים.

חומר מענין נוסף הוא הטרצו, שהוא הרכבה מלאכותית העשויה מהחומרים הטבעיים: שבבי שיש וחצץ, צמנט פורטלנד ומים. שיטת היצירה של ריצוף טרצו מאפשרת מגוון כמעט אינסופי של שילובים ועיצובים, כך שניתן להתאים את ריצוף הטרצו לכל סגנון עיצובי כמעט ולכל פלטת צבעים. בנוסף לכך, הגמישות של עיצוב החומר מאפשרת לטרצו להתאים למגוון משטחים ופריסות כך שמתקבל מראה חלק והומוגני, ללא חיבורים בולטים. יתרונו של הטרצו כחומר לריצוף הוא בהיותו עמיד מאוד בפני השפעות חיצוניות ובפני לחות, כך שהוא מתאים למגוון רחב של חללים.

בחירת פתרונות ריצוף לבית היא אמנם אינה משימה פשוטה, אך הבחירה בחומר הנכון למקום הנכון – תבטיח לכם שקט נפשי לשנים רבות, וכמובן, מראה מעולה.

1
נגישות