בוטלה האגרה על קריאה למכבי אש לכיבוי שריפה. כמה תשלמו אם תיתקעו במעלית ותזעיקו מכבי אש?

בוטלה האגרה על קריאה למכבי אש לכיבוי שריפה. כמה תשלמו אם תיתקעו במעלית ותזעיקו מכבי אש?

התיקון יחול גם רטרואקטיבית לגבי גל השריפות האחרון

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כמה אטימות דרושה כדי לחייב את אדם שביתו נשרף לשלם אלפי שקלים עבור שירותי הכיבוי? היום בוטל האבסורד הזה. ועדת הפנים ורשות הכבאות ביטלו את האגרות שנגבו עבור הזעקת כבאים לכיבוי שריפה, אבל אם נתקעתם במעלית – עדיין תשלמו על החילוץ, וכך גם במקרה של פריצת דלת או קריאת שווא של חייגן אוטומטי. בדיון שהתקיים היום בוועדת הפנים הסבירה נציגת רשות הכבאות כי במקרים הללו יש שירותים חלופיים שיכולים לתת את השירות – כמו מנעולנים שיכולים לפרוץ דלתות. 

"לפני שנתיים מפקדי הכיבוי העירו את תשומת לבי לאבסורד – אדם שביתו נשרף וכל עולמו חרב, ואין לו לאן ללכת, מקבל חשבון של אלפי שקלים בגין כיבוי השריפה. אין לו ממה לשלם, ואז מפעילים נגדו הוצאה לפועל והופכים אותו לעבריין. זה לא מתקבל על הדעת", אמר היום ח"כ דודי אמסלם, יו"ר הוועדה. לדבריו, שירות הכיבוי ממומן על ידי האזרחים וחייב להם את השירות הזה. הנושא תוקצב ע"י משרד האוצר בתקציב 2017-18, ולדברי השר לביטחון פנים, גלעד ארדן (הליכוד), השינוי תקף גם רטרואקטיבית, ביחס למי שביתו נשרף בגל השריפות האחרון.

בדיון התנהל ויכוח בנושא החילוץ במקרה של מעלית תקועה או פריצת דלת. בעוד שאמסלם דרש שהשירות יינתן חינם, ברשות הכבאות טענו שהדבר יגרום להזמין את מכבי האש לשווא משום שלא יהיו למזמין שיקולים כספיים. רשות הכבאות דרשה לייקר את האגרה על חילוץ למעלית ל-800 שקל, אך יו"ר הוועדה, ח"כ דודי אמסלם, התנגד ואמר כי כאשר אדם נתקע במעלית אין לו מושג למי לפנות והוא פונה לגוף המתבקש מבלי לדעת שזה יעלה לו כל כך הרבה כסף. לכן, הוא דרש להוריד את האגרה בגין חילוץ ממעלית מ-800 שקל שדרשה נציבות הכבאות ל-200 שקל. לדבריו, אדם שנוסע במעלית אינו יכול אחראית למצב שבו היא נתקעת. ברשות התעקשו ודרשו שהתעריף לא יירד מ-400 שקל שאותו משלמים היום.

בנוסף, הוא ביקש להעמיד את האגרה עבור פריצת דלת על 650 שקל – ולא 800 שקל כפי שדרש רשות הכבאות.

התקנות מסדירות גם את האגרות הנגבות בגין ביקורת בבתי עסק, ביקורת גמר בנייה וחוות דעת מפקח בטיחות אש.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות