מערכות כיבוי אש שחובה בכל בית

מערכות כיבוי אש שחובה בכל בית

לא משנה היכן אתם גרים, בבית פרטי או בבניין משותף, אתם חייבים להחזיק אמצעים לכיבוי אש. היכנסו ובדקו מה נדרש לקנות ואיך למנוע את השריפה הבאה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

בכל בית, בין אם מדובר בבית קרקע פרטי ובין אם מדובר בבניין מדובר משותף בעל קומות מרובות, חלה חובה על התקנת מערכות כיבוי אש ביתיות.

בבית פרטי החובה היא להתקין גלאי עשן ובמטף של 3 או לחילופין 6 קילוגרם, אשר עובר בדיקה באופן קבוע אחת לתקופה ותחזוקה מסודרה על מנת לוודא כי הוא אכן תקין לשימוש.

בבניין מגורים משותף הכולל מספר קומות, לעומת זאת, הדרישות שונות. מדובר במבנה גבוה הרבה יותר, ולכן קיימת חובה של התקנת זרנוק כיבוי אש יחד עם כל הציוד הנלווה המגיע יחד איתו.

כך או כך, זהירות היום עשויה להיות הצלת החיים של מחר, ואין להתייחס לנושא בקלות ראש. הרי איש אינו יכול לדעת באופן ודאי מתי עלולה לפרוץ שריפה מסיבה כזו או אחרת, ועלינו להיות מוכנים וערוכים לקראת אירוע פוטנציאלי כזה באופן הבטיחותי ביותר.

כיצד מבצעים תחזוקה למערכות כיבוי האש הביתיות?

כפי שציינו קודם, בבתים פרטיים שבבעלותם מטפי כיבוי אש במשקל של 3 או 6 קילוגרם, יש לבדוק את המטפים אחת לתקופה על פי הוראות היצרן, על מנת לוודא כי הלחץ בתוכם תקין והם אכן מתאימים לשימוש, בין אם מדובר במטף אבקה ובין אם מדובר במטף גז. נוסף על האמור, גם את גלאי העשן מוטב לבדוק אחת לתקופה ואף לבצע פעולות תחזוקה שוטפות כדי לשמור על תקינותו.

כשמדובר על בניין מגורים משותף בעל קומות, מומלץ כי תתקינו זרנוק העשוי בד בכל קומה. עליו להיות מגולגל בצורה מסודרת ולהיות מאוחסן במקום המיועד עבורו.

השקיעו במניעה

כשמדברים על סכנת חיים ואובדן רכוש עצום, החוכמה להשקיע במניעה. מניעה אשר מבוססת על חינוך של הרגלי בטיחות וזהירות נכונים. מומלץ כי הילדים יבינו את מידת הסכנה האפשרית. יש להסביר להם את הסכנות הכרוכות במשחקי אש כמו גפרורים או אמצעים דליקים אחרים, ולאסור עליהם  להניח בגדים על גבי מקורות חום. כאשר יש נר דולק בבית – לעולם אין ללכת לישון בזמן שהנר עדיין דולק. למודעות יש משקל רב בכל הנוגע לנושא.

לסיכום, אם זקוקים למערכות כיבוי אש ביתיות, חברת א. דנן כיבוי אש  תשמח להעניק לכם את השירות שלה על הצד האמין והמקצועי ביותר. הצטרפו לבחירה של מגוון רחב של לקוחות, על מנת להבטיח שאתם עומדים בתקני הבטיחות הגבוהים והמקצועיים ביותר.

1
נגישות