הכול מתחיל בניהול: המדריך התנהלות פיננסית נכונה במשפחה

תוכן ממומן ע"י ישראכרט: הכל מתחיל בניהול: מדריך התנהלות פיננסית נכונה במשפחה

איך מתחילים להתנהל נכון מבחינה כלכלית – ושומרים על מאזן חכם בין הוצאות להכנסות? ● מדריך מקוצר

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אף אחד לא רוצה למצוא את עצמו במינוס, בחובות או בלחץ מיום החיובים בכרטיס האשראי. גם בלי להגיע למצבים הלא נעימים האלה, יש הגיון רב בלדאוג להתנהלות פיננסית נכונה ואחראית. כך גם נמנעים מצבי קיצון כאלה, וגם ניתן להיכנס לקצב חיים עם פחות דאגות כספיות, יותר יציבות ויותר ממון.

השלבים הראשנים של התנהלות פיננסית נכונה וחיסכון במשק הבית נוגעים לבניית תקציב משפחתי. כדי להתחיל, צריך לאסוף נתונים (כמה מוציאים, על מה מוציאים, על מה אפשר לוותר); לקבוע מטרות (מימון חופשה בחו"ל, חיסכון לטווח ארוך, תשלום על אירוע בת מצווה); ובניית טבלת הכנסות-הוצאות (פתיחת קובץ אקסל שבו יפורטו בזמן אמת מאזני ההוצאות וההכנסות של המשפחה).

אם אתם קוראים את הכתבה הזו, כנראה שיש בכם רצון להתארגן מבחינה כלכלית, ולקחת את העתיד הפיננסי שלכם בידיים. ואולם, רבים מתקשים לעשות את הצעדים הראשונים, ופעמים רבות הסיבה היא חובות שנגררים מהעבר. מעגל קסמים שכזה יכול לתקוע אותנו במקום שבו אנחנו כבר מתנהלים נכון ומוציאים פחות מההכנסה, אבל הצורך לעמוד בהוצאות רבות לא מאפשר יציאה לדרך חדשה. במקרה כזה, ניתן לשקול לקחת הלוואות* שיסייעו להניע תהליך של שינוי. כשההתנהלות החכמה תייצב את התזרים, ניתן יהיה להחזיר את ההלוואה בקלות. עם זאת, טרם לקיחת ההלוואה, חשוב לבדוק ולשקול היטב את המאפיינים השונים, כמו למשל: הגוף המלווה, תנאי השירות והריביות המוצעות. כל זאת, על מנת שתוכלו לבחור את ההלוואה המתאימה לכם ביותר.


מעוניינים לפרסם בפואנטה? צרו קשר >


דרך נוספת שהלוואות – גם הלוואות חוץ-בנקאיות או הלוואות מיידיות – יכולות לסייע באמצעותה, היא באספקת בסיס פיננסי להשקעות מניבות. אם המטרה היא לצמצם הוצאות ולהגדיל הכנסות, השקעה שתניב תשואה היא דרך מעולה להגדיל את שורת ההכנסה. אם אין לנו את הכסף להתחיל את ההשקעה, הלוואה תספק לנו מדרגה להתחלה.

טיפים להתנהלות פיננסית נכונה

פירוט ההוצאות החודשיות בקובץ אקסל

כאמור, הדרך הטובה ביותר לנטר את התזרים המשפחתי היא על ידי תיעוד קבוע של ההכנסות וההוצאות בקובץ מאוחד. למרות שאנחנו חושבים שאנחנו יודעים על מה יוצא הכסף שלנו, תופתעו לגלות כמה טבלה כזאת פוקחת את העיניים. המון הוצאות קטנות – כוס קפה, חניה בחניון, מינוי לספק כבלים וכדומה – שבזמן אמת נראות לא משמעותיות, מצטברות לכדי הסכום שמוציא אותנו מאיזון. הטבלה היא המקום שבו האמת יוצאת לאור.

ניהול נכון של הכנסות מול הוצאות

זו הפעולה הבסיסית, שעומדת בליבו של התהליך. אז אנחנו רוצים להכניס יותר ממה שאנחנו מוציאים. נשמע פשוט, אבל כמובן שאנחנו יודעים שזה בעצם האתגר שעומד בפני כולנו. אמנם למשוואה הזו יש שני צדדים, אבל מן הסתם טור ההוצאות הוא זה שבו ניתן לשלוט יותר בקלות. בדקו באמצעות תיעוד בזמן אמת לאן הולך הכסף שלכם, ואילו הוצאות אפשר לצמצם כדי להתייצב. אם אתם לא יכולים להרשות לעצמכם – ותרו על ההוצאה.


גם סרטון שיווקי תוכלו להזמין בפואנטה. צרו קשר >


תשלום חשבונות הבית בכרטיס אחד

עוד דרך מעולה לחזור לשלוט על מה יוצא ומה נכנס בכלכלת הבית שלכם, היא מעבר לתשלום ההוצאות בכרטיס אשראי אחד. במקום להתפזר על פני כמה אמצעי תשלום, בחירה בכרטיס אחד לתשלומי ההוצאות הביתיים יכולה ליצור דף תזרים מעולה (דף החיובים של הכרטיס) שלא יפספס שום גיהוץ וייתן תמונה מלאה על מצב ההוצאות החודשי על חשבונות.

הגדרת מטרות

חשוב מאוד לעצור רגע בתהליך ההתייעלות הכלכלית שלנו, ולשאול "למה בכלל אנחנו עושים את כל זה"? ברור שאנחנו רוצים לחסוך, אבל עבור מה? מחקרים פסיכולוגיים הוכיחו שהצבת מטרות מוגדרות ובנות השגה מסייעת באופן משמעותי לתהליך. חשבו על חופשה מתוכננת בחו"ל, אופניים חדשים שהילד ביקש, רכב חדש או שיפוץ שרציתם לבצע בבית כבר הרבה זמן. לפי גודל ההוצאה, תוכלו לתכנן מפת דרכים ולהבין כמה תצטרכו להצטמצם כדי להגשים את המטרה.

יצירת השקעות

למרות מה שנכתב למעלה, ישנן דרכים שבהן ניתן להגדיל את שורת ההכנסה שלנו. הדרכים העיקריות הן באמצעות העלאה במשכורת, עבודה שנייה להשלמת הכנסה או מציאת משרה מכניסה יותר. אבל אלה משימות לא פשוטות. דרך נוספת להגדיל את התזרים של הכסף הנכנס למשק הבית הוא השקעה מניבה. השקעה בשוק ההון, בנדל"ן, בקרנות השתלמות וכו' – יכולה לייצר תוספת סולידית אך משפיעה להכנסות שלכם.

סיכום – הדרך ארוכה, אבל הרווח כולו שלך

שינוי מצריך הרבה משאבים – מנטליים, אישיים, משפחתיים וגם כספיים. כאמור, השלב הכי קשה בתהליך הוא להתחיל אותו ולצאת לדרך. אמנם יהיה קשה לראות את האור בקצה המנהרה בהתחלה, אך ככל שתיקחו צעדים נוספים לקראת השינוי המיוחל – ניתן יהיה לראות את הפירות של המאמץ. הדרך לשם אמנם תהיה ארוכה, אבל בסופו של דבר התהליך הזה נועד עבורך ועבור המשפחה שלך.

*בכפוף לאישור החברה ותנאיה. המלווה ישראכרט מימון בע"מ. אי עמידה בפירעון ההלוואה או האשראי עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.
**הפרסום איננו מהווה הצעה ו/או התחייבות למתן הלוואה/אשראי.
***מידע כללי בלבד. אין לראות באמור משום המלצה ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא.

תגובות: 0

נגישות