תשכחו מטיסות לאירופה. ישראל מחוץ לרשימת המדינות הבטוחות

תשכחו מטיסות לאירופה. ישראל מחוץ לרשימת המדינות הבטוחות

רשימת המדינות הבטוחות כוללת את תאילנד ואת רואנדה, אבל לא את ישראל וארה"ב. ומה עם הטיסות ליוון שהובטחו ל-1 באוגוסט? פואנטה עם חדשות התיירות

המדינות הבטוחות
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אם פנטזתם על טיסות לאירופה כדי להתאוורר קצת מהתקופה האחרונה, כנראה תצטרכו לחכות. ישראל אינה כלולה ברשימת 15 המדינות הבטוחות שמפרסם היום האיחוד האירופי. המדינות הבטוחות הן מדינות שרמת התחלואה בהן נמוכה ובשליטה, והן נבחרו בקפידה לאחר דיונים ארוכים. אזרחי אותן מדינות יכולים להיכנס למדינות האיחוד האירופי החל מ-1.7.

רשימת המדינות הבטוחות

אם הרשימה הנוכחית תאושר, המדינות שמהן מותר להיכנס לאיחוד האירופי הן אלג'יריה, אוסטרליה, קנדה, גיאורגיה, יפן, מונטנגרו, מרוקו, ניו זילנד, רואנדה, סרביה, דרום קוריאה, תאילנד, טוניס, אורווגאי ומרוקו. גם סין יכולה להיכנס לרשימה, בתנאי שתאפשר כניסת מבקרים מאירופה. ומי לא ברשימה? ישראל, ארה"ב, רוסיה, ברזיל ומדינות אחרות שבהן התחלואה גבוהה.

חשוב לדעת כי זו אינה רשימה מחייבת, אבל מדינות שלא יכבדו אותה עשויות לגרום לתושביהן הגבלה בכניסה למדינות האיחוד.

רשימת המדינות הזו צפויה להתעדכן כל שבועיים, כך שייתכן שבאמצע יולי המצב ישתנה – אם המצב בישראל ישתנה.

גם מי שבנה על 1 באוגוסט כתאריך יעד לטיסות ליוון או לקפריסין – ייאלץ להמתין. דוח אמ"ן קבע כי אין אפשרות סבירה שהטיסות לחו"ל יחזרו ב-1 באוגוסט, וזאת על רקע נתוני התחלואה ההולכים וגדלים בישראל.

מתי יוחזר הכסף על טיסות שבוטלו?

בינתיים יש מאות אלפי ישראלים שמחכים להחזר כספי על טיסות שבוטלו. ועדת הכלכלה של הכנסת תדון מחר שוב בבקשת חברות התעופה – אל על, ארקיע וישראייר – לדחות את החזר הכספים. למעשה, שר התחבורה לשעבר, בצלאל סמוטריץ', החל לקדם הצעת חוק שתאפשר לחברות התעופה להחזיר את הכסף רק כעבור 90 יום. החוק עדיין לא עבר, אבל דה פקטו – יש צרכנים רבים שממתינים להחזר כבר יותר מ-90 יום.

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

עקבו אחרינו באינסטגרם > 

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

 

ענף התיירות יוצא למחאה

השבוע החלו גם עובדי ענף התיירות לעלות להתקפה ולדרוש מתווה לחזרה לשגרה. היום התקיימה הפגנת ענק בנוכחות 5000 עובדי הענף – סוכני נסיעות, מדריכי תיירים ועוד.

אם לא יימצא בקרוב פתרון לחברות התעופה, הן נמצאות בסכנת קריסה ממשית. סמנכ"ל השיווק בחברת ישראייר, גיל סתיו, אמר השבוע כי ישראייר תפסיק את הטיסות לאילת אם לא יימצא פתרון – ונזכיר כי נכון לעכשיו ישראייר היא היחידה שמפעילה טיסות לאילת.

לאחר מספר ימי מאבק, פרסמו התאחדות משרדי הנסיעות, המטה להצלת תיירות חו״ל ומטה עתיד התיירות הודעה משותפת:

"השבוע יצא לדרך מאבק ראשון וחריג בהיקפו ובעוצמתו של כל אנשי ענף התיירות: משרדי נסיעות, מארגני תיירות, מדריכי טיולים ומורי דרך, סוכנים שכירים, עצמאים, פרילנסרים, עובדי חברות תעופה, נהגים, אנשי שירותי קרקע ועוד רבים וטובים. הענף כולו מושבת מאז חודש פברואר ועשרות אלפי משפחות נמצאות במצב קשה ביותר של חוסר וודאות והיעדר פרנסה.

היעדים:

  1. הכרה בענף התיירות כענף הזקוק לסיוע נקודתי לענף חריג
  2. פתרון לכלל המועסקים בענף: המשך החל״ת ופתרון למועסקים העצמאיים
  3. הקמת שולחן עגול משותף למשרדי הממשלה הרלוונטיים ולנציגי הענף על מנת לדון בנושא פתיחת השמים

בתוך שלושה ימים קיבלנו את ההתחיבויות שדרשנו ממשרדי הממשלה, אבל זוהי רק ההתחלה. כעת אנו מתכוונים לוודא שכל ההבטחות שהובטחו לנו אכן יוצאות אל הפועל: שכל אחד מעובדים בחל״ת מקבל תשלום עד שישוב לעבודה, שכל הפרילנסרים, עצמאים, שכירים בעלי שליטה – עד אחרון אנשי התיירות, כולם מקבלים את מה שהובטח להם והשולחן העגול אכן פועל לפתיחת השמיים. ענף התיירות מאוחד מתמיד ולא ישקוט על שמריו עד שימומשו כל ההבטחות והענף יחזור לפעילות".

היה לכם מעניין? איזה יופי, פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות