ארבע עובדות על רכב חשמלי שכדאי שתכירו

ארבע עובדות על רכב חשמלי שכדאי שתכירו

אם אתם מתלבטים לגבי רכב חשמלי, הנה כמה נקודות שכדאי שתדעו על שוק המכוניות החשמליות בארץ ובעולם – שוק שהולך וגדל

רכב חשמלי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

עד לפני שני עשורים, כלי רכב המתבססים על אנרגיה חשמלית היו בגדר המצאה רחוקה. הרעיון כי כלי רכב לא יהיה מזהם, ידידותי לסביבה ועם עלויות אחזקה נמוכות בהרבה, נראה לרבים כאופציה מעניינת ומלהיבה אבל לא ממש קרובה. כך גם השוק המקומי והבין־לאומי הגיב אל כלי הרכב החשמליים כשהגיחו אל העולם, עם מעט חשש ועם אחוזי מכירה שגדלו בצורה מבוקרת בכל שנה. כיום, מכוניות חשמליות אינן דומות אפילו במעט לאלו שהיו כאן לפני עשור, ובטח לא לפני שנתיים.

אם בעבר הלא רחוק התרגלנו לכלי רכב היברידיים וכאלו המשלבים בצורה מעטה את הסגנון החשמלי, הרי שהדגמים האחרונים הוכיחו לנו כי כלי רכב חשמליים עדיין לא אמרו את המילה האחרונה. מנעד רכבי החשמל שניתן ליהנות מהם נע בין רכבי פנאי (ואפילו קופה) ועד לרכבי ספורט עם 1,500 כוחות סוס! אך אם ההתלבטות עדיין מנדנדת לכם בקצה הרגל של הגז, הינה ארבע עובדות על מכונית חשמלית שכדאי שתכירו.

1. אין יותר תחנות דלק

אתם ודאי תוהים מתי, איך ואיפה תתדלקו את הרכב, אז הנה מידע שכדאי להכיר.

אמנם קיימות לא מעט עמדות טעינה בארץ והיד ככל הנראה עוד נטויה בכל הקשור לפריסה שלהן, אבל הדגמים האחרונים של כלי הרכב החשמליים מאפשרים טעינה באמצעות מספר דרכים, דבר שהופך את הטעינה לפשוטה יותר. למשל, הטענה ביתית, לא תתבקשו עוד לעצור בתחנות עגינה או להמתין עד שהסוללה תתמלא, אלא להטעין בדרך שנוחה לכם ושלא גוזלת מכם זמן נוסף. תוכלו להטעין את המכונית בלילה בזמן שאתם ישנים.

בנוסף לזאת תוכלו להטעין גם במקום העבודה שלכם אם יש לכם אפשרות כזו. כמו כן, לא מעט מומחים משערים כי זמני הטעינה ירדו משמעותית בשנים הקרובות עם פיתוחם של סוללות מתקדמות מאשר בעבר, כך שאנו לא רחוקים מימים שבהם זמן טעינה יהיה שווה לזמן תדלוק.

2. פחות בזבוז גם בפקקים

רוב הישראלים כבר יודעים לומר כי נתיבי איילון ממש לא זורמים כמו הנחל עצמו ואנו מבלים לא מעט שעות בפקקים וכתוצאה מכך מבזבזים גם לא מעט דלק. אבל במכונית חשמלית לא רק שלא תבזבזו דלק בזמן הפקק, הסוללות יצליחו להטעין עצמן מחדש ויחזירו אתכם הביתה עם די ויותר אנרגיה.

בנוסף לזאת, ישראל גם נחשבת לבין מדינות ה־OCED עם תעריף חשמל זול, דבר שיהפוך גם את הטעינה שלכם לזולה משמעותית מאשר תדלוק.

3. לא יקר וגם טרנד עיצובי חדש

אם אחד מעקבי אכילס של המכוניות החשמליות בעבר היו העיצוב הלא פופולרי או המחירים שלעיתים היו גבוהים, כיום ניתן לרכוש מכונית חשמלית במחירים דומים ולעיתים זולים יותר משל כלי הרכב המונעים על בנזין.

אם לא די בכך, גם העיצוב שלהן לא רק התשדרג, אלא כמעט מכתיב את סגנון העיצובים הבא של כלי רכב באשר הם.

4. יתרון סביבתי

היתרון האקלימי המדובר הוא לא רק חוסר הזיהום המגיע עם שימוש ברכב חשמלי, אלא יכולת התחזוקה של הסוללות, המושפעת לא פחות מעונות השנה וישראל היא דווקא מדינה די כדאית לשימוש בהן.

מתברר כי טווחי הסוללה בעונת החורף יורדים ובנוסף הסוללות אינן מגיבות טוב גם לחום קיצוני.

יחד עם זאת, הן מוכיחות כי המכוניות החשמליות בהחלט מסוגלות לא רק להשתלב באקלים הישראלי והפקקים של איילון, אלא גם לשמר ולעזור בתחזוקה של חיי הסוללה תוך מתן מקסימום ביצועים לנהגים.

1
נגישות