חוקי האופניים החשמליים והקורקינטים החשמליים: מיולי 2019 יש לעבור מבחן כשירות - פואנטה

חוקי האופניים החשמליים והקורקינטים החשמליים: מיולי 2019 יש לעבור מבחן כשירות

קסדה עם מחזיר אור ורישיון נהיגה או מבחן כשירות: אלה ההנחיות החדשות המחייבות רוכבי אופניים חשמליים וקורקינטים חשמליים

חוקי אופניים חשמליים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אם אתם רוכבים על אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי, שימו לב לתקנות החדשות שנכנסות לתוקף ב-1 ביולי 2019: החל ממועד זה תיאסר הרכיבה על אופניים חשמליים או קורקינט ממונע, למי שאין ברשותו רישיון נהיגה (על מכונית או אופנוע), או מי שטרם עבר בהצלחה מבחן תיאוריה רגיל או בחינה ייעודית לרכיבה. מדובר במבחן תיאוריה עדכני הכולל דרגה חדשה (A3).

נזכיר כי כפי שפורסם בפואנטה לא פעם, נהיגה על אופניים חשמליים או קורקינט חשמלי מותרת רק מגיל 16, וניתן לגשת למבחן מגיל 15 וחצי.

מבחן כשירות: מה זה אומר?

כאמור, מי שיש לו רישיון נהיגה או שעבר מבחן תיאוריה רגיל – לא צריך להיבחן גם במבחן החדש (A3).

מבחן A3 מורכב מ-30 שאלות מקצועיות הקשורות לרכיבה נכונה, לשימוש בדרך ולחוקי התעבורה. תלמידי תיאוריה יידרשו להנפיק בתחנת הצילום כרטיס תלמיד (טופס ירוק) לצורך ביצוע מבחן התיאוריה עבור מבחן הכשירות לרכיבה. לאחר צילום הנבחן ומילוי הטופס, ניתן לגשת לבחינה בכל אחד מ-45 מרכזי בחינות התיאוריה, הפזורים בכל רחבי הארץ.

אגב, אין צורך לשאת את האישור בעת הרכיבה. במשרד התחבורה אומרים כי למשטרה יהיה מאגר של כל מי שעבר מבחן תיאוריה רגיל או בחינה ייעודית לרכיבה על אופניים חשמליים.

מבחן התיאוריה מקנה קבלת אישור כשירות לרכיבה, גם אם רישיון הנהיגה ברכב כבר לא בתוקף. בנוסף, מי שמחזיק רישיון נהיגה זר התקף גם בישראל אינו צריך לעבור את מבחן התיאוריה הייעודי לרכיבה. זאת, בתנאי שהרישיון הזר תקף בישראל.

חובת חבישת קסדה עם מחזיר אור

לא רק רישיון – רוכבי האופניים החשמליים והקורקינטים החשמליים חייבים החל ב-1.7.19 לחבוש קסדה שמוצמד לה מחזיר אור, אשר ייראה בבירור על ידי משתמשי הדרך האחרים.

החובה לחבוש קסדה חלה על רוכבי כלים חשמליים בכל גיל ובכל דרך.

קנסות לרוכבי אופניים חשמליים: מה אסור ומה מותר?

בשנה האחרונה הכנסת ומשרד התחבורה קידמו מספר תקנות שנועדו לבלום את העלייה החדשה במספר תאונות הדרכים שבהם מעורבים אופניים חשמליים, קורקינטים חשמליים מכוניות פרטיות והולכי רגל – וזאת כאשר במקביל הולך וגדל מספר כלי התחבורה הללו על הכבישים ועל המדרכות. בתל אביב למשל פועלות מספר חברות להשכרת קורקינט חשמלי, כמו LEO (שבה שותף אייל ברקוביץ'), בירד וליים – ובשנה האחרונה גדל מאוד מספר המשתמשים בהם.

נזכיר כי לרוכבי האופניים החשמליים והקורקינט החשמלי אסור לנהוג על המדרכה, אסור לחצות את הכביש במעבר חציה תוך כדי נסיעה, אסור לנהוג תוך כדי שיחה בסלולרי ועוד. אגב, גם, להולכים הרגל אסור להפריע להם. הנה כמה דוגמאות לקנסות על עברות נפוצות:

  • איסור שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה (איסור אחיזה, קריאת מסרון) – 1,000 ₪
  • רכיבה אסורה במדרכה באופניים וקורקינט חשמליים – 250 ₪
  • איסור שימוש בשתי אוזניות לרוכב במדרכה – 250 ₪
  • רכיבה אסורה במדרכה לאופנועים / קטנועים – 250 ₪
  • עבירות הרכבה אסורות לרוכבים, קנסות בדרגות משתנות בטווח 100 ₪ – 250 ₪
  • איסור הליכת הולכי רגל על נתיב המיועד לרכיבת אופניים – 100 ₪

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה

 

פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות