החל מיום ראשון: ביטול טיסות אל על לרוב היעדים. במקביל - פיטורים המוניים

החל מיום ראשון: ביטול טיסות אל על לרוב היעדים. במקביל – פיטורים המוניים

זה היה צפוי ובכל זאת עצוב: בגלל הקורונה נמסר על ביטול טיסות אל על למרבית היעדים. במקביל – אלפי עובדים יפוטרו או יוצאו לחל"ת. פרטים בפואנטה

ביטול טיסות אל על
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אחת החברות הישראליות שמשלמות מחיר כבד מאוד מאז החל נגיף הקורונה להתפשט היא אל על. בכל יום כמעט נאלצת אל על לנקוט פעולות נוספות, וההודעה האחרונה היא ללא ספק חסקת תקדים בהיקפה: ביטול טיסות אל על לרוב יעדי העולם. לפי הודעת החברה, אל על תשהה את הפעילות למרבית יעדי החברה באופן הדרגתי החל מיום ראשון הקרוב, 15/3/20, אך תוסיף לשמר קשר אווירי קבוע לארצות הברית, קנדה, אנגליה, צרפת ודרום אפריקה. פעילות החברה ליעדיה באירופה (פרט ללונדון ופריס) תופסק.
זאת, על רקע החלטת הממשלה להחריף את הנחיות הקורונה ולהטיל בידוד של 14 יום על כל מי שנכנס לישראל מחו"ל.

מנכ"ל אל על, גונן אוסישקין, אמר כי אל על נאלצת להשהות באופן הדרגתי את פעילותה למרבית יעדיה החל מ-15/3/20: "אנו עוקבים אחר המצב ומתוך אחריות לאומית נמשיך לשמר קשר אווירי סדיר לניו יורק, ניוארק, טורונטו, לונדון, פאריס ויוהנסבורג לצורך הובלת נוסעים ומטען בהתאם ללוח הזמנים המפורסם. לדבריו, גוברים הדיווחים על עצירה מלאה של פעילות החברות הזרות בנתב"ג נוכח ההנחיות השונות והירידה בביקוש.

פואנטה

ביטול טיסות אל על – מה יעשו בעלי הכרטיסים?

אל על מאפשרת גמישות מלאה ללקוחותיה להקדים הזמנות שמועדן עד 31/3/20 ללא תשלום דמי שינוי, טיפול והפרשי מחיר לטיסות מוקדמות יותר. נזכיר כי עוד לפני ההודעה הדרמטית הזאת, נמסרה הודעה על ביטול טיסות אל על לסין, לאיטליה, לתאילנד וליפן. למעשה, היא דחתה את השקת הטיסות הישירות לטוקיו של אל על, שהיו אמורות להמריא לראשונה השבוע.

ביטול טיסות אל על למרבית היעדים משאיר את הישראלים שכן רוצים או צריכים לטוס בקרוב עם מעט מאוד בחירה לגבי חברות תעופה שטסות מישראל. טיסות ארקיע לחו"ל הופסקו כליל, וטיסות ישראייר צומצמו מאוד. גם לופטהנזה וחברות תעופה זרות אחרות הפסיקו זמנית את טיסותיהן לישראל.

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על: אין מנוס מפיטורים

כאמור, אל על מתמודדת עם פגיעה קשה בהכנסותיה וכבר הודיעה על פיטורים נרחבים. אלא שהעובדים סבורים שהחלטות ההנהלה אינן מידתיות והמו"מ בין הצדדים התפוצץ. ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה, ונראה שהמצב רק הולך ומסתבך. באגרת ששלח מנכ"ל החברה לעובדים, הוא כתב כך:

"אני מודע לסערת הרגשות ולחששות שלכם. אני יכול להבטיח לכם כי יש לנו את הדרך לעמוד באתגר ולהצעיד את חברת אל על לעבר עתיד יציב ובטוח. לצערי, לא ניתן לעשות זאת ללא צעדים כואבים מאוד, צעדים הכרחיים, שניסינו להימנע מהם אך זו הדרך היחידה להבטחת העתיד. כל מי שאומר אחרת, טועה ומטעה.

רק לפני זמן קצר הובערו בחברה צמיגים ואוימו מנהלים בחברה – זה מדרון חלקלק ומסוכן שחייב להיפסק מיד. אני דורש ממנהיגי ציבור העובדים, לגלות אחריות ולמנוע בכל דרך, הידרדרות מסוכנת לאלימות פיזית ומילולית".

אוסישקין הזכיר מספר צעדים שאל על נוקטת באופן מיידי, ביניהן הידברות עם משרד האוצר על מנת להציג תוכנית עסקית שתאפשר לאל על סיוע בשלושה פרקי זמן – ראשית לתקופה בה הנגיף בשיאו, שנית – לפרק ההתאוששות שבו הציבור ישובב לטוס באופן מדורג, ושלישית – לפרק של צמיחה.

אוסישקין ציין כי התוכנית שהוצגה לעובדים ולהסתדרות, הכוללת פיטורי 1000 אנשים זמניים וקבועים לצד הפחתת שכר לבעלי השכר הגבוה – נדחתה על-ידם. לדבריו, התכנית מגינה על הרוב המכריע של אנשי אל על: "חוסר ההסכמה לסיים העסקה ואפילו לא לעובד אחד, גורמת לסיכון מקום עבודתם של אלפי עובדי אל על. לא ניתן לעבור את המשבר ללא פרידה מעובדים".

אוסישקין הוסיף כי החל מהשבוע הבא יצאו לחל"ת מרבית עובדי החברה ובתקופה זו ניתן יהיה לקבל קצבה מחליפת שכר מהביטוח הלאומי, בהתאם לזכאויות. בנוסף, בימים הקרובים יזומנו לשימוע לפני פיטורין האנשים שהוחלט כי נאלץ להיפרד מהם.

היה לכם מעניין? תהיו נחמדים, פרגנו לנו בלייק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 






דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות