אנרגיה ירוקה להשקעה: אקונרג'י ממשיכה לבסס את שמה ברחבי אירופה

אנרגיה ירוקה להשקעה: אקונרג'י ממשיכה לבסס את שמה ברחבי אירופה

חברת אקונרג'י ממשיכה להתפתח במהירות, חוברת לגופים גדולים באירופה ומפתחת תשתיות של אנרגיה מתחדשת באיטליה

טורבינות רוחב - חברת אקונרג'י מסתערת על השוק
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

בשנת 2008, הוקמה אקונרג'י ע"י אייל פודהורצר ויואב שפירא. מטה החברה הישראלית ממוקם במילנו, והיא כבר ביססה לעצמה מוניטין חיובי בכל רחבי אירופה. עכשיו, החברה עומדת לבצע את הצעד הבא בדרך ליצירת עולם ירוק יותר, על ידי שיתופי פעולה עם חברות מוכרות באירופה – UBS (בנק ההשקעות השוויצרי), וחברת רגרין אינבסט (Rgreen invest) שהינה קרן תשתיות צרפתית גדולה.

במטרה לזרז את תהליך של יצירת עולם המבוסס על אנרגיה מתחדשת המהווה מקור כוח מהימן, חוברים יחדיו אותם גופים על מנת לפתח פורטפוליו משותף לנכסי אנרגיה מתחדשת, כשהתכנית נחלקת לכמה זרועות עיקריות:

שתי החברות הגדולות ישקיעו כל אחת כ-150 מיליון יורו, כשלמרות העובדה שאקונרג'י תהיה בעלת אחזקות מיעוט בהון השותפות, תנהל את התכנית
במלוא מובן המילה. סכומי עתק אלו ישמשו להשלמת הקמתם של כ-103 שדות סולאריים פוטו וולטאים (כלומר התקן סולארי המשמש להפקה ישירה של אנרגיית חשמל על ידי המרת אנרגיית השמש), לצד שתי טורבינות רוח בהספק כולל של 1.1 ג'יגה ואט. פרויקט ענק זה צפוי להסתיים בתוך כשלוש שנים ועלותו מוערכת ב- 600-700 מיליון יורו.

לאחר שיוקמו השדות הסולאריים, השותפות האירופאיות יוכלו לרכוש מאקונרג'י פורטופוליו של שדות סולאריים נוספים המייצרים 14.4 ג'יגה ואט, וכן ארבעה מתקני ביו-גז מתקדמים המפיקים גז מחומרים אורגניים. בהמשך, יוכלו גם החברות לרכוש שדות סולאריים בהספק גדול יותר של 22 מגה ואט. כרגע מדובר באחד הפרויקטים הגדולים ביותר באיטליה בתחום האנרגיה, כשחברת אקונרג'י תמשיך לבסס את שמה עוד ועוד שכן החברות התחייבו להשקיע בתחום האנרגיה המתחדשת במדינה אך ורק באמצעות אותה שותפות חדשה.

כחמישים פרויקטים פועלים כיום בכל רחבי איטליה תחת חברת אקורנג'י. שוויים עומד על 350 מיליון יורו וההספק הכולל שלהם עומד על 90 מגה ואט. "העסקה עם UBS פותחת פרק חדש ומרגש. יש לנו רקורד מוצלח של הקמת פרויקטים של אנרגיה מתחדשת עם ספונסרים פיננסיים איכותיים באיטליה, ואנו מרוצים מההסכם החדש", אומרים בחברה. "קרן התשתיות של UBS נחשבת לאחד מגופי ההשקעה המוערכים ביותר בתחום התשתיות והינה בעלת מוניטין עולמי, ואנו מצפים להמשיך איתה בהצלחה את גל הצמיחה הבא בשוק האנרגיה המתחדשת באיטליה, שיתרחש בשנים הקרובות".

החברה כאמור מנוהלת על ידי אייל פודהורצר, בנו של משה פודהורצר – חתנו של משה בורנשטיין מייסד חברת המשקאות טמפו. בשנת 2005, פודהורצר מכר לקוקה קולה את מניותיו בחברה. לצדו של פודהורצר הבן, עומד יואב שפירא – שהיה המנכ"ל של חברת התוכנה אשבל, ואף החזיק בעמדה בכירה בחברת כתר פלסטיק.

1
נגישות