האם גם לכם יש ביטוח חיים כפול?

האם גם לכם יש ביטוח חיים כפול?

יש לא מעט סיטואציות בחיים שיכולות להביא אותנו למצב שאנחנו משלמים על ביטוח חיים כפול. מה המשמעות והאם היורשים שלכם ייהנו ממנו?

ביטוח חיים כפול
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




רבים מהישראלים משלמים על ביטוח חיים, ובתוכם יש לא מעט שמשלמים על ביטוח חיים כפול. לעתים הם עושים זאת ביודעין, אך לעתים גם לא. איך זה קורה? במהלך החיים, אנו רוכשים פוליסות ביטוח שונות לכיסוי תרחישים שונים, ובמקרים רבים, רוכשים פוליסות נפרדות שמכסות את אותם מצבים. באילו צמתים בחיים אנו רוכשים ביטוח חיים? למשל כשאנחנו עוברים דירה או מחליפים מקום עבודה. לאורך החיים אנחנו רוכשים פוליסות שונות בסיטואציות שונות, ופעמים רבות איננו יודעים להשוות ביניהן.

נזכיר כי מטרת ביטוח חיים היא להבטיח לבני משפחתנו כי הם יוכלו להמשיך להתקיים בכבוד גם לאחר מותנו. אדם שהוא המפרנס הראשי הוא המשני של המשפחה, צריך לרכוש ביטוח חיים ריסק, בנוסף לביטוח אובדן כושר עבודה, וחישוב הפוליסה מתבצע בהתאם לתרומתו לכלכלה של המשפחה. כך למשל, מי שמעוניין להבטיח לכל ילדיו מימון של לימודים לתואר ראשון או כסף לרכישת דירה, צריך לקחת בחשבון את כל הנתונים האלה בעת רכישת הפוליסה.

בכל מקרה, בכל פוליסה שאתם רוכשים, חשוב לבדוק את הכיסויים במסגרת התנאים ובאילו מקרים המבוטח יהיה זכאי לתשלום. כל פוליסה מציעה כיסויים ופתרונות שונים למקרים שעלולים להתרחש במשך החיים.

ביטוח חיים כפול – מה המשמעות?

המשמעות של ביטוח חיים היא שאנחנו מוציאים בכל חודש כסף מתוך ההכנסות הנוכחיות שלנו, כדי להבטיח את עתיד משפחתנו – וכאשר מדובר בביטוח חיים כפול אנחנו מוציאים לפעמים פי שניים מהסכום עבור כיסוי זהה. אולם, לפעמים  מדובר בכיסוי משלים. מה שחשוב הוא פשוט לדעת.

חשוב להבין שאם אנחנו משלמים על ביטוח חיים כפול, כלומר, יש לנו שתי פוליסות ביטוח חיים, שתי הפוליסות יופעלו במקרה שנלך לעולמנו. היורשים שלנו יקבלו את הכסף מהפוליסה הראשונה ומהפוליסה השנייה. יש בזה יתרון מסוים, אבל כמובן יש גם חיסרון, כי מדובר בכסף שלא ניצלנו בחיינו. לכן, חשוב להבין את היתרונות והחסרונות מאחורי ביטוח חיים כפול.

הצרכים האישיים עשויים להתפתח ולהשתנות במהלך החיים, ויש אנשים שמרגישים שפוליסת ביטוח חיים אחת לא מכסה את בני משפחתם כראוי.

כאמור, יש סיטואציות שבהן אתם נדרשים לביטוח חיים גם אם יש לכם כזה כבר. הכוונה היא למצב של לקיחת משכנתא. כאן חשוב להבין שמי שדורש את ביטוח החיים הוא הבנק, כדי להבטיח את עצמו מפני מצב שאחד מבני הזוג הולך לעולמו ולבן הזוג השני אין כסף לכסות את המשכנתא. בני זוג שנוטלים משכנתא, מחויבים לרכוש ביטוח משכנתא שכולל ביטוח חיים (וגם ביטוח מבנה שמגן על הנכס מפני מצב של פגיעה בערכו כמשכון). סכום פוליסת ביטוח חיים למשכנתא מקביל ליתרת ההלוואה שנותרה לתשלום עם מות אחד הלווים.

להיות מוכנים לכל תרחיש

יש מבוטחים שרוכשים ביטוח למקרה מוות בתאונה. מדובר בפוליסת ביטוח חיים שמעניקה פתרון למקרה מות המבוטח בתאונה. המוטבים יקבלו פיצוי חד פעמי, אם המוות נקבע בתוך שלושה חודשים מיום התאונה, וכתוצאה ישירה ממנה. תאונה היא לאו דווקא תאונת דרכים, אלא אירוע מקרי שאינו צפוי, שנגרם על ידי גורם חיצוני אלים, עם תוצאה של פגיעה גופנית או חבלה חמורה.

היתרון במסלול כזה של פוליסת ביטוח חיים היא העלות הנמוכה יחסית של הפוליסה,

למרבה הצער, אתם אף פעם לא יודעים מה יילד יום ואיך הבריאות שלכם יכולה להשתנות, ורכישת ביטוח חיים כפול יכולה להיות הגיונית בגיל מסוים או בעקבות אירוע בחיים.

יש הרבה סוגים של פוליסות ביטוחי חיים שמתאימות לצרכים שונים של מבוטחים. חשוב לבחון את הכיסוי שלכם על בסיס קבוע, על מנת לוודא שמה שיש לכם עומד בשינויי החיים שלכם.

בשורה התחתונה, לא משנה איזה ביטוח חיים יש לכם – חשוב שתבדקו מדי פעם אם הפוליסה עדיין מתאימה לכם ואם יש כפילות בין הפוליסות. יידע הוא הבסיס לקבלת החלטה על ביטוח חיים בכלל ועל ביטוח חיים כפול בפרט.




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    1
    נגישות