ניהול תיק השקעות דיגיטלי: דרך חדשה ומתקדמת ליצירת חיסכון משמעותי - פואנטה

ניהול תיק השקעות דיגיטלי: דרך חדשה ומתקדמת ליצירת חיסכון משמעותי

תיק השקעות דיגיטלי מאפשר גם למי שאין לו מאות אלפי שקלים, להשקיע את כספו, לקבל התאמה אישית ולעקוב אחריו בצורה פשוטה דרך המחשב או הסמארטפון

תיק השקעות דיגיטלי
תיק השקעות דיגיטלי - לא צריך מאות אלפי שקלים כדי להשקיע
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן פרסומי)

עד לא מזמן, הדרך היחידה לפתוח תיק השקעות הייתה לקבוע פגישה פרונטלית מול נציג של חברת ניהול תיקי השקעות. על פי רוב, פתיחת תיקי ההשקעות הייתה מותנית בהשקעת סכומים גבוהים יחסית (לפחות 300,000 שקל ואף יותר מכך). הודות להתפתחויות טכנולוגיות בתחום הפיננסי, ניתן לפתוח כיום תיקי השקעות דיגיטליים בתהליך מקוון פשוט ומהיר. בנוסף לכך, הפלטפורמה הדיגיטלית איננה מחייבת להשקיע סכומים גבוהים והיא עדיין מאפשרת למשקיעים באשר הם ליהנות משירותי ניהול השקעות של מומחים בעלי רישיון.

מהפכת הדיגיטל, אשר משפיעה על היבטים רבים בחיינו, שינתה וממשיכה לשנות את העולם הפיננסי ואת תחום ההשקעות. נסו רגע לחשוב על משהו: אם היו אומרים לכם לפני 15 שנה שתוך מספר שנים תהיה בנקאות מקוונת, מה הייתם חושבים על כך?

בהסתכלות לאחור, כמובן, הכי קל לומר שזה היה נראה לכם כמו משהו ריאלי לחלוטין. אך אם תבדקו קצת על התקופה שבה המעבר הזה התרחש, תיווכחו לדעת כי היו רבים שהתקשו להאמין בו.

נכון להיום, בדומה לטרנספורמציית הבנקאות המקוונת, גם עולם ההשקעות חווה "אבולוציה דיגיטלית" נרחבת. והראיה לכך – התפתחותן של פלטפורמות אינטרנטיות המאפשרות לפתוח ולנהל תיקי השקעות דיגיטליים (עבור מי שלא מכיר את התחום, תיקי השקעות הם למעשה חשבונות השקעה ייעודיים המאפשרים לבצע השקעות לטווחים בינוניים וארוכים במגוון רחב של מכשירים פיננסיים: אג"ח (איגרות חוב), מניות, אופציות ועוד.

מה זה ניהול תיק השקעות דיגיטלי ובמה הוא שונה מניהול תיק השקעות סטנדרטי?

ברמת העיקרון, ניהול תיק השקעות דיגיטלי זהה לניהול תיק השקעות רגיל אך הוא נבדל ממנו בכמה היבטים מרכזיים:

פתיחת התיק: פתיחת תיק ההשקעות הדיגיטלי נעשית בסביבה מקוונת והיא אינה מחייבת פגישת פנים אל פנים מול נציג של חברת ניהול תיקי ההשקעות.

סכום ההשקעה הנדרש: ככל שמדובר בניהול התיקים הסטנדרטיים, יהיה עליכם להשקיע סכומי כסף נכבדים. ההשקעות המינימליות עומדות בממוצע על 300,000 שקל, אך הן עשויות גם להגיע להרבה מעבר לכך. במקרה של ניהול תיקי השקעות דיגיטליים, ניתן לבצע השקעות נמוכות בהרבה, כאשר סכום פתיחת התיק המינימלי ביותר יכול להתחיל גם ב- 25,000 שקל.

מעקב 24/7: כיוון שתיק ההשקעות הדיגיטלי מתנהל בפלטפורמה מקוונת, ניתן לעקוב אחר סטטוס ההשקעות בכל עת. כמו כן, ניתן לראות ניתוחים שונים, להעביר בקשות ולצפות בדו"חות בצורה נוחה בממשק. בניהול תיק השקעות רגיל, ניתן לעקוב אחר סטטוס התיק בחשבון הבנק שבו מנוהלים הכספים.


מאפיינים בולטים בפתיחת תיק השקעות דיגיטלי:

"אופטימיזציה של תיק ההשקעות": תהליך פתיחתו של תיק ההשקעות הדיגיטלי כולל אפיון והתאמה חכמים המותאמים לצרכיו של פותח התיק: מטרת ההשקעה, טווח ההשקעה הרצוי, התאמה לפי מאפיינים אישיים ועוד.

פתיחת תיק בהיקף כספי נמוך: תיק השקעות דיגיטלי ניתן לפתיחה בהיקף כספי של פחות מעשירית מזה של תיק השקעות רגיל. היקף כספי של 25 אלף ₪ בלבד ויש לך תיק השקעות – מוצר השקעות פרימיום בתקציב נמוך.

משיכה בכל עת: את הכסף שנמצא בתיק ההשקעות הדיגיטלי ניתן למשוך בכל זמן ובאופן חלקי או מלא.

ולשאלת הסיום: מי הם האחראים על ניהול תיקי ההשקעות הדיגיטליים?

בדומה לתיקי ההשקעות הסטנדרטיים, תיקי ההשקעות הדיגיטליים מנוהלים על ידי מנהלי השקעות מקצועיים ומנוסים המחזיקים ברישיון ניהול השקעות רשמי. תפקידם הוא לעקוב באופן יסודי ושוטף אחר מגמות מרכזיות בשוק ההון, לנתח ולהעריך נכונה אחוזי הצלחה בהשקעות שונות הרלוונטיות עבורכם ובסופו של תהליך, לנהל עבורכם את הכספים בצורה המיטבית.



1
נגישות