קבלו את דייליס (Daily's): רשת של סופר-פארם שתשווק מזון טרי, קפה, סלטים ועוד
דייליס

קבלו את דייליס (Daily's): רשת של סופר-פארם שתשווק מזון טרי, קפה, כריכים, סלטים ועוד

בדרך לפגישה עוצרים ברשת דייליס (Daily's) סופר-פארם פותחת רשת של מזון טרי בדומה לקונספט של רשת Pret a Manger הבינלאומית




לקראת פסח תושבי רמת גן יהיו הראשונים למצוא בקרבתם סניף של רשת דייליס (Daily's), רשת בקונספט חדש השייכת לסופר-פארם. לא מדובר ברשת בתי קפה או מסעדות, וגם לא מדובר ברשת פארם או קוסמטיקה. דייליס היא רשת לארוחות טריות מוכנות בשיטת שירות עצמי. מדובר ברשת שמוכרת קפה, כריכים, סלטים, מאפים ועוד.

כאמור, סניף ראשון ייפתח בקרוב מאוד במתחם הבורסה ברמת גן, ואחריו צפוי להיפתח סניף נוסף (כנראה בעזריאלי שרונה בתל אביב). בסופר-פארם החלו לגייס עובדים לסניף ברמת גן, לעבודת משמרות (בוקר וערב).

דייליס של סופר-פארם – קונספט פופולרי בחו"ל

 

בישראל אין כיום כמעט רשתות כאלה, למעט רולדין שעברה במידה מסוימת לשיטת הגשה כזאת. עבור מי שביקר בחו"ל ברשתות כמו מרקס אנד ספנסר או פרט א מנג'ר, הקונספט הזה ייראה מאוד מוכר. בדרך לעבודה או בדרך לפגישה, נכנסים לחנות בוחרים מהמדף את הכריך או הסלט, מזמינים קפה וממשיכים. בדרך כלל, ההזמנה ברשתות האלה אפשרית גם בקופות אוטומטיות, מה שמקצר את זמן השהייה ואת התור.

מה שמיוחד ברשת Daily's של סופר פארם, בניגוד למה שאנחנו מכירים מחו"ל, הוא שלצד חנות דיילי יהיה סניף קטן של סופר-פארם. לפי החוק, לא ניתן לשווק אוכל ומוצרי בית מרקחת באותו חלל, ולכן תהיה הפרדה בין החנויות – אבל הן יהיו זו לצד זו.

מה בתפריט של רשת דייליס?

בסופר-פארם לא מנדבים פרטים בשלב זה, כך שלא ברור לחלוטין מה יהיה בתפריט ומה יהיה הפורמט המדויק של הרשת.

אם להסתמך על מה שניתן לקנות ברשת Pret a Manger למשל, ייתכן שחוץ מסלטים ארוזים, כריכים ומאפים – יימכרו במקום גם פירות טריים, מיצים טריים ועוד. בנוסף, ייתכן שיהיו במקום עמדות ישיבה.

בכל מקרה, חלק גדול מהאוכל מגיע ארוז וניתן לקחת אותו כ-Take Away. ההבטחה היא לטריות ולאפשרות בחירה בין מנות שאינן מזון מהיר או ג'אנק פוד.

למה לסופר-פארם לפתוח רשת כמו דייליס?

סופר-פארם נמצאת בעיצומו של תהליך התרחבות לקטגוריות חדשות. אמנם, מדובר ברשת הדומיננטית ביותר בענף הפארם, ואמנם היא כיכבה בתקופת הקורונה גם בזכות האתר שלה סופר-פארם אונליין, אבל התחרות בענף הפארם כל הזמן מתחממת.

כפי שפרסמנו כאן בפואנטה לא פעם, לסופר-פארם יש תחרות מצד רשת BE של סופר-פארם, וכמובן תחרות מצד חנויות פארם וביוטי אחרות ואתרי אונליין, בתי מרקחת מקוונים ועוד.

לאחר ששופרסל התחילה קנתה את ניו-פארם והפכה את הרשת ל"BE", סופר-פארם לא נשארה חייבת ונכנסה גם היא למגרש של שיווק מזון – וזאת באמצעות הסופר-מרקט המקוון קוויק (QUIK) שבו היא אחת מהבעלים.

במקביל, סופר-פארם מתפתחת לעוד כיוונים – ביניהם פתיחת חנויות ענק שייקראו GALLERY ואמורות לתת חוויית ביוטי בדומה לחנויות רשת ספורה (SEPHORA) בחו"ל. חנות כזאת תיפתח בקרוב בקניון G בראשון לציון.

בנוסף ל-GALLERY ובנוסף לרשת דייליס, סופר-פארם צפויה להשיק רשת מכוני יופי שתציע טיפולים קוסמטיים לא פולשניים.

האם סופר-פארם לוקחת הימור בטוח?

ההחלטה של סופר-פארם להשיק רשת בקונספט שלא קיים עדיין בישראל היא הימור, ולטעמנו לא הימור בטוח. הישראלים אמנם אוהבים את האווירה הניו-יורקית או האירופאית, אבל בעבר נכשלו לא מעט ניסיונות לייבא קונספט מצליח מחו"ל לישראל. רשת דאנקן דונאטס לא הצליחה כאן וגם לא סטארבאקס.

הישראלים אוכלים בבית או אוכלים בחוץ בבתי קפה. הם גם מזמינים טייק אוויי – אבל בדרך כל מדובר במנות מבושלות. האם הישראלים יאמצו את הקונספט של ארוחות ארוזות מוכנות מהמדף? יהיה מעניין לבדוק זאת.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות