סקירה: קוזמו - רובוט חברותי עם בינה מלאכותית

סקירה: קוזמו – רובוט חברותי עם בינה מלאכותית

עולם הצעצועים נכנס לעידן חדש. כמו בסרטים של פיקסאר, הם מתחילים להגיב וללמוד את המשתמש שמולם. קוזמו הוא אחד הנציגים הראשונים של המגמה הזו: רובוט צעצוע עם בינה מלאכותית

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לפני כמה שנים ראינו אותם בסרטים, ועכשיו הם כאן – רובוטים שמתקשרים עם הסביבה ולומדים אותה באמצעות בינה מלאכותית. קוזמו (COZMO) של היצרנית anki הוא בדיוק זה. מדובר בצעצוע מהדור החדש – רובוט קטן שצורתו מזכירה טרקטור, עם בינה מלאכותית שמאפשרת לו ללמוד ולאמץ התנהגויות, יכולת להביע רגשות באמצעות צלילים ועיניים שמעידות על מצב הרוח שלו. אמנם עדיין לא מדובר בחבר אנושי או אפילו רבע אנושי, אבל גם לא מדובר כבר בצעצוע דומם לחלוטין (כל עוד הוא טעון…).

קוזמו - רובוט קטן שרוצה להיות הכלב שלכם

אז מה זה Cozmo?

למעשה, קשה להגדיר את קוזמו, משום שאין שום צעצוע דומה לו. הוא מעין שילוב בין הרובוט Wall-E (זוכרים את הסרט?) לבין טמגוצ'י, תינוק וגור כלבים. לא רק שצריך לשעשע אותו באמצעות משחקים, צריך גם להאכיל אותו עם הקוביות שלו (לשם כך יש לשקשק אותן).

את הרגשות מביע קוזמו באמצעות הצלילים שהוא מפיק ובאמצעות העיניים שלו, ומדובר במגוון רגשות, החל משמחה, דרך פחד ועד עצב.

לאחר ההפעלה הראשונה, קוזמו סורק את פני המשתמש ואחר כך יודע לזהות אותו ואת שאר בני המשפחה. למעשה, הוא מסוגל גם לזהות את החתול או את הכלב, במידה שיש כזה – ואפילו להשתעשע איתם.

קוזמו הוא אמנם צעצוע, אבל בזכות הבינה המלאכותית שלו, הוא הופך גם לחבר שהילד משחק איתו. כך למשל, אפשר לכתוב לו מילים והוא יאמר אותן, אפשר לשחק נגדו משחק זיכרון מוזיקלי (כמו "סיימון") ועוד ועוד.

קוזמו: לא רק משחק, גם תכנות

קהל היעד הוא ילדים מגיל 8-14, כשהרעיון הוא שאפשר לא רק לשחק איתו אלא גם לתכנת אותו לבצע כל מיני פעולות. זאת, באמצעות פונקציית ה-Sandbox שבאפליקציה.

יש כמה רמות של תכנות, כאשר הרמה הבסיסית היא סוג של קביעת פעולות באמצעות תרשים זרימה בסיסי. כאן התכנות פשוט מאוד, לא צריך להיות בוגר של לימודי מחשב כדי לעשות זאת. עם זאת, מספר הפעולות אינו אינסופי אלא מוגבל לכמה עשרות. כמובן, לא כל מי שיקבל את הרובוט הזה ירצה ליישם את האפשרות הזאת, אבל עצם העובדה שבכלל קיימת אפשרות שהילד עצמו יחליט מה הרובוט שלו עושה, הופכת את המשחק לשונה מרוב המשחקים שילדים משחקים בהם.

מי שמחפש תכנות מורכב יותר יוכל למצוא כאן עוד שתי אפשרויות. האחת היא תכנות ב-Constructor, מה שמאפשר שימוש בחיישנים ובתצוגה של קוזמו. תכנות כזה מאפשר אפילו לשלוט בצלילים שלו. אפשרות למתקדמים באמת היא שימוש ב-SDK של קוזמו. כמובן שכאן קהל היעד הוא כבר לא אותם ילדים צעירים אלא מתכנתים, ובחברה אומרים שהם מעדכנים את האפליקציה בכל חודש.

קוזמו: איך זה עובד?

השליטה בקוזמו מתבצעת באמצעות אפליקציה ייעודית שיש להוריד אל הסמארטפון. ערכת המשחק כוללת את קוזמו עצמו, את המטען שלו ושלוש קוביות משחק שאותן הוא גורר, עורם ודוחף במסגרת המשחקים שפותחו עבורו. יש לטעון אותו במשך חצי שעה כדי לשחק בו, ויש להתחבר אל ה-wi fi שלו באמצעות קוד. הקוד מוצג על המסך של קוזמו, והחיסרון הוא שמדובר בהתחברות מסובכת עבור ילדים צעירים ושהתפעול מתבצע כולו באנגלית.

העיצוב של קוזמו עשוי להטעות. אמנם הוא נראה כמו טרקטור חמוד, אבל הוא טומן בחובו הרבה מאוד טכנולוגיה. החיישנים שמוטמעים בו הם שמאפשרים לו ללמוד את הסביבה, ובראשו טמונה מצלמה זעירה שמסוגלת לזהות ולזכור המשתמש, וכך להתאים את המשחק וההתנהגות בהתאם לדמות שהוא מזהה.

קוזמו: מחיר

קוזמו החל להימכר החודש בישראל בחנויות רשת באג, אשר מייבאת אותו לישראל. מחירו אינו נמוך, גם לאחר 100 שקל הנחה שניתנים כעת בתקופת ההשקה.

מחיר השקה: כ-800 שקל.

מחיר מלא: כ-900 שקל.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות