כך הפכה הממשלה את אזרחי המדינה לשקרנים ואת בעלי העסקים לעבריינים

כך הפכה הממשלה את אזרחי המדינה לשקרנים ואת בעלי העסקים לעבריינים

איך הפכה הקורונה מאות אלפי אנשים שומרי חוק לעבריינים בעל כורחם? הווירוס האמיתי הוא לא covid-19, אלא מחלת הניתוק של ממשלת ישראל

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




לא רק אובדן חוש טעם וריח, גם אובדן האמת… יש הרבה תופעות לוואי לקורונה, אבל לפחות אחת מהן היא לא תוצאה של המחלה אלא תוצאה מדיניות הממשלה. ממשלת ישראל הופכת את בעלי העסקים לעבריינים בעל כורחם. היא מקבלת החלטות תמוהות, לא שוויוניות ונגועות בשיקולים פוליטיים, שוללת את הפרנסה ממאות אלפי אנשים, ומאלצת אותם למצוא דרכים יצירתיות להביא אוכל הביתה.

בחודשים האחרונים פגשתי כמה וכמה "עבריינים": ספר שהמספרה שלו הייתה סגורה, אז הוא הגיע ללקוחות הביתה; מאמן כושר שאסור לו לאמן קבוצה, אז הוא פוגש אותה בפארק "בהתנדבות"; חנות שדלתותיה נעולות, אבל הכניסה מאחור פתוחה ועוד ועוד.

ואיך אפשר למתוח ביקורת על ה"עבריינים" האלה, שרק רוצים להתפרנס?

אילו הם היו מקבלים איזשהו הסבר הגיוני ומשכנע להחלטה להשאיר אותם סגורים בזמן שבבתי הכנסת יכולים להתפלל 10 אנשים וברשתות השיווק אפשר לקנות ללא הגבלה…

אילו רק הם היו מקבלים דוגמה אישית מנבחרי הציבור שלהם, אשר בזה אחר זה מצפצפים על ההנחיות בתירוצים עלובים כמו "טעיתי בשיקול הדעת"…

אילו רק הם היו מקבלים מימון מלא והולם שמכסה את ההפסד הכספי העצום שנגרם להם…

אילו רק הם היו רואים שדין אחד לכולם: תלמודי תורה וחנויות, בתי כנסת ומספרות – כולם כורעים תחת נטל ההנחיות…

אבל לא, פעם אחר פעם חוסר היגיון משווע מלווה את ההנחיות וההגבלות התמוהות. כך למשל, עד שכבר מאפשרים פתיחת חנויות רחוב – אוסרים על פתיחת חנויות שנמצאות במרכז מסחרי פתוח שיש בו יותר מ-20 חנויות, ומגבילים את מספר השוהים בחנות לארבעה – לא משנה עד כמה החנות גדולה.

חוסר השוויון המשווע, שמתבטא בעצימת עין אל מול ההפרות במגזר החרדי – שם מוסדות הלימוד פועלים באין מפריע, מוביל רבים מהעצמאים למסקנה שאיש לא דואג להם בממשלה.

ובל נשכח שמדינת ישראל הפכה את העצמאים לבנים חורגים. הם לא מקבלים דמי אבטלה – וזה החטא הקדמון. במסגרת מענקי הסיוע שיינתנו עד יוני 2021, רובם המכריע מקבל סכום שלא מתקרב לכיסוי ההוצאות. רבים מהם לא עונים לקריטריונים.

לכן הם הגיעו למסקנה המתבקשת: "אם אין אני לי – מי לי". אם הם לא ידאגו לעצמם לפרנסה, איש לא ידאג להם. וכך, הם הופכים לעבריינים בעל כורחם.

מדינת כל שקרניה

ולא רק בעלי העסקים. ממשלת ישראל פשוט הופכת את כולנו לשקרנים ולעבריינים. הביטו על עצמכם והביטו סביבכם, האם יש ולו אדם אחד שהצליח לעמוד בכל הנחיות הקורונה מאז חודש מרץ ועד היום? האם יש הורה שמודד לילדו חום כל יום לפני שהוא ממלא את הצהרת הבריאות? האם יש אדם שעמד במגבלות ה-1000 מטר ולא זז אפילו סנטימטר מעבר לכך בתקופת הסגר?

ממשלת ישראל, שבעצמה לא מצטיינת באמירת אמת לאזרחים, הפכה את כולנו לשקרנים. מי מאיתנו לא נסע לאנשהו במהלך הסגר, וליתר ביטחון הניח שקית של סופר-פארם במושב האחורי כדי לספר לשוטרים שהוא רק קפץ לקנות תרופות? מי מאיתנו לא נסע לבקר בני משפחה, כשעל המושב לצדו סל עם סירים ותירוץ מוכן לשליפה: "אני בדרך לעזור לאמי החולה"…?

נכון, חלק מהאזרחים הפכו את השקר לאמנות ומסכנים בצורה מחפירה את הציבור. כך למשל, כאלה שמקיימים חתונות המוניות למרות האיסור.

אבל לצד אלה יש רבים אחרים שמוצאים את עצמם משקרים "שקרים קטנים". מדובר באנשים נורמטיביים, ישרים, משלמים מסים, עושים מילואים, אזרחים למופת. פשוט אנשים שרוצים לחיות. הם שולחים את הילדים לגן בלי למדוד להם חום לא כי הם עבריינים, אלא כי קצת קשה לשכנע אותם שזה כל כך חיוני, אם עד השעה 13:00 הילדים שלהם בקפסולות, ולאחר מכן הם מתערבבים עם הילדים מהקפסולה השנייה.

הם נוסעים לבקר את ההורים הקשישים שלהם גם כשיש סגר, כי הם מבינים שהבדידות תהרוג את הוריהם הרבה לפני הקורונה.

הם האמינו לביבי נתניהו ולממשלת ישראל, האם מילאו אחרי כל ההנחיות – ואז גילו שהם פראיירים. הם תפסו שבזמן שהם לא יצאו מהבית, השרה להגנת הסביבה נסעה לטבריה, ראש השב"כ אירח את בני משפחתו, אשתו של שר הבריאות חגגה יום הולדת, שר הדתות השתתף בחתונה והרמטכ"ל "פשוט לא הבין את ההוראות"…

אז אם לכל אלה מותר לשקר, מה יגידו אזובי הקיר?

עם אפס דוגמה אישית, ועם אפליה מתמשכת של הציבור שומר החוק, ממשלת ישראל הפכה את כולנו לעבריינים ולשקרנים בעל כורחנו.

 



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    תגובות: 0

    נגישות