קורונה וירוס: משרד הבריאות מרחיב את האזהרות לחוזרים מחו"ל

קורונה וירוס: משרד הבריאות מרחיב את האזהרות לחוזרים מחו"ל

רף הדאגה מקורונה וירוס עולה ובמשרד הבריאות מרחיבים את ההנחיות לגבי מי שמגיע לישראל ממדינות במזרח הרחוק. במקביל, מחסור במסיכות בכל העולם

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

קורונה וירוס הולך ומתפשט, והדאגה בישראל הולכת וגדלה. נכון להיום, יש יותר מ-31,420 נדבקים ברחבי העולם, מתוכם 31,000 בסין. כ-700 איש הלכו לעולמם, שניים מהם מחוץ לסין. היום משרד הבריאות הרחיב את מעגל החשודים בהידבקות והדבקה בקורונה – כך שלא רק מי שמגיע מסין מחויב לנקוט אמצעי זהירות:

לפי ההגדרה החדשה, אדם שעונה על אחד מהקריטריונים הבאים חייב לבצע בדיקת מעבדה במקרים הבאים:

1. שהה במגע הדוק עם חולה מאומת

2.שהה באחת מהמדינות הבאות: סין, הונג קונג, תאילנד, יפן, סינגפור, דרום קוריאה או מקאו בשבועיים שקדמו להופעת התסמינים המפורטים להלן:

  • חום מעל 38 מעלות
  • שיעול
  • קושי בנשימה
  • תסמין נשימתי אחר

סובלים מתסמינים של קורונה וירוס? אלה ההנחיות

יש לגשת למרפאה או לבית חולים, בתיאום והודעה מראש על הגעתכם, תוך כיסוי האף והפה במסכה או בבד והימנעות ממגע עם הסובבים אתכם, להימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית ולהתנהג בהתאם להוראות המפורטות באתר משרד הבריאות.

המשרד רואה בציבור שותף מרכזי לפעילויות שלנו למניעת התפרצות המחלה. "רק יחד כולנו נוכל להתמודד עימה", נכתב בהודעת המשרד.

להלן קישור להנחיות באתר משרד הבריאות לנושא נגיף הקורונה:https://govextra.gov.il/ministry-of-health/corona/corona-virus/

מחסור במסיכות בכל העולם

ארגון הבריאות העולמי הכריז כי קיים מחסור בציוד רפואי. בסין לא ניתן להשיג מסיכות כבר תקופה ממושכת, ובהונג קונג יש מי שעומד בתור 3 שעות כדי להצליח לרכוש לעצמו מסכה. בתי המרקחת נאלצים להגביל את מספר המסיכות המותר לרכישה לאדם.

בפיליפינים הממשלה חילקה חינם מסכות לסטודנטים ולתלמידים לאחר שנחשף המקרה הראשון של קורונה וירוס במדינה, וגם שם בערים הגדולות קיים מחסור במסכות.

תאילנד עצרה את ייצוא המסיכות כדי לוודא שיש מספק מסיכות לתושבי המדינה.

גם בארצות הברית יש התנפלות על המסיכות, ובבתי המרקחת מספרים כי המלאי שמגיע בבוקר נגמר עד אחר הצהריים. גם בחנויות האונליין של רשתו הפארם האמריקניות כמעט אי אפשר למצוא מסכות.

כפי שפרסמנו כאן באתר פואנטה, חבורת ענק מתגייסות לסייע למניעת התפשטות הנגיף. קבוצת עליבאבא פנתה לספקי ציוד רפואי בכל העולם והזמינה אותם למכור לה ציוד רפואי כמו כפפות ומסיכות. את הציוד היא רוכשת באמצעות קרן של 140 מיליון דולר שהיא הקימה – והיא תשלח אותו למקומות שבהם הוא נדרש יותר מכל.

פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות