החשש מקורונה בישראל: גם מי שמגיע מצרפת, גרמניה ומדינות נוספות חייב בבידוד

החשש מקורונה בישראל: גם מי שמגיע מצרפת, גרמניה ומדינות נוספות חייב בבידוד

הנחיות חדשות שמטרתן למנוע התפשטות קורונה בישראל: איסור על התקהלויות, הימנעות מלחיצת ידיים ובידוד לעוד אלפי ישראלים

נתבג
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

משרד הבריאות הרחיב את הוראות הבידוד וכעת גם ישראלים שחוזרים מגרמניה, צרפת, אוסטריה, ספרד ושווייץ – חייבים להיכנס לבידוד של שבועיים. ההנחיה חלה גם על מי שחזר משם בשבועיים האחרונים. זאת, בנוסף להנחיות הבידוד למי ששב מיפן, איטליה, תאילנד, דרום קוריאה ומדינות נוספות שהזכרנו כאן בפואנטה בעבר. תיירים שמגיעים ממדינות אלה לא יורשו להיכנס לישראל ויוחזרו לארצותיהם.

הדברים נאמרו במסיבת עיתונאים מיוחדת בנושא הקורונה, בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו ושר הבריאות ליצמן. באירוע הוכרז גם על צעדים נוספים, כמו איסור על התקהלות של יותר מ-5000 איש.  ראש הממשלה נתניהו הדגיש כי יש לשמור על היגיינה אישית ולהימנע מלחיצות ידיים.

המשמעות היא ביטול של הופעות. כך למשל, נראה שמי שקנה כרטיסים להופעה של רד הוט צ'ילי פפרס, עלול להתבשר על ביטולה, וזו רק דוגמה אחת. בארגון המפיקים והאמרגנים כבר פנו ליו"ר ועדת הכספים בכנסת ודרשו פיצוי.

תקציר הנחיות משרד הבריאות נכון ל-4.3.20

ישראלים השבים מ- צרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד אוסטריה יחויבו בבידוד בית למשך 14 יום, ההחלטה רטרואקטיבית מיום עזיבת היעד.
2. זרים ממדינות אלו לא יוכלו להיכנס לישראל, אלא עם יציגו יכולת מוכחת לבידוד בית. ישום החלטה זו יכנס לתוקף בימים הקרובים.
3. איסור גורף לקיום כנסים בינלאומיים בישראל.
4. תושבי ישראל השבים מכינוסים בינלאומיים בחו״ל– יחויבו בבידוד בית 14 יום.
5. עובדי מערכת הבריאות – איסור גורף לצאת לחו"ל.
6. חל איסור לקיים אירועים המוניים והתקהלויות מעל 5,000 איש.
7. חל איסור השתתפות בהתכנסויות מעל 100 איש , לאנשים שחזרו מכל יעד בחו״ל
ב 14 הימים האחרונים.
8. המלצה לנציב שירות המדינה לאסור באופן גורף יציאות עובדים לחו"ל.
9. המלצה לבני 60 ומעלה ולבעלי מחלות רקע כרוניות כגון מחלות לב , סכרת ,יתר לחץ דם , מחלות נשימתיות או דיכוי חיסוני , להימנע מהתקהלויות וממגע עם אנשים ששבו מכל יעד בחו״ל או בעלי תסמינים או אנשים החשודים כחולים.
10. תיירים ששהו באיראן, עיראק, סוריה, לבנון (ב-14 יום האחרונים) לא יורשו להיכנס.
11. משרד הבריאות ממליץ להקפיד הקפדה יתרה על היגיינה ולהימנע מלחיצות ידיים.

15 חולים אובחנו – חשש להתפשטות הקורונה בישראל

בימים האחרונים אובחנו עוד חולי קורונה בישראל ונכון לעכשיו ידוע על 15 חולי קורונה, אשר מרביתם הגיעו מאיטליה או נדבקו בארץ מאנשים שנדבקו באיטליה.

רשימת הישראלים שצריכים להיכנס לבידוד מתרחבת במהירות, והיא כוללת 77 ישראלים שצפו בדרבי התל אביבי באצטדיון בלומפילד לפני מספר ימים, לקוחת של חנות הפיראט האדום באור יהודה, תלמידי בית ספר תיכון בגבעת ברנר ובית ספר יסודי בקריית אונו ועוד.

את כל הפרטים, אפשר לקרוא בכתבה על הקורונה בישראל שפורסמה כאן באתר הצרכנות פואנטה.

המשק הישראלי חוטף, בעיקר ענף התיירות. כאמור, חל איסור על כניסת תיירים ממדינות רבות. מדובר באלפי תיירים שלא יוכלו להיכנס ארצה, מה שללא ספק ישפיע קשות על התיירות בישראל. כך למשל, עד היום בחצות אמורים לנחות טיסות מהמדינות הבאות: מצרפת 5 נחיתות; מגרמניה 7 נחיתות; מספרד 2 נחיתות; משוויץ טיסה אחת; מאוסטריה 4 נחיתות.

חברת אל על הודיעה לפני שעה קלה לבורסה כי היא מפטרת כ-1000 עובדים ומקצצת 20% בשכר הבכירים. בהקשר זה נזכיר כי אל על הכריזה על ביטול טיסות אל על לתאילנד, ביטול טיסות לאיטליה, ביטול טיסות להונג קונג ודחיית השקת קו הטיסות הישירות ליפן.

נזכיר גם אל על הודיעה כי היא מאפשרת לדחות טיסות ליפן, תאילנד ואירופה שתוכננו לתאריכים מסוימים. פרטים בכתבה במדור תיירות בפואנטה.

בעולם – יותר מ-93,000 חולים

מספר החולים בעולם הולך וגדל, ובארגון הבריאות העולמי מוטרדים מאוד מההתפשטות. בארגון מציינים כי שיעור התמותה גבוה יותר משחשבו.

פרגנו לנו בלייק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 





 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות