הנחיות הקורונה: מה סגור ומה פתוח? אתר פואנטה עם המידע המעודכן

הנחיות הקורונה: מה סגור ומה פתוח? אתר פואנטה עם המידע המעודכן

מתי אפשר לנסוע ברכבת? האם סניף סופר-פארם בקניון פתוח? איך אפשר לקבל שירות בבנק? פואנטה עושה סדר: מה סגור ומה פתוח לאור הנחיות הקורונה

מענק סיוע לעצמאים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בכל כמה שעות נשבר שיא חדש במשבר הקורונה. השיא האחרון הוא לא רק מספר החולים המאובחנים, אלא הנחיות הקורונה הנוכחיות, שהן צעד אחד לפני השבתה כללית רשמית של המשק וביטול התחבורה הציבורית בשעות הערב. אמנם, טרם הוכרז על סגירת מקומות עבודה כליל, אך ההנחיות שמטרתן מניעת מגע קרוב בין אנשים הולכות ומגיעות לכלל הענפים במשק. מי זוכר שלפני שבועיים דובר על איסור התקהלות של 5000 איש? לאחר מכן צמצמו את ההגבלה ל-1000 איש, ל-100 איש ול-10 איש. כעת ההמלצה היא לא לצאת מהבית, גם לא כדי לפגוש בני משפחה. למעשה, משרד הבריאות היה שמח אם יוכרז כבר עוצר כללי.

בחלק מהימים משתרכים תורים ארוכים ברשתות השיווק והישראלים מצטיידים במזון ובחומרי ניקוי בכמויות אדירות. ראש הממשלה ומנכ"ל משרד האוצר הגיבו להיסטריה הצרכנית והבטיחו כי יש מספיק מזון ולא יחסר מלאי לחודשים הקרובים. חברת מקורות הצטרפה עם מסר מרגיע ופרסמה כי תמשיך את עבודתה לאספקת מים לאזרחי ישראל כסדרה.

לפי ההנחיות, מקומות חיוניים ממשיכים לספק שירות, אך לעתים מצומצם. כך למשל, הבנקים ממשיכים לעבוד – בעיקר מרחוק, וגם תחנות דלק.

>> לפרטים על הפעילות הבנקאית – היכנסו לכתבה "קורונה והכסף שלכם" שפורסמה כאן באתר פואנטה במדור כסף >

>> לפרטים על דואר ישראל – היכנסו לכתבה כל שעות פעילות דואר ישראל בתקופת הקורונה >

הנחיות הקורונה – מה פתוח, מה סגור?

לפי הנחיות קורונה מעודכנות ל-17.3:

  • יש להימנע מלצאת מהבית.
  • חנויות לא חיוניות צריכות להישאר סגורות.
  • חל איסור התקהלות של יותר מ-10 איש – וגם אז ההמלצה היא לשמור מרחק של 2 מטרים זה מזה.
  • סגירת כל החנויות הלא חיוניות ומקומות הבילוי, הקניונים, המסעדות, בתי הקפה, חדרי הכושר, שמורות הטבע, ספריות.
  • הסופרמרקטים והבנקים נשארים פתוחים.
  • התחבורה הציבורית תפעל במתכונת מופחתת – ללא פעילות בלילה וללא פעילות בימי שישי ובמוצ"ש. נשקלות הנחיות להגבלת מספר הנוסעים בו זמנית.
  • לא ניתן לשלם במזומן או לרכוש רב קו מהנהג. תשלום יבוצע רק באמצעות תיקוף רב קו על מנת לצמצם במידת האפשר ממשק בין הנוסעים לנהג.
  • מערכת החינוך סגורה ומסוגרת עד אחרי פסח.

תחבורה ציבורית

התחבורה הציבורית תפסיק לפעול בכל יום החל מהשעה 20:00 בערב ועד לפנות בוקר. בנוסף התחבורה הציבורית תפסיק לפעול בסופי השבוע החל מיום חמישי בשעה 20:00 ותחזור לפעילות לפנות בוקר אור ליום ראשון. נסיעה אחרונה יוצאת בשעת הפסקת התחבורה.
התחבורה תתחדש החל מהשעה 5:00, בהתאם לזמני הנסיעה הראשונה.

הפסקת התחבורה הציבורית בערבים ובסופי השבוע תכלול את קווי האוטובוס, הרכבת והרכבת הקלה.
התחבורה הציבורית בימי החול ועד לשעה 20:00 תמשיך לפעול למקומות חיוניים ובהם מרכזי תעסוקה, מרכולים ומרכזי הקניות, קופות החולים ובתי החולים. גורמי המקצוע במשרד התחבורה בהנחיית משרד הבריאות החליטו להפסיק את התחבורה הציבורית למקומות שאינם חיוניים ובהם מוסדות חינוך.
פואנטה

מוקד שירות בחברות הסלולר, האינטרנט והטלוויזיה

אם אתם זקוקים לשירות ממוקד הוט, יס, סלקום וכו', שימו לב להנחיות החדשות.

למרות שביולי האחרון נכנס לתוקף חוק מענה טלפוני תוך 6 דקות, משרד התקשורת אישר היום לחברות הסלולר ושאר חברות התקשורת לחרוג מהחוק. עדיין חלה חובת מענה טלפוני תוך 6 דקות על פניות לתמיכה טכנית, אבל פניות אחרות ייענו תוך עד 12 דקות (שיחה למוקדי מכירות ושיחות בירור על חשבוניות). החברות מפעילות את המוקדים רק 8 דקות ביום, בשעות 08:00-16:00.

רשתות האופנה ורשתות החשמל: סניפים סגורים, אפשר להזמין אונליין

רשתות האופנה הגיבו באופן לא אחיד: חלקן סגרו מיד את כל החנויות ואחרות השאירו חלק מהחנויות פתוחות (כאלה שלא נמצאות בקניונים אלא במתחמי קניות פתוחים). עם החמרת ההנחיות – כל הסניפים ייסגרו ותישאר רק פעילות אונליין.

קסטרו

עובדי קבוצת קסטרו (שכוללת גם את רשת הודיס) קיבלו הודעה גורפת כבר לפני מספר ימים. במכתב ששלח מנכ"ל קסטרו, גבי רוטר, נכתב כך: "לאור הנחיות הממשלה, אני נאלץ בצער רב להודיע על הדממת כלל פעילות החנויות בקבוצה החל מהלילה. על מנת להבטיח את המשך פעילות הקבוצה בסיום המשבר אנו נאלצים להוציא באופן מיידי את כל עובדי הקבוצה לחופשה ללא תשלום (חל"ת) כפי שנאלצים עסקים רבים במשק הישראלי בכלל, ובתחום הפעילות שלנו בפרט. כל אתרי האון ליין יעבדו רגיל".

מהחברה נמסר כי גבי ואתי רוטר, מנכ"לים משותפים של קבוצת קסטרו-הודיס, לא יקבלו שכר וכי כל השותפים יקצצו למעלה מ50% משכרם.

פוקס

גם פוקס סוגרת את כל חנויותיה, אך משאירה את אתר האונליין פעיל. נזכיר כי קבוצת פוקס כוללת מותגים רבים, ביניהם פוקס, אמריקן איגל, The Foot Locker, ללין, מנגו ועוד.

בהודעה לבורסה מסרה קבוצת פוקס כך: "בשלב זה חנויות הקבוצה לא יפעלו החל מיום 15 במרץ 2020, אתרי הסחר המקוון ימשיכו לפעול, ומטה הקבוצה יפעל במתכונת מצומצמת בלבד. בהתאם, הודיעה החברה לעובדיה ומנהליה על יציאה לחופשה ללא תשלום לתקופה בת 45 יום, וזאת למעט מספר מצומצם של עובדים. כמו כן, מר הראל ויזל, מנכ"ל ודירקטור בחברה ומבעלי השליטה בה הודיע לחברה כי ימשיך לעבוד כרגיל וכי הוא מוותר בשלב זה על תשלום משכורתו החודשית החל מהתשלום בגין המחצית השניה של חודש מרץ 2020".

אתר טרמינל X של קבוצת פוקס ממשיך לפעול בקצב מואץ.

>> רוצים ללמוד לבשל מעולה – בלי לצאת מהבית? לחצו כאן >>

רנואר

רשת האופנה סגרה את החנויות ומתגברת את אתר האונליין.

המשביר

חנויות הרשת הנמצאות בקניונים נסגרו.

הזמנת אוכל אונליין

>> היכנסו לכתבה המלאה על משלוחים והזמנת אוכל בטייק אוויי > 

תן ביס

חברת תן ביס ממשיכה להפעיל את מערכת המשלוחים כסדרה בפריסה ארצית, הן בשליחויות והן בפיק אפ מהמסעדה עצמה.

המסעדות הפעילות מוצגות באתר ובאפליקציה.

החברה עברה למתכונת "מסירה ללא מגע". מהיום הונחו המסעדות להשאיר את המשלוח ליד הדלת ולעדכן את הלקוח.

מהחברה נמסר כי מדיניות זו מצטרפת לאמצעי הזהירות אשר כבר ננקטו בשבועות האחרונים: אספקת אמצעי היגיינה וחיטוי לשליחי תן ביס ולכלל העובדים ותדרוכים בהתאם להוראות משרד הבריאות.

הקניונים סגורים – אך יש חריגים

מקומות הבילוי ורשתות בתי הקולנוע מעולם לא חוו מכה כה קשה, וחלקם גם לא בטוחים כיצד להגיב להנחיות אלה. כך למשל קבוצת מרכזי ביג. כידוע, מרכזי הקניות הפתוחים של ביג כוללים תמהיל של בתי עסק, חלקם מספקים צרכים כאלה ואחרים ואחרים הם מקומות בילוי ופנאי.

קבוצת ביג מרכזי קניות מפעלה מרכזי קניות שהם בחלקם פתוחים, ועל כן השאירה אותם פתוחים עד עתה. כעת, גם המרכזים שהיו פתוחים ייאלצו להיסגר.

קניוני עזריאלי: בהמשך להוראת משרד הבריאות החדשות, גם קניוני האאוטלט של עזריאלי, בהרצליה וברעננה ייסגרו למבקרים. המרפאות ורשתות הפארם והמזון הממוקמות בכלל הקניונים יישארו פתוחות לרווחת הציבור. כמו כן, מסעדות יהיו פתוחות למשלוחים וטייק אווי בלבד.

אתר עזריאלי.קום ממשיך לפעול ולספק מוצרים ממגוון רחב של מותגים, אשר יגיעו ישירות לבית הלקוחות באמצעות שליחים.

בנקים

המערכת הבנקאית ממשיכה לעבוד, אך במתכונת מצומצמת מאוד. המפקחת על הבנקים הורתה כי השירות הבנקאי הפרונטאלי לציבור ירוכז בסניפים ייעודיים בפריסה ארצית. בסניפים אלה ניתן יהיה לבצע פעולות חיוניות, שאינן ניתנות לביצוע באמצעים בנקאיים ישירים. ללקוחות מגיל 70 ומעלה יינתן מענה מותאם ומורחב. הכספומטים הבנקאיים ימשיכו לעבוד כסדרם: "אני קוראת לציבור לבצע את כל הפעולות הבנקאיות באמצעים הישירים: בטלפון, במכשירים האוטומטיים, אפליקציה ואתר הבנק".

אילו סניפי בנק פתוחים כעת על רקע הנחיות הקורונה? היכנסו לרשימת סניפי הבנק באתר הפיקוח על הבנקים.

הבורסה עובדת כרגיל

פעילות הבורסה לניירות ערך והגופים המפוקחים מתקיימת כסדרה. כלל הגופים נדרשים לפעול בהתאם להנחיות משרד הבריאות. רשות ניירות ערך פועלת כדי לוודא רציפות והמשכיות תפקודית של הגופים המפוקחים לצורך קיום כל שרשרת המסחר ולמתן מידע מלא, רלוונטי ועדכני למשקיעים.

מפעל הפיס – הגרלות בוטלו

החל מתאריך 17.3.2020 בחצות, מוקפאת זמנית פעילות ההגרלות הבאות: לוטו, צאנס, 777 ,123.

בנוסף, לא תתאפשר מכירת כרטיסי חישגד.

הגרלת מנוי פיס תתקיים כסדרה.

כרטיסים שנקנו עבור הגרלות עתידיות (רב הגרלתי) יהיו תקפים עם חידוש הפעלת ההגרלות הנ"ל.

ניתן יהיה לפדות זכיות עם חזרת מפעל הפיס לפעילות רגילה.

נזכיר לפני כשנה מפעל הפיס הרחיב את הגדרת מנוי פיס והפך אותו למועדון הצרכנות המעניק הטבות, ביניהן הופעות למנויי פיס, אטרקציות מוזלות, כרטיס לסרט בהנחה וכו'. במפעל הפיס אומרים כי ההטבות למנויים יימשכו ויותאמו למצב המיוחד.

>> קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >>

זהירות, אתם במעקב

ישראל החלה באופן תקדימי ומעורר מחלוקת להפעיל אמצעי מעקב טכנולוגיים כדי לאתר את מסלולי ההדבקה של אנשים הנושאים את הנגיף. מדובר באמצעים שבהם מדינת ישראל משתמשת בשגרה רק לצורך מלחמה בטרור, ויש בהם פגיעה חמורה בפרטיות. האישור ניתן בכנסת בהליך חפוז ולא מסודר.

עוד ביטול טיסות מישראל

לאחר הודעת ראש הממשלה הודיעה חברת ישראייר כי החל מיום שני, טיסות לאילת ייצאו רק פעמיים ביום, וזאת על מנת לשמר את המשכיות הנתיב לטובת הטסת רופאים וגורמים חיוניים לעיר. הטיסות מחיפה יוקפאו החל מיום שני עד להודעה חדשה.

כפי שפורסם במדור תיירות כאן באתר הצרכנות פואנטה, נכנס לתוקף ביטול טיסות אל על לרוב היעדים, למעט ארה"ב, בריטניה ועוד מספר יעדים.

חברת הלואו-קוסט וויז אייר (wizz air) הודיעה כי בהתאם למגבלות הטיסה, החברה משהה את כל טיסותיה לפולין וממנה מ-15 למרץ ועד להודעה חדשה.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות