חדשות תיירות: האם כך ייראו טיסות בעידן הקורונה ואילו חברות תעופה חוזרות?

חדשות תיירות: האם כך ייראו טיסות בעידן הקורונה ואילו חברות תעופה חוזרות?

טיסות בעידן הקורונה הן אתגר הן לחברות התעופה והן לנוסעים. האם זה הפתרון שיזרז את חזרת הטיסות בעידן הקורונה? אילו חברות תעופה מתחילות לחזור לשגרה?

טיסות בעידן הקורונה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




אם יש מושב שאף אחד לא אוהב לשבת בו בטיסה, זה כמובן המושב האמצעי בשלישייה. אחת ההצעות שתופסות כעת תאוצה בעולם התעופה יכולה לזרז את החזרת הטיסות בעידן הקורונה וגם לשמח את הנוסעים. הרעיון הוא לבטל את מושב האמצע כדי לאפשר ריחוק חברתי.

אגב, ארגון חברות התעופה יאט"א טוען שהסיכון להידבק בקורונה במטוס נמוך מהסיכוי להידבק בקניון או במשרד. ההנחיה שלהם לנוסעים כוללת שמירה על שטיפת ידיים והימנעות ממגע בפנים. הארגון לא יזם את ביטול מושבי האמצע, אך עמדתו היא שמדובר באמצעי הגנה שאפשר להוסיף.

כיום, לפחות חלק מהצוותים בחברות התעופה, למשל באייר קוריאה, חובשים משקפי מגן וכפפות. חברות התעופה אף מבקשות מהנוסעים לעשות מראש כל מה שניתן (צ'ק אין וכו'), כדי להפחית את המגע עם העובדים בשדה התעופה.

לפי סקר של יאט"א, 40% מהאנשים שטסו לאחרונה אומרים כי הם ימתינו לפחות חצי שנה אחרי שיירגע משבר הקורונה, לפני שיטוסו שוב.

טיסות בעידן הקורונה – האם האוויר במטוס נקי?

כדי לצמצם את הרתיעה של נוסעים מטיסות בעידן הקורונה, ביאט"א אומרים כי האוויר במטוס נקי כמו אוויר בחדרי ניתוח בבית חולים בשל מנגנון האוורור במטוסים המודרניים. לדבריהם, יש מסננים המטהרים 99% מהנגיפים ומהחיידקים הנישאים באוויר והאוויר מתחלף פעמים רבות. עם זאת, הם מציינים כי קיימת סכנת הידבקות מאדם חולה שנמצא בסמוך לנוסע או באמצעות מגע בידית השירותים למשל. לכן, הנוסעים צריכים לשמור על הגיינה.

ככלל, ההמלצה לטסים היא להקפיד על מרחק ככל האפשר ולחטא את הידיים. אם אדם משתעל, עליו לכסות את פיו בטישו ולהשליך את הטישו לפח הקרוב. לאחר מכן, עליו לחטא את ידיו בסבון או בתכשיר המכיל 60-85% אלכוהול.

טיסות בעידן הקורונה – אתגר הריחוק החברתי

עוד ועוד מדינות מסירות לאט לאט את הסגר וגם ענף התעופה רוצה להתחיל לחזור לעצמו. מדינות מתחילות לאפשר למטוסים לנחות בשטחן ויש להניח שזו רק תחילתו של תהליך מואץ.

זה כמובן מאתגר מאוד גם מבחינת כל תהליך הבידוק בשדה התעופה וגם מבחינת הצפיפות במטוסים. חברות התעופה רוצות כמובן להחזיר את המטוסים לאוויר מהר ככל האפשר, אך כדי שזה יהיה רווחי הן זקוקות ללקוחות. לכן, חלק מחברות התעופה העלו את הרעיון להשאיר את המושב האמצעי ריק.

חברת התעופה דלתא כבר עברה למוד טיסות בעידן קורונה ומפעילה את כללי הריחוק החברתי בטיסותיה. עד 30 ביוני אין הושבת נוסעים במושב האמצעי בכל טיסות דלתא.

חברת התעופה איזיג'ט העלתה גם היא את הרעיון הזה. מנכ"ל איזיג'ט, יוהאן לאנדגרן, אמר לפני מספר ימים כי הלקוחות ישמחו לראות את זה קורה. חברות תעופה אחרות, כמו וויז אייר ואלסקה איירליינס, העלו תוכניות דומות.

מנכ"ל ריינאייר: "לא נבטל את מושב האמצע בגלל הוראות אידיוטיות"

אולם, יש גם מתנגדים. מנכ"ל חברת הלואו-קוסט ריינאייר, מייקל אולרי (Michael O'Leary) אמר בצורה שאינה משתמעת לשני פנים שמדובר ברעיון בלתי מתקבל על הדעת, משום שזה לא רווחי לחברה להפעיל טיסות בתפוסה של 66%.

"המטוסים של ריינאייר לא יטוסו אם מושבי האמצע יהיו ריקים בגלל חוקים אידיוטיים של ריחוק חברתי".

לדברי מנכ"ל ריינאייר, אם ממשלת אירלנד תדרוש להשאיר את המושבים האמצעיים ריקים כדי לאפשר ריחוק חברתי, היא תצטרך לשלם על המושבים הריקים. אחרת, המטוסים של ריינאייר לא יטוסו.

טיסות בעידן הקורונה – מתי חברות התעופה יחזרו לפעילות?

חלק מחברות התעופה הכריזו כבר על תהליך של חזרה לשגרה. לכאורה, יש חברות תעופה שחוזרות לטוס לישראל, אך יש לזכור כי הוראות משרד הבריאות מאפשרות בשלב זה רק לישראלים להיכנס לישראל (ולהיכנס מיד לבידוד של 14 יום).

יש גם מדינות שלא מאפשרות כניסת אזרחים זרים לשטחן, כך שישראלים לא יכולים לטוס אליהן.

וויז אייר

חברת הלואו-קוסט הפופולרית תחזיר לפעילות את הטיסות מתל אביב לווינה ומתל אביב ללונדון (לוטון) ב-1 במאי.

בריטיש איירווייז

החברה הודיעה כי כבר במאי תחזיר טיסות לישראל. לפי הודעת בריטיש איירווייז, תופעיל טיסה יומית מ-1 במאי בקו לונדון-תל אביב.

אל על

אל על הפסיקה את טיסותיה הסדירות לישראל כבר לפני כחודש. כעת היא מודיעה כי על הארכת משך ההפסקה הזמנית של טיסותיה הסדירות לישראל וממנה עד לתאריך 9 במאי 2020. זאת, למעט מספר טיסות שהיא מוציאה בימים הקרובים עבור בעלי דרכונים ישראלים בלבד. מדובר בטיסות נוסעים מיוחדות לפריז, לונדון וממיאמי ב-30.4.20.

אייר קנדה

טיסות בקו תל-אביב-טורונטו יחזרו ב-1 ביוני במתכונת של שלוש טיסות שבועיות. החל מ-23 תופעל טיסה יומית.

טיסות בקו תל-אביב-מונטריאול יחזרו ב-24 ביוני.

התדירות תעמוד בתחילה על שתי טיסות שבועיות. החל מ-6 ביולי תעלה התדירות לשלוש טיסות שבועיות.

דלתא

החל מ-8 במאי תופעל טיסה בקו תל אביב ניו-יורק

יונייטד איירליינס

החברה לא הפסיקה לטוס לישראל מניו ארק – אך ירדה לטיסה יומית אחת. ב-4 יוני היא תחזור להוציא שתי טיסות יומיות.

במועד זה גם יחזרו טיסות יונייטד לסן פרנסיסקו.

אליטליה

קו תל אביב-רומא יחזור לפעול ב-1 ביוני.

אייר אינדיה

החברה הודיעה על כוונה להחזיר טיסות מישראל לניו דלהי בחודש יוני.

אייר באלטיק

קו ריגה-תל אביב יחזור לפעילות בקרוב.

ריינאייר

מנכ"ל ריינאייר אמר כי עד ספטמבר יחזרו 80% מטיסות ריינאייר. בתוך אירופה הטיסות יתחדשו כבר ביולי. לדברי מנכ"ל ריינאייר, החברה תגדיל פעילות בקיץ ותוריד אותה שוב בחורף. עם זאת, להערכתו רק בקיץ 2021 החברה תגיע להיקף הפעילות הרגיל ואף תגדיל אותו, וזאת לאחר שיהיה חיסון לנגיף הקורונה.

היה לכם מעניין? יופי, פרגנו לנו בלייק. זה ממה חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות בפואנטה

 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות