חדשות קורונה: חזרה לבית הספר ולגנים - זה יהיה לוח הזמנים

חדשות קורונה: חזרה לבית הספר ולגנים – זה יהיה לוח הזמנים

חזרה לבית הספר בשגרת קורונה תיקח זמן. למה דווקא כיתות א'-ג' חוזרות ללימודים ומתי יחזרו שאר הילדים למסגרות? פואנטה עם התוכניות של משרד הבריאות

מענק ילדים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




הנחיות הקורונה משתנות כל הזמן וקשה לעקוב אחריהן, במיוחד אם אתם הורים לילדים בבית הספר או בגן ותוהים מה קורה עם חזרה לבית הספר במתכונת מלאה. פואנטה עוקבת מקרוב אחרי המלצות משרד הבריאות והמתווה של משרד החינוך. נכון לעכשיו, דבר אחד ברור – חזרה לבית הספר ולגנים של כלל ילדי הגן והתלמידים תיקח חודש – וגם זה בתנאי שנתוני התחלואה לא יידרדרו. במשרד הבריאות מצד אחד מרוצים מנתוני התחלואה הנוכחיים, אך מצד שני חוששים מגידול במקרי ההדבקה אם מערכת החינוך תחזור מהר מדי לפעילות מלאה.

החשש הזה נובע גם מהעובדה שמכון גרטנר לא סיפק חוות דעת חד-משמעית שלפיה ילדים פחות מדבקים או פחות נדבקים בקורונה. "קיווינו שהמסקנה של מכון גרטנר תהיה שילדים הם לא גורם להדבקה, אבל לצערנו זה לא כך", אומרים במשרד הבריאות.

מדחום ללא מגע

חזרה לבית הספר בשגרת קורונה – כיתות א'-ג' וכיתות יא'-יב'

בישיבת ממשלה הוחלט כך כי ביום א', 3.5.20, יחזרו ללמוד 5 שכבות בחינוך הכללי ו-5 שכבות בחינוך החרדי, כמפורט:

  • חינוך כללי: תלמידי כיתות א'-ג', י"א-י"ב
  • בחינוך החרדי: שכבות הגיל המקבילות לכיתות ז'-יא'
  • תלמידי החינוך המיוחד באופן מלא

* באשר לכיתות ד'-י' – יגובש מתווה לחזרה לפעילות כבר בחודש מאי ולא יאוחר מהתאריך 1.6.20.

* בשלב זה, הלימודים לא יוגדרו כחובה (זולת למבחני הבגרות).

פעוטונים וילדים עד גיל 6

בשבוע הקרוב יושלמו ההכנות הלוגיסטיות-מנהלתיות בפעוטונים ובגנים מתוך כוונה להחזיר אותם לפעילות בתאריך 10.5.20. טרם החזרה לפעילות תתקיים הערכת מצב בנושא.

השבוע הקרוב ינוצל לשיפור המוכנות ועמידה בתקנים החדשים.

משפחתונים

הנחיות הקורונה הוגמשו. עד 5 משפחות יכולות להביא את הילדים למשפחתון.

למה כל הבלגן?

הסיבה העיקרית לבלגן סביב חזרה לבית הספר ולגנים נובעת מהעובדה ששני משרדים מעורבים כאן. משרד הבריאות ומשרד החינוך. משרד הבריאות ממליץ המלצות שמשרד החינוך לא תמיד יכול ליישם. כך למשל, משרד הבריאות דורש קבוצות של עד 15 ילדים ומשרד החינוך מדבר על 17 ילדים בגן של 35 ילדים.

יש להדגיש כי משרד הבריאות לכאורה לא מחליט, אלא רק ממליץ. מצד שני, הטענה היא שעמדתו של מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב, היא זו שמתקבלת בדרך כלל גם על-ידי ראש הממשלה שמביא את הדברים לאישור השרים.

ומהי עמדת משרד הבריאות? הנה היא כפי שנמסר מפיו של בכיר במשרד:

"זה בסדר לפתוח את בתי הספר בנקודה שבה אנחנו נמצאים בגלל תמונת התחלואה הארצית. אנחנו מופתעים לטובה מהמציאות עכשיו ושמחים שאפשר להתחיל להחזיר את הילדים לבי"ס. אנחנו בעד לחכות עם פתיחת הגנים לפעימה הבאה. מתי הפעימה הבאה? הממשלה תחליט. בשבוע הבא או שבועיים".

עמדת המשרד היא שהקבוצה שהכי נכון להתחיל איתה תהליך חזרה לבית הספר היא כיתות א'-ג'. הילדים צריכים ללמוד בשתי קבוצות: "15 ילדים יוכלו להיות בכיתה אחת, גם אם יושבים במרחק של פחות משני מטר, מפני שהם לא בתנועה".

מבצע מסכות

ההמלצה היא שילדים עם מחלות רקע ואסמטיים לא יחזרו לבית הספר אלא יקבלו חינוך מהבית: "אנחנו ממליצים שהם לא יגיעו". כך גם לגבי כאלה שיש להם בני משפחה עם מחלות רקע".

ומה לגבי מורים שסובלים ממחלות רקע? גם כאן במשרד הבריאות מצפים שלא ייאלצו אותם להגיע ללמד: "אנחנו מצפים ממשרד החינוך שימצא להם תעסוקה באמצעות למידה מרחוק".

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

הצטרפו לקבוצת ההורים של פואנטה בפייסבוק >

למה דווקא ילדים בכיתות א'-ג'?

מה הרציונל מאחורי פתיחת הכיתות הנמוכות דווקא? "יש תעדוף לאומי של השכבות הנמוכות כדי לאפשר להורים לצאת לעבודה. בנוסף, ילדים גדולים מסוגלים ללמוד מרחוק יותר טוב".

האם בתי הספר יחזירו את תשלומי ההורים? >

מהן המלצות משרד הבריאות לפתיחת הגנים?

המתווה של משרד הבריאות הוא שגן הילדים יחולק למחצית. בכל קבוצה יהיו 15 ילדים, וכל קבוצה תתחלק לשתי קבוצות של 7-8 ילדים. הם יעשו את הפעילויות בנפרד ויהיה להם כיור נפרד ושירותים נפרדים. ההמלצה היא לעשות את התהליך מדורג לפי רמת המוכנות.

במשרד הבריאות רוצה שגודל הקבוצה יהיה קטן ככל האפשר, אך לדבריהם הם מבינים את האילוצים ומבינים שלא יכולה להיות הפרדה מוחלטת: "ברוב העולם הולכים לקבוצות יותר קטנות", אומרים במשרד.

איך תיראה שגרת קורונה בבתי הספר? מתי חייבים לחבוש מסכה? היכנסו לכתבה על חזרה ללימודים לפי מתווה משרד החינוך >

היה לכם מעניין? פרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות מעניינות בפואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות