קופירייטינג - מה זה ולמה זה חשוב לפרסום העסק

קופירייטינג – מה זה ולמה זה חשוב לפרסום העסק

קופרייטינג נכון ואיכותי הוא אמצעי יעיל מאוד לקידום מטרות העסק, חשיפתו ללקוחות והנעתם לפעולה. הנה כמה דברים שכדאי לדעת

קופירייטינג
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

קופירייטינג טוב הוא הבסיס להצלחת העסק, עם דגש על הגדלת החשיפה לקהלים ייעודיים – תוך יצירת בידול מהמתחרים. אז איך מזהים קופירייטינג שעובד ומה הייחודיות של קופירייטינג בהשוואה לתוכן שיווקי?

קופירייטינג ותוכן שיווקי: מה ההבדלים ביניהם?

את המוטו ״תוכן הוא מלך״ כולם כבר מכירים, וההבנה מחלחלת, לאט אבל בטוח – גם לבעלי העסקים והחברות, שמתחילים להבין את הכוח הטמון בתוכן איכותי לשיווק אורגני. תוכן איכותי מעלה את הדירוג של האתר העסקי באתרי החיפוש, מגדיל באופן עקיף את קהל הלקוחות של החברה, ומשפיע באופן ישיר על מחזור הרווחים שלה בטווח הארוך.

כשמדובר על תוכן פרסומי ושיווקי, יש לשים לב להבדלים המשמעותיים בין כתיבת תוכן או קופירייטינג. בעוד כותב תוכן מתמקד בכתיבה אינפורמטיבית, שמטרתה היא, בנוסף לקידום – לספק גם ערך מוסף לקוראים, תפקידו של הקופירייטר מתמקד בכתיבה פרסומית – על מנת לגרום, בראש ובראשונה, להנעה לפעולה. כתיבה פרסומית היא רלוונטית לא רק בעולם הדיגיטלי (כתיבה לבלוגים, באנרים, תוכן למדיה החברתית ועוד), אלא שימושית במגוון רחב של מוצרים פרסומיים, כגון:

  • דיוור ישיר
  • מודעות בעיתון
  • טלוויזיה, רדיו וסרטוני וידיאו
  • עלונים שיווקיים
  • קופונים
  • פוסטרים
  • אריזות ועטיפות
  • לוגו וסלוגן לבתי עסק

קופירייטינג שיווקי: מטרות ויעדים עיקריים

קופירייטינג כמושג מגיע מעולם הפרסום והשיווק, כשהמונח ״קופי״ ניתן לפירוש בעולם הפרסום כטקסט המיועד לשימוש במוצרים שיווקיים, עם דגש על הסלוגן המשויך למוצר מסוים, ומעורר בו רגש כלפי המוצר עצמו – או הזדהות ואהדה למותג החברה המפרסמת. כיום, בעידן של ״הצפת מידע״ בכל הערוצים השונים, המשימה אינה פשוטה כלל, ודורשת יצירתיות רבה על מנת לבלוט ולהצליח לתפוס את תשומת הלב של קהל היעד.

כתיבת קופירייטינג נעשית תמיד עם מטרות ויעדים ברורים:

1. העלאת תשומת הלב של הצופה או הקורא
2. יצירת עניין ללקוחות פוטנציאליים במוצר ספציפי
3. הנעה לפעולה ויצירת טריגר רגשי אצל הצופה. לדוגמה: לחיצה על באנר, רכישה של מוצר, הרשמה לניוזלטר ועוד
4. יצירת בידול מהמתחרים של העסק

תהליך ואופן העבודה של הקופירייטר

ברוב המקרים, העבודה של קופירייטר תהיה כחלק מתוך קמפיין פרסומי רחב למוצר או שירות מסוים, המשלב בתוכו מוצרים פרסומיים שונים במדיות שונות – ״אונליין״ ו״אופליין״. הקופירייטר צריך להבין את היטב את מטרות העסק, להכיר את המוצר למענו הוא כותב את התוכן השיווקי ואת קהל היעד עם דגש על אופן הכתיבה ההולם. לדוגמה: אם מדובר על קהל יעד צעיר, על התוכן להיות דינמי, משעשע, נועז או חצוף – ומנגד, אם מדובר על מוצר המיועד לבנק – יש לכתוב תוכן אמין וישיר, הנוגע בדיוק בצרכים של קהל היעד. מעבר לזה, התוכן השיווקי חייב להיות מותאם לעיצוב הגרפי, על מנת שהם ״ידברו״ באותה השפה ויתמכו זה בזה באופן מושלם.

איך מזהים קופירייטינג שעובד?

קופירייטינג טוב מביא את התוצאות הרצויות, שאותן ניתן למדוד לפי המטרות השונות והיעדים שהוגדרו על ידי הלקוח בתחילת הקמפיין, לטווח זמן מוגדר מראש.

מטרות אלו יכולות להיות, לדוגמה:

  • הגדלת מספר הכניסות לאתר העסק
  • העלאת המכירות של מוצר מסוים
  • שיפור בדירוג במנוע החיפוש

1
נגישות