ביטוח קבלנים לכיסוי כל הסיכונים

ביטוח קבלנים לכיסוי כל הסיכונים

לא כולם יודעים מהו בעצם ביטוח קבלנים, מתי עושים אותו ולמה. הנה כמה פרטים שיעשו לכם סדר

סיבים אופטיים הוט
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

ביטוח קבלנים הוא ביטוח שאינו סטנדרטי שמספק כיסוי לנזקי רכוש ותביעות נזק או נזק של צד ג', שני הסיכונים העיקריים בפרויקטים של בניה. נזק לרכוש יכול לכלול בניה שאינה תקינה של מבנים, הנזק שנגרם במהלך שיפוץ ופגיעה במבנים זמניים שהוקמו במקום.

צדדים שלישיים, כולל קבלני משנה, עשויים להיפגע גם הם בעבודה באתר בנייה. ביטוח קבלנים מכסה את הסיכונים הנלווים ומגשר גם בין שני סוגי הסיכונים האלו לפוליסה נפוצה שמיועדת לכיסוי הפער בין אי הכללות שהיו קיימות אילו הייתם רוכשים פוליסות נפרדות.

שיקולים מיוחדים בבחירת ביטוח קבלנים

ניתן להרחיב פוליסת ביטוח קבלנים כדי לכסות את האינטרסים של היצרנים, הספקים, הקבלנים וקבלני המשנה, ולהרחיב את הפוליסה כך שתכסה את האירועים הבאים:

  • חובה מותאמת אישית נוספת
  • נזק לרכוש מסביב
  • הסרת פסולת
  • נזקי מזג אוויר
  • אובדן בגלל שבירת זכוכית
  • ביקורי תחזוקה

וזה לא הכול. פוליסת ביטוח קבלנים עשויה להיות מתוכננת כך שהיא תכלול הפסדים שנגרמו כאשר הפרויקט מתעכב בגלל אובדן מבוטח אחר. לדוגמא, אם מבנה נפגע ומכוסה בביטוח קבלנים, ניתן לכסות גם את ההפסדים שנגרמו כתוצאה מאיחור בהשלמת הפרויקט בזמן תיקון הנזק.

בעת רכישת הפוליסה, חשוב להיות מדויקים לגבי האתר, הציוד וכו’. חשוב להתייחס לאזור הגאוגרפי בו האתר נמצא ולהעריך את הסיכונים שליו הוא חשוף, כולל נזקי מזג אוויר.

ביטוח אחריות מקצועית

מכיוון שתמיד קיימת אפשרות שתוגש נגדכם תביעה בטענת פגיעה כתוצאה מעבודתכם, כמעט בטוח שתזדקקו לביטוח אחריות מקצועית. יתכן שכדאי לדרוש מקבלני המשנה שלכם לרכוש ביטוח קבלנים, שיגן על הנכס, על בעל העסק או על הקבלן הראשי מפני חבות אפשרית שנובעת מפעולות רשלניות של קבלן עצמאי או קבלן משנה שנשכר לבצע עבודות מטעם המבוטח.

הרוכש בפוליסה בפועל הוא הקבלן העצמאי או קבלן המשנה, אבל ההגנה היא לטובת הנכס, בעל העסק או קבלן הכללי שעבורו מתבצעות העבודות.

מי צריך ביטוח קבלנים

בין אם אתם מנהלים עסק של אדם אחד, או שאתם מעסיקים מאות עובדים, ביטוח קבלנים מגן על העסק שלכם מפני תרחישים בלתי צפויים ומסייע לכם להשיג לקוחות חדשים. אם העסק שלכם עומד באחד מהקריטריונים הבאים, רכישת פוליסת ביטוח קבלנים היא רעיון טוב:

  • הלקוחות שלכם דורשים ביטוח אחריות
  • אתם מועסקים כקבלן משנה לקבלן ראשי
  • אתם מעסיקים עובדים
  • יש לכם נכסים יקרי ערך שאתם רוצים להגן עליהם, כגון ציוד כבד או חומרי בנייה
  • לעסק שלכם יש מכוניות או רכבי עבודה
  • אתם או העובדים שלכם נוהגים ברכבים אישיים בין המשרד לאתרי הפרויקטים או בין מקומות עבודה שונים

בשורה התחתונה, לתאונות או אסונות יש נטייה להתרחש דווקא כשלא מצפים להם.

ביטוח קבלנים מעניק הגנה כספית לעסק שלכם. הכיסוי הביטוחי מגן על השקעת עבודה קשה, זמן וכסף שביצעתם בעסק שלכם כאשר מתרחשים סוגים מסוימים של אסונות. הביטוח יכול להגן על העסק שלכם מבחינה כלכלית אם מוגשת נגדכם תביעה בגין פגיעה במישהו או פגיעה ברכוש של צד אחר. ביטוח רכוש מגן על הנכס שבבעלות העסק שלכם אם הנכס שלכם נפגע או נהרס.

ללא ביטוח קבלנים, תאונה או פציעה עלולות לסכן את כל העסק שלכם. אם אינכם מצליחים להשיג את הכספים הדרושים לתשלום עבור נזקים, או לשלם את שכר הטרחה המשפטי הדרוש על מנת להגן על העסק שלכם, יתכן שתצטרכו למכור את נכסי העסק שלכם או להכריז על פשיטת רגל.

מאמר אורח

1
נגישות