הרגעים שבהם אנחנו הכי זקוקים לאוכל מנחם

הרגעים שבהם אנחנו הכי זקוקים לאוכל מנחם

צילום: PIXABAY
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

בחודשים האחרונים אנחנו לא ממש צריכים להסביר לעצמנו או לאף אחד אחר למה יש לנו מצב רוח ירוד. רבים מאיתנו מחפשים בתקופות כאלה אוכל מנחם, כזה שאנחנו רגילים להתנחם בו גם בתקופות אחרות שבהן אנחנו לא בשיאנו. יש אנשים שכאשר הם לא במיטבם מאבדים את החשק לאכול, ויש כאלה שלהפך – ממש זקוקים לביס שישפר את מצב הרוח. זה יכול להיות בגלל פרידה מבן או בת הזוג, זה יכול להיות בעקבות מחלה וזה יכול להיות בלי שום סיבה נראית לעין. אז הנה כמה רעיונות לאוכל שישפר את המצב הרוח. מתוק או מלוח, קר או חם, טעים הוא בטוח יהיה.

תרופה לגעגוע

מבחינת רבים, אוכל מנחם הוא אוכל שמזכיר להם את הבית, את המשפחה או את אהוביהם. זו יכולה להיות מנה מנחמת של אורז עם קציצות ברוטב אדום של אימא, או צלחת קוסקוס עם הרבה נוזלים וירקות טובים שיחזירו לכם את החיוך על הפנים, זה יכול להיות בכלל שניצל מצופה בציפוי קראנצ'י ממש כמו בבית או אפילו פרוסת עוגה כמו זו של אימא שהיא מכינה בסוף השבוע. מה שבטוח, בכל אחד מהמקרים האלה תרגישו מרחוק את המגע או את התחושה של להיות נאהבים, כשלצד הטעם, גם הריח ומראה העיניים יעשו את שלהם.

חשק לפיצה

אז אמנם לעתים קרובות מתייחסים דווקא לאוכל ביתי כאוכל מנחם, אבל האמת היא שזה ממש לא תמיד כך. מכירים את זה שיש לכם פתאום רצון עז לפיצה? יש משהו בריח ובטעם של פיצה שתמיד מענג, ולא משנה אם אתם מחפשים פיצה פתח תקווה, בתל אביב או בחיפה. פיצה זה תמיד טעים, ואם אתם עם עוד אנשים – אפשר תמיד לגוון עם כמה תוספות, לחם שום או אצבעות מוצרלה. אמנם זה לא אוכל ביתי, אבל הוא בהחלט יכול להיות מנחם.

ממרק ועד סחלב – מנות מנחמות ביום חורף קר

בחורף אנחנו משתוקקים עוד יותר לאוכל מנחם, וכמובן שרצוי שהוא יהיה חם. זה הזמן למרק חם וטעים – בין אם מרק גולש, מרק עגבניות או מרק עוף. מרק עוף, אגב, הוא לא סתם אוכל מנחם, אלא תרופת סבתא שכבודה במקומה מונח ומתאימה במיוחד בימים אלה כאשר מסביב השפעת חוגגת.

ואם בא לכם משהו מתוק – סחלב הוא המנה המנחמת הכי חורפית שיש. אל תשכחו לעטר מלמעלה בקינמון וקצת בוטנים.

חייבים סוכר עכשיו?

יש הרבה אנשים שכאשר רע להם, משהו מתוק בפה מקל עליהם. אפשר כמובן להסתפק בשוקולד קנוי, אבל אפשר גם לקחת את הרצון הזה כמה צעדים קדימה, ולהכין ופל בלגי מושחת וטעים. מיטיבי הלכת יכינו בעצמם גם רוטב שוקולד מריר עם שמנת וייצרו גנאש. אפשר לעשות זאת גם עם שוקולד חלב וגם עם שוקולד לבן… ואם אתם פחות בעניין רוטב שוקולד, לכו על סירופ מייפל או על הר קצפת ואוכמניות טריות. פזרו מעל הוופל שלכם גם אבקת סוכר והתנחמו בביס שיש בו הכול.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
1
נגישות