4 טיפים לשמירת איכות פולי הקפה

4 טיפים לשמירת איכות פולי הקפה

פולי קפה איכותיים הם המפתח לקפה טעים, אבל חשוב לדעת לאחסן אותם נכון כדי שאיכותם תישמר לאורך זמן. היכנסו לכתבה שתבטיח לכם קפה מעולה תמיד

פולי קפה איכותיים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

אתם בוודאי יודעים שבשביל לייצר את הקפה המשובח והטעים ביותר, לא מספיק לרכוש פולי קפה איכותיים. לא משנה כמה הפולים טובים, אם הם לא טריים, משהו מהחוויה הולך לאיבוד. המשקאות הטעימים ביותר מיוצרים מפולים שעברו את כל התהליכים (קלייה, טחינה, בישול) כמה שיותר בסמיכות האחד לשני, כך שכל הטעמים והריחות שלהם יודגשו ויורגשו.

מהרגע שקולים פולים, גם אם הם פולי קפה איכותיים מאוד, הם מתחילים לאבד את הטריות שלהם. עם זאת, יש כמה דרכים לשמור עליהם כך שהתהליך הזה יימשך זמן רב יותר. אם תחזיקו את הפולים בתנאים הנכונים, הם יישארו במצב טוב עד כחודש לאחר שנקלו. כל עוד תקפידו לטחון אותם רק לפני הכנת הקפה, לא תתאכזבו.
קבלו ארבעה טיפים לשמירה על הפולים שלכם:

קנו פולים לא קלויים

הדרך הטובה ביותר לוודא שתמיד תשתו קפה טרי, היא לקנות פולי קפה ירוקים ולקלות אותם בעצמכם. הם ישמרו על איכותם במשך כשנה. זה אמנם דורש מכם ללמוד על טכניקות של קלייה, ואז מצריך יותר זמן ומאמץ להכנת כל משקה, אבל כך תוכלו לשלוט טוב יותר בטעם הקפה ולהכין אותו כמו שאתם הכי אוהבים. קלייה עצמית נשמעת לכם כמו טרחה גדולה מדי? הטיפים הבאים נוגעים לפולים קלויים.

הכירו את הסכנות

האויבים הכי גדולים של הקפה שלכם הם: אור, חום, לחות ואוויר. ברגע שהפולים מתחמצנים, הארומה והשמנים מתאדים והקפה נשאר ללא טעם. חום ולחות מאיצים את התהליך הזה משמעותית, וכך גם אור, אך במידה פחותה.
הימנעו מהקפאת הפולים

אחת הטעויות הנפוצות ביותר, היא הקפאת הפולים בתקווה שהקור ישמור על טריותם. אז נכון, תוכלו להשתמש בהם גם הרבה יותר מחודש אחרי שנקנו, אבל זה לא אומר שהטעם יישאר אותו הדבר. תחשבו על פריטים אחרים, כמו לחם ודגים למשל. אפשר להקפיא אותם, אבל חלק מהטעם שלהם ילך לאיבוד. אותו דבר לגבי פולי קפה איכותיים.

טעות גדולה אפילו יותר שאנשים עושים: מקפיאים פולים, ומידי פעם מפשירים אותו כדי להוציא כמה, ומחזירים להקפאה. בצורה כזו הפולים נחשפים לכל הסכנות שהזכרנו קודם לכן.

לא רק הקפאה פוגעת באיכות הקפה, כך גם קירור. זה אולי נראה הגיוני לאחסן פולים במקרר כדי להאריך את חייהם, אך האמת היא שהקור שבו אינו מספיק כדי לעשות הבדל. מעבר לזה, לקפה יש את היכולת לספוג את הטעמים והניחוחות שסביבו, ואתם ודאי לא רוצים שיספוג אותם מבצלים, גבינות ומוצרים אחרים שיש לכם במקרר.
שימרו את הפולים במיכל מתאים

אז איך נמנעים מכל הסכנות האלה? למעשה, זה לא מאוד מסובך. שומרים את הפולים בכלי אטום לאוויר, עדיף מזכוכית או קרמיקה. את הכלים יש להניח במיקום שלא חשוף לאור, מהשמש או מלאכותי. אם תקפידו על כך, תשמרו על פולי קפה איכותיים לאורך זמן.

1
נגישות