זוכרים שהבטיחו להוזיל את הקפה והמזון בנתב"ג? זה לא קרה. איפה הכי יקר ואיפה תשלמו פחות?

זוכרים שהבטיחו להוזיל את הקפה והמזון בנתב"ג? זה לא קרה. איפה הכי יקר ואיפה תשלמו פחות?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם אתם בין עשרות אלפי הישראלים שטסים בימים אלה לחו"ל – שתיתם מן הסתם כוס קפה בשדה ואולי גם רציתם לנשנש משהו לפני הטיסה. אחרי נסיעה ארוכה לשדה ותהליך הבידוק המייגע בתוך השדה עצמו, מעטים האנשים שמוותרים על הפסקת אוכל קטנה לפני העלייה למטוס. המחירים – כך מסתבר שנתיים אחרי המחאה הציבורית על מחירי המזון בנתב"ג – נותרו גבוהים ומרגיזים. אם למשל תרצו קפוצ'ינו וקרואסון חמאה בקפה ג'ו, למשל, תיפרדו מקרוב ל-40 שקל.

כדאי לדעת שהמחירים בין הרשתות הפועלות במתחם הדיוטי פרי אינם אחידים, וסיבוב קצר יכול לחסוך לא מעט, במיוחד אם אתם נוסעים בהרכב משפחתי רחב יחסית שכרוך בהוצאה גדולה על 4-5 חמישה כריכים או מאפים ו-4-5 כוסות משקה. כך למשל, אם תקנו בקפה ג'ו 5 כוסות קפוצ'ינו ו-5 קרואסונים, תשלמו 180 שקל, בארומה 165 שקל, באילנ'ס 158.50 שקל בבורגראנץ' תשלמו על 5 כוסות קפוצי'נו ו-5 מאפי חמאה רק 120 שקל.

co2

אם כמובן לא תסתפקו בקרואסון אלא תבקשו כריך או סלט, המחירים הללו ינסקו, שכן מחירי הכריכים והסלטים נעים סביב 36 שקלים. זוג שיבקש לשתות שתי כוסות קפה ולאכול שני כריכים, ייפרד מכ-110 שקל. הוצאה למשפחה של 5 נפשות תגיע ל-265 שקל.

אגב, מחירים גבוהים בשדה התעופה זו לא המצאה ישראלית, אבל יש גם הפתעות חיוביות. לאחרונה ביקרתי בשדה תעופה בבריסל, ושם פועל סניף של סטארבאקס שבו קפוצ'ינו נמכר ב-4.25 אירו (כ-18 שקל), וקרואסון חמאה ב-2.05 אירו – פחות מ-9 שקלים.

co3

את המחירים הגבוהים בנתב"ג – שהם בדרך כלל גבוהים יותר מהמחירים שגובות אותן רשתות בסניפים האחרים שלהם ברחבי הארץ – מסבירות רשתות בתי הקפה במכרז של רשות שדות התעופה. מדובר במכרז שהרשתות זוכות בו לכמה שנים, וחלקן אפילו לא מצליחות להרוויח ועוזבות את המתחם – כפי שקרה לרשת ארקפה. לאור זאת, האצבע המאשימה צריכה להיות מופנית לרשות שדות התעופה ולאו דווקא לרשתות הפועלות במתחם. רשות שדות התעופה יודעת כמובן שמדובר בקהל שבוי ועייף, ומנצלת זאת היטב.

אלא שמבחינת הנוסעים – זה לא משנה מי אחראי למחירים הגבוהים. למעשה, לפני כשנתיים סערה המדינה בגלל מחאה שהחלה בפייסבוק והגיעה עד לאולמות הכנסת בגין מחיריהם הגבוהים של הקפה והמזון בנתב"ג – ועדיין משפחה ישראלית משאירה בבתי הקפה הפועלים במתחם הדיוטי פרי סביב 150-200 שקל ואפילו יותר. יש מי שטורח ומצטייד במזון טרם צאתו מהבית, אבל סביר להניח שרבים מוותרים על כך בתוך כל המשימות שלפני הנסיעה. כשרואים את המחירים, אולי כדאי לשקול לעשת זאת וכך להעביר את המסר למי שצריך לקבל אותו.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות