ניצול ציני של בהלת הקורונה: תכשירי חיטוי התייקרו בעשרות אחוזים

ניצול ציני של בהלת הקורונה: תכשירי חיטוי התייקרו בעשרות אחוזים

התייקרות מוצרי החיטוי מגיעה ל-35% בשל בהלת הקורונה. במקביל, תופעה מתרחבת של תכשירים שמבטיחים הבטחות שווא "לקטול את הקורונה", גם בארץ וגם בעולם. בדיקת פואנטה

תכשירי חיטוי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הישראלים שחזרו "מספינת הקורונה" מייצרים קפיצת מדרגה ברף החששות מפני הגעת וירוס קורונה לישראל, ויש מי שמנצל ניצול ציני של המצב ומייקר תכשירי חיטוי, אלכוג'ל, מגבונים וכפפות. כמובן, מוצרים אלה הפכו למצרכים מבוקשים במיוחד בימים אלה, וחלקם גם זוכים לפרסום מוגבר כדי לעודד את הצרכנים לרכוש אותם.

תכשירי חיטוי מכל הסוגים התייקרו

נזכיר כי ארגון הבריאות העולמי מדגיש כל העת את החשיבות שבשמירה על היגיינה כצעד מונע להידבקות בקורונה, וגם כאן בישראל משודר תשדיר של משרד הבריאות שמעודד את הנושא. לכן, מטבע הדברים, הביקוש למוצרי חיטוי למיניהם עולה. אלא שבמקביל להתעניינות ולביקוש – יש רשתות שבהן המוצרים הללו התייקרו בעשרות אחוזים בימים האחרונים.

כך למשל, ספריי חיטוי של דטול נמכר כעת בשופרסל או במגה במחיר הגבוה ב-34% מהמחיר הממוצע, וזו רק דוגמה אחת. הנה עוד כמה דוגמאות:

ספריי חיטוי – דטול

ספריי חיטוי דטול

קשה להעביר חצי שעה מול הטלוויזיה בלי לראות פרסומות לתכשירי החיטוי של דטול. זה נשמע משכנע ומתאים לאווירה הכללית, וזו כמובן הזדמנות לגרום לצרכנים לנהור אל החנויות ולרכוש את המוצרים באופן עיוור ובלי לבדוק אפילו כמה הם עולים.

מבדיקת פואנטה באתר מייסופרמרקט, עולה כי מחירו של ספריי חיטוי של דטול זינק בצורה חדה מאוד בימים האחרונים. התכשיר הזה נמכר כעת בשופרסל, ברמי לוי, ביינות ביתן ובמגה במחיר של כ-25-26 ש"ח – מחיר גבוה ב-34% מהמחיר הממוצע.

ספריי חיטוי משטחים אנטיבקטריאליים סנו

כמובן, התרסיס של דטול אינו לבד. גם מוצרי החיטוי של סנו התייקרו באופן חד – אך במקרה הזה, לא בכל הרשתות.

בעוד שבמחסני השוק, ספריי חיטוי משטחים אנטיבקטריאליים סנו הזה נמכר בכ-10 ש"ח – ספריי כזה נמכר כעת בשופרסל אונליין וברמי לוי בכ-15 שקל, במחיר הגבוה ב-21% מהממוצע השנתי בחנויות אלה .

ג'ל לניקוי ידיים ללא מים הייג'ייניק סנו מדיק

סנו מדיק קורונה

ג'ל לניקוי ידיים נמכר היום ברמי לוי ובשופרסל אונליין בכ-11.50 ₪ – מחיר הגבוה ב-13% מהממוצע.

כפפות לטקס – שופרסל

כפפות לטקס של שופרסל נמכרות כיום בכ-17.50 שקל – מחיר גבוה ב-17% מהמחיר הממוצע השנתי.

מגבונים לחיטוי – דטול

מגבונים לחיטוי נמכרים כעת בשופרסל בכ-15 שקל עבור 60 יחידות – מחיר הגבוה ב-34% מהמחיר הממוצע השנתי.
ברשתות אחרות אפשר למצוא את המוצר הזה במחיר נמוך יותר, ויש כמובן גם מוצרים מתחרים זולים יותר. לכן, שווה להשוות.

פואנטה

תופעה: תכשירים שטוענים ל"חיסול הקורונה"

בעיה נוספת שמתעוררת בארץ ובעולם היא שיווק של מוצרים המבטיחים הבטחות שווא, כמו תכשירים שמתנוסס עליהם כיתוב בסגנון "התכשיר שהורג את הקורונה".

אתמול פרסם משרד הבריאות הודעה שבה הוא קורא לצרכנים להיזהר משרלטנים ולרכוש רק מוצרים שמופיע עליהם הכיתוב "באישור משרד הבריאות".

אנטי קורונה
פרסומת לג'ל "אנטי קורונה". מקור: משרד הבריאות
ג'ל חיטוי לקורונה
ג'ל חיטוי ללא רשיון משרד הבריאות

לפי הודעת המשרד, כאשר צרכנים רוכשים תכשירי חיטוי שמיועדים לגוף, עליהם לוודא שהם מופיעים במאגר משרד הבריאות. מצ"ב הקישור: https://www.health.gov.il/hozer/Sanitizers-list.pdf. "אין להשתמש בתכשירים שלא קיבלו רישיון משרד הבריאות, משום שלא הוכחה איכותם יעילותם ובטיחותם", נמסר מהמשרד.

במשרד כבר נתקלו בתכשירים שעליהם מתנוססות הבטחות ללא כיסוי, כמו התכשיר שתמונתו מצורפת כאן ומבטיח לקטול את קורונה וירוס.

גם באמזון: תכשירי חיטוי עם הבטחות שווא

גם ענקית הסחר אמזון נתקלת בבעיה של מוכרים מצד שלישי אשר משווקים תכשירי חיטוי המבטיחים "חיסול הקורונה" והבטחות שווא אחרות. לכן, אמזון שלחה למוכרים הודעה כי היא תסיר פריטים שכוללים הבטחות שלא עומדות בהנחיות של המרכז האמריקני לשליטה במחלות.

ומה עם מסכות רפואיות?

כפי שפרסמנו במדור בריאות בפואנטה, גם הביקוש למסכות רפואיות בשיאו – אך קשה להשיגן. מסופר-פארם נמסר כי בימים אלה מגיע מלאי חדש לסניפים – אך מחירן גבוה יותר מהמחיר שהיה לפני פרוץ הקורונה.

היכנסו לכתבה המלאה כאן באתר פואנטה כדי לדעת האם מסיכות רפואיות יעילות.


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות